Butiks-säljare! Vad har ni i lön?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Långa farbron skrev:
Jämkar du? annars gör det

Saxat från www.rsv.se sökning på jämkning


Om du tjänar 16 700 kr eller mer under 2004

Fyll i "ANSÖKAN – Ändrad beräkning av skatteavdrag skolungdom och studerande" på bl....

...och slipper dessutom köa på posten/banken. Läs mer här

Om du har ett arbete där du jobbar vitt...... :D

Ok, jag är hjärndöd vad gäller skatter osv. Men detta kanske man skulle ge sig på. :)

tack för tipset!

//@
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
Qwerty skrev:
Kunskapen som behövs för att utföra dessa jobb är absolut inte högre snarare lägre än vad som krävs för en bra butik försäljare.
Säger personen som jobbat som mobiltelefon tekniker i 4år. Snacka om att nedvärdera sitt forna yrke.



Nu hängde jag inte med...???
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
d1ce skrev:
Ok, jag är hjärndöd vad gäller skatter osv. Men detta kanske man skulle ge sig på. :)

tack för tipset!

//@


Vassego :tummenupp ring och prat med ditt lokala skattekontor*varför låter jag som en revisor* så hjälper dom dig .Dom är oftast väldigt hjälpsamma och trevliga.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Långa farbron skrev:
Vassego :tummenupp ring och prat med ditt lokala skattekontor*varför låter jag som en revisor* så hjälper dom dig .Dom är oftast väldigt hjälpsamma och trevliga.

Det ska jag definitivt, pengar är fint :)

Om du är revisor? Rekommenderar du då mig att välja revision som inriktning i mina studier(?), ska läsa 160poäng totalt på univ.

//@
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
d1ce skrev:
Det ska jag definitivt, pengar är fint :)

Om du är revisor? Rekommenderar du då mig att välja revision som inriktning i mina studier, ska läsa 160poäng totalt på univ.

//@


Nej tyvärr är jag inte revisor,bara hyfsat hemmastad på personal och arbetsrätt,ekonomi osv.

Men om du frågar mig så kommer att ett företag alltid styras av dess ekonomi så revisorerna kommer alltid att ha att göra.
Så om du är intresserad så för fan kör på det. :tummenupp
Man har alltid nytta av en ekonomi utb vad man än gör enl min erfarenhet.

Farbron
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
xtreme skrev:
Nu hängde jag inte med...???


Det jag försökte säga är att Teknikernas jobb är inte avancerat. Så du borde kunna ha mer eller mindre lika lön som dom om du är bra på det du gör.
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
Qwerty skrev:
Det jag försökte säga är att Teknikernas jobb är inte avancerat. Så du borde kunna ha mer eller mindre lika lön som dom om du är bra på det du gör.


Aha... du tänkte så!
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
16375 kr?????? före skatt???? :kocko det går man ju inte ens upp ur sängen för....när du dessutom jobbar varannan lördag.... ett tips: byt jobb!!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
tomas_e skrev:
16375 kr?????? före skatt???? :kocko det går man ju inte ens upp ur sängen för....när du dessutom jobbar varannan lördag.... ett tips: byt jobb!!

Jo tyvärr är det många som måste göra det,sen skall nog vara tacksamma för att dom gör det för vi vill ha hjälp av personal i butikerna när vi handlar.
Det finns en ofantlig mängd människor som lever på 16375 eller mindre per månad,om man missat det så är sverige ett nu mera snudd på ett u-land.
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
tomas_e skrev:
16375 kr?????? före skatt???? :kocko det går man ju inte ens upp ur sängen för....när du dessutom jobbar varannan lördag.... ett tips: byt jobb!!


Nja... det finns två saker som håller mig kvar: 1. Jag trivs väldigt bra! 2. Det finns inga jobb att få tag på där jag bor! Om man inte vill bli personlig assistent eller gris-sperma-inseminator! :D

Men det finns massvis som talar för att söka nytt jobb.... tex. har jag 4 mil till jobbet och 4 mil från jobbet! Bara i soppa bränner jag 1.600:- till 1.800:- varje månad!
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
xtreme skrev:
Om man inte vill bli personlig assistent eller gris-sperma-inseminator! :D

Fejk-göka grisar lär det ju vara grymt bra betalt för att göra... Det ska jag satsa på!

//@
 
Last edited:

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Jag jobbar inte riktigt som butikssäljare, men säljer i alla fall telefoner.
Bygger i stort sett enbart på provision, vilket gör att lönen kan få riktigt höga dippar... ehehe.

En konst att få högre lön är att begära få lön efter utfärt arbete, typ provision.

Om du nu är värdefull för butiken, och drar in bra, så borde du kunna få en viss provision på den indragna försäljningen.
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
John skrev:
Jag jobbar inte riktigt som butikssäljare, men säljer i alla fall telefoner.
Bygger i stort sett enbart på provision, vilket gör att lönen kan få riktigt höga dippar... ehehe.

En konst att få högre lön är att begära få lön efter utfärt arbete, typ provision.

Om du nu är värdefull för butiken, och drar in bra, så borde du kunna få en viss provision på den indragna försäljningen.

Där finns dock ett problem... butikschefen som jag jobbar med är chefens fru! Det innebär att min trivsel förmodligen skulle avta ganska snabbt! Vi skulle ju slåss om kunderna! Du kan kanske tänka dig vilken stämning det skulle bli! :)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Hmmm nån som vet vad grundlön/timpenning är på restaurang???
Om man jobbat där i 9år vad borde man få för lön???
 

Cheios

S K A L M A N
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XXX
Har du 3års arbetslivserfarenhet och jobbar inom handels har du 15700 i månaden + den ob tid du arbetar.
tror Ob ser ut enligt följade
vardagar 18-20, 50%
vardagar 20-24 , 70%

Lördag 12-24, 100%
Söndagar 100% hela dagarna
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
d1ce skrev:
Fejk-göka grisar lär det ju vara grymt bra betalt för att göra... Det ska jag satsa på!

//@


Hmm har dom plats för flera tror du.. :banana Ja vill ja vill
Måste man fejkagöka tror du??? :7peta

farbron har druckit öl....
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Långa farbron skrev:
Hmm har dom plats för flera tror du.. :banana Ja vill ja vill
Måste man fejkagöka tror du??? :7peta

farbron har druckit öl....

Du verkar något mer intresserad än mig... platsen är din ;)

och nej, korsningar homosap-jens/gris är eftertraktat, just go ahead...

//@
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
Så länge ni inte ger er på en galt kan det nog inte vara några problem med egna donationer.... Lycka till på nya jobbet! :tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
tomas_e skrev:
16375 kr?????? före skatt???? :kocko det går man ju inte ens upp ur sängen för....när du dessutom jobbar varannan lördag.... ett tips: byt jobb!!

Bor man i 08-området tjänar man mer jämfört med "landsbygden". Men Sverige är ett låglöneland i Europa. Framförallt när det gäller till mer kvalificerade yrken. I Tyskland tjänar en elektronikkonstruktör 50% mer. I USA tjänar motsvarande 2-1/2 gång så mycket.

Kändes det nåt surt att flytta hem från USA (hemlängtan efter 4-1/2 år) till exakt samma typ av jobb inom samma företag och sen halvera lönen... usch!
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
xtreme skrev:
Där finns dock ett problem... butikschefen som jag jobbar med är chefens fru! Det innebär att min trivsel förmodligen skulle avta ganska snabbt! Vi skulle ju slåss om kunderna! Du kan kanske tänka dig vilken stämning det skulle bli! :)
Jag fattade inte det där med chefens fru och allt.. :va?

Jaja. Klart att det blir lite strid om kunderna. Det är ju först då man blir peppad att dra in stora pengar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top