Buuuuuu för..........:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
1. TV-reklam med dialekter i

2. TV-reklam där de informerar om att låten legat på hitlistan i Danmark i flera månader.

3. TV-reklam öht. Blir reklamblocken längre eller inbillar jag mig bara?

Man blir förbannad. Totalt idiotförklarad som konsument.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ser jag subban i Lidl-reklamen eller någon av fjantarna i:
Bauhaus-
eller
OKQ8-reklamen så får det konsekvenser.

:machinegu :machinegu :machinegu :machinegu

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har personligen slutat kolla på reklamsponsrade kanaler. Varje gång jag ser/hör det äckliga, vidriga fruntimret i Telias reklam så svartnar det för ögona på mig. Saker går sönder.

Dessutom har jag av principskäl slutat handla varor som har reklam i tv.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Dum fråga kanske, men varför kollar ni på reklam?

Går det inte att byta kanal på era TheFe-apparater?

Problemet är att de flesta kanaler sänder sin reklam samtidigt. Har man inte alla Canal +1000 så får man snällt byta till SVT och där är det Kobra eller nåt annat skitprogram (som man dessutom måste betala för).

Det är f.ö mest skit på TV. Överallt. Den bästa kanalen just nu är faktiskt 8:an

Jag har personligen slutat kolla på reklamsponsrade kanaler. Varje gång jag ser/hör det äckliga, vidriga fruntimret i Telias reklam så svartnar det för ögona på mig. Saker går sönder.

Dessutom har jag av principskäl slutat handla varor som har reklam i tv.

Telias reklam... Det är inte hon med dongeln va? Och sen alla dessa animerade smurfar/iprenmissfoster osv.. Vaffan är grejjen? Eller Ajax Express - de där två som åker runt och städar hos folk? Vilket nummer ringer man för att de skall komma?

För att inte tala om reklamrösterna. De låter ju totalt urholkade ala NRJ. Tänk om folk verkligen lät sådär, IRL?

Allvarligt, så här reklam har grymt negativ effekt på mig. Vilka tror de att deras kunder är? Alla kan väl inte vara lågutbildade white-trash i förorten inbillar jag mig? Jag känner mig kränkt.

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag tror de använder samma vidriga kärring i alla sina reklamer, rösten alltså. Hon har nån jävla smyg-dialekt som äcklar mig av nån anledning.

Han boxerfjanten då? Hur fan kan man leva med sig själv efter att ha horat ned sig på det där viset?

blocket

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Xjr 1300 å ett gammalt elände
1. TV-reklam med dialekter i

-Nu mauste du daila mäj daj

-Auv doem haer göuda?

:yoparty :D :D :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag käks åt det där jävla OnOff-prettot som ska sälja laptop med telia trådlöst bredband "filmdatorn, om vi får kalla den så"

NÄÄE DET FÅR DU INTE DIN DUMMA JÄVEL!!!!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag käks åt det där jävla OnOff-prettot som ska sälja laptop med telia trådlöst bredband "filmdatorn, om vi får kalla den så"

Jag skriver faktiskt regelbundet till Discovery channel och klagar på deras svenska speakerröster. Alltid något. Sitter man med armarna i kors kommer det garanterat inte hända nånting alls.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500

Jag trodde knappt att den reklamen var seriös. Är det meningen att man ska bli förbannad? :mad:

Jag skriver faktiskt regelbundet till Discovery channel och klagar på deras svenska speakerröster. Alltid något. Sitter man med armarna i kors kommer det garanterat inte hända nånting alls.

Ang. Discovery Channel och röster osv, deras program: Förklaring följer. En röst där blir man bara så jävla lack på. Den där som ska vara så fyndig jämt. Typ det var nåt program om hur man gjorde tvålar, då säger han "Den produkten har ett fläckfritt förflutet". Man blir jävligt bitter :mad:

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Fast gubben med Närke dialekt "Har du köpt ketchup utan socker?" han var iaf lite rolig i början :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ang. Discovery Channel och röster osv, deras program: Förklaring följer. En röst där blir man bara så jävla lack på. Den där som ska vara så fyndig jämt. Typ det var nåt program om hur man gjorde tvålar, då säger han "Den produkten har ett fläckfritt förflutet". Man blir jävligt bitter :mad:

Problemet är att de direktöversätter allt och lägger på en svensk slämmig, överhurtig basröst (kanske fungerar för tuggummireklam i NRJ, men inte på Discovery Channel - "Kunskapskanalen"). Uttryck som gör sig bra på engelska gör inte alltid det på svenska alla gånger. Jag är förundrad över att man på bara några år lyckas köra en bra kanal i botten som man gjort med DC.

Och vem FAAAAN är Veronica Maggio egentligen?

Var tvungen att googla och hittade detta i en blog:

"På tal om Veronica Maggio och himla fin tjej så kan jag inte i ord förklara det förakt jag tidigare känt mot den kvinnan. Så som hon har spelat på att vara en söt och dum liten söderböna (typ som Anna Ternheim, man ba va?) som viskar fram små stånk och stön och klagosånger som 'Dumpa mig' förtjänar hon inget annat än en Dr Martens-doja i pannan. På nya albumet 'Och vinnaren är...' har Veronica fortfarande riskorn i halsen som behöver stånkas och stönas upp."

Kunde inte sagt det bättre själv. FIFAN vilket SKIT de försöker lura på pöbeln!

Last edited:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Ni får fan skylla er själva som fortfarande glor på tv. Släng ut all vad tv-mottagare heter och ladda endast hem det som är intressant. Reklamfritt.

Då behöver ni inte heller ha dåligt samvete för den äckliga smygskatten kallad tv-licens. Kommer aldrig betala den. ALDRIG. Förutom när de jävlarna bakar in den i vanlig skatt.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ni får fan skylla er själva som fortfarande glor på tv. Släng ut all vad tv-mottagare heter och ladda endast hem det som är intressant. Reklamfritt.

Då behöver ni inte heller ha dåligt samvete för den äckliga smygskatten kallad tv-licens. Kommer aldrig betala den. ALDRIG. Förutom när de jävlarna bakar in den i vanlig skatt.

Jag håller med, men din stretegi inkluderar en viss framförhållning. Ibland är det skönt att bara bänka sig framför TVn och zappa lite.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400

Jag håller med. En sann lycka infann sig då jag rökte tv:n. Slipper dessa konstanta upprepningar av tristess i rutan. Varje kväll samma skit, man riktigt kände hur livet rann ur en. Aldrig i helvete att jag skaffar tv igen !!! Har inte ens saknat den trots att det snart är ett år sedan den åkte ut. Nu slipper jag också ambivalens över att välja mellan både platt-tv och kanalpaket som dessutom binder upp åt helvete för mycket deg som man kan göra ballare saker för. :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC