Buuuuuu för..........:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Förutom när de jävlarna bakar in den i vanlig skatt.

Just du kanske skulle sluta titta på tv och läsa en tidning. Inget av blocken vill baka in den i någon annan skatt. Snälla sluta tro att du vet något.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Ni får fan skylla er själva som fortfarande glor på tv. Släng ut all vad tv-mottagare heter och ladda endast hem det som är intressant. Reklamfritt.

Då behöver ni inte heller ha dåligt samvete för den äckliga smygskatten kallad tv-licens. Kommer aldrig betala den. ALDRIG. Förutom när de jävlarna bakar in den i vanlig skatt.
Håller med till 110%
SLutade titta på TV för 2 år sedan.
Laddar hem det jag vill se.

Ända negativa med det är att det ibland är obekvämt att sitta allt för länga i data stolen. Men det går ju att fixa.

Tacka vet jag då reklamen var rolig. Det var nog dressman reklamen som pajjade hela det konseptet.. :mad:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Man blir ju bara arg!! Alla missforster man ser på tv för att man är för lat för att byta :huvet

Måste dock säga att dialekter säljer så det försvinner nog inte..

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Jag använder mig av knappen "timeshift"
Problem löst med att slippa reklam:tummenupp

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag använder mig av knappen "timeshift"
Problem löst med att slippa reklam:tummenupp

Men för att det ska funka måste man ju ligga typ en kvart efter.. så då får man sitta och vänta en kvart innan man börjar titta :huvet

Så jobbigt är det inte att byta kanal.. :D

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Det som är skrämmande är att det nu, 2008 fortfarande visas reklam där allting är dubbat, med en säregen dåligt pålagt röst dessutom. Vanish är ett exempel på detta. Vem i helvete köper en produkt efter att ha sett den skiten? Dubbning kunde jag köpa för 15 år sen men fan inte idag med alla hajj-täck företag som finns och pysslar med reklam.

Tjejen fick frispel härom dagen då vi såg reklam för Pepcid Duo, jag håller helt med. Antar att det är en hel del personer som ligger bakom en såpass stor reklamfilm och det bästa dom kan åstadkomma är nån dåligt teckad film där en halsbrännafigur får åka rymdraket bort från oss människor?

Fy fan...:dummer

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Fast WT cheyen som åker upp för rulltrappan och har "Analklåda" tatuerat i svanken är fan humor.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå Discovery-röster:
Jag var tvungen (?) att Googla på ngn äcklig snubbe som dubbade "Så funkar det" eller liknande (typiskt europeisk skitproduktion för övrigt) i helgen. Han var så jävla irriterande, och bättre blev det inte av att hitta hans hemsida där han stolt deklarerade att han aldrig haft ett jobb utan han var minsann skådespelare. Tror han var på Dramaten nu, tänk att sådana parasiter inte bara skjutsas ut på Järva, får stå på knä, och någon som Dreggel (tatuerad vilde) får bajonettera dem ner i sin sista vila. :6surkart

Det här inlägget passar bättre i Kulturelit-tråden känner jag nu.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det som är skrämmande är att det nu, 2008 fortfarande visas reklam där allting är dubbat, med en säregen dåligt pålagt röst dessutom. Vanish är ett exempel på detta. Vem i helvete köper en produkt efter att ha sett den skiten? Dubbning kunde jag köpa för 15 år sen men fan inte idag med alla hajj-täck företag som finns och pysslar med reklam.

Tjejen fick frispel härom dagen då vi såg reklam för Pepcid Duo, jag håller helt med. Antar att det är en hel del personer som ligger bakom en såpass stor reklamfilm och det bästa dom kan åstadkomma är nån dåligt teckad film där en halsbrännafigur får åka rymdraket bort från oss människor?

Fy fan...:dummer

Jag blir faktiskt RIKTIGT förbannad av sån smörja. Vilka tror de konsumenterna är? Tror de att vi är helt dumma i huvudet och köper all skit de matar oss med? De idiotförklarar oss ju hela bunten!

Jag har skrivit till Colgate Palmolive nu som har Ajax som varumärke och bett om telefonnumret till de som i reklamen åker runt och städar hos folk. Tänkte de kunde få komma hit och städa lite.

"Hej.

Jag har sett er reklam om Ajax Professional på TV. Jag tycker det är en jättebra idé att ni har ett hardcore-team som åker ut och städar hos folk som har skitiga ungar eller bara allmänt skitigt hemma. Mitt kök är just nu alldeles exceptionellt lortigt så jag undrar hur jag skall bära mig åt för att detta team ska komma till mig på nästa utryckning? Finns det något telefonnummer man kan ringa?

MVH,

Kristian"

Här kan ni skriva till dom: http://www.colgate.se/contact/index.shtml

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag hälsar på deras granne ibland, så jag kan också tänka mig att överlämna en lista av något slag.

Turken som hamrar på sitt huvud och gör reklam för Treo (?) hatar man ju hyfsat mycket också. Stör mig f.ö. när de ska vädja till ens samvete eller vad de nu gör när de överexponerar invandrare i reklamen.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag hälsar på deras granne ibland, så jag kan också tänka mig att överlämna en lista av något slag.

Turken som hamrar på sitt huvud och gör reklam för Treo (?) hatar man ju hyfsat mycket också. Stör mig f.ö. när de ska vädja till ens samvete eller vad de nu gör när de överexponerar invandrare i reklamen.

Turken? Den där ungjävlen som låter "pfssssss" skulle fan ha smisk på stjärten!

Dark_Messenger

Guest
Just nu hatar jag nog SJ mest. På god två kommer SL.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Håller med till 110%
Ända negativa med det är att det ibland är obekvämt att sitta allt för länga i data stolen. Men det går ju att fixa.

Tacka vet jag då reklamen var rolig. Det var nog dressman reklamen som pajjade hela det konseptet.. :mad:

Ånej, datastolen fungerar inte. Köp ett billigt media center( tvix eller nya popcorn ) och se allt från soffan med fötterna på bordet - så som det sig bör! :)

Faktiskt så är en del reklam rätt kul - en gång. Ser man det inte mitt i filmen utan mer som strössel hos någon så.

Just du kanske skulle sluta titta på tv och läsa en tidning. Inget av blocken vill baka in den i någon annan skatt. Snälla sluta tro att du vet något.

Men, äh, du missade poängen. Påstod aldrig att jag vet att det ska bli så - snarare att det är enda sättet att få mig att betala. Öm punkt? Jobbar du på SVT?

Dark_Messenger

Guest
Har du skrivit och klagat då? Det går jävligt kvicktmed internettet, och alltid är det någon hos dom som får lite extra skit. Många bäckar små.

Faktiskt inte, känns som alla små grejor de gör hela tiden inte kommer tas på allvar av klåparna.

Dessutom får man väl ändå bara en kupong på en sandwich i restaurangvagnen? Typ. :mad:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Faktiskt inte, känns som alla små grejor de gör hela tiden inte kommer tas på allvar av klåparna.

Dessutom får man väl ändå bara en kupong på en sandwich i restaurangvagnen? Typ. :mad:

Visst, men i det långa loppet blir det dyrt för dom, vilket kommer tvinga dom att fixa all skit som inte funkar. Tror du det är bättre om du bara sitter och håller käft? Det är precis det de vill att du skall göra..........

Bättre att istället föra ett jävla liv och röra upp himmel och helvette. Starta protestlistor, en website och lobba mot pressen :yoparty

Var skriver jag på?

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Jag hade några kollegor som satte i system att varje dag ringa konsumentkontakt nummret för alla möjliga typer av produkter och gnälla över olika saker. Så mycket gratiskuponger och extra varor de fick hemskickat så behövde de i princip aldrig handla.

En favorit var McDonalds. Till exempel ringde de och hävadade att de varit och handlat mat i Drive In och sedan fattades hälften av beställningen när de kom hem och gnäll gnäll gnäll...vips så hade ramlade det ner ett par gratiskuponger i brevlådan några dagar senare.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag hade några kollegor som satte i system att varje dag ringa konsumentkontakt nummret för alla möjliga typer av produkter och gnälla över olika saker. Så mycket gratiskuponger och extra varor de fick hemskickat så behövde de i princip aldrig handla.

En favorit var McDonalds. Till exempel ringde de och hävadade att de varit och handlat mat i Drive In och sedan fattades hälften av beställningen när de kom hem och gnäll gnäll gnäll...vips så hade ramlade det ner ett par gratiskuponger i brevlådan några dagar senare.

Jag brukar också dra ut lite random mail men bara om grejer som hänt. Här kan du få lite utdrag:

Vidare kan man ju undra om er personal skall vara klädd i kamouflagebyxor och ha tatueringar i huvudet. En annan som hette Kjell lyckades verkligen inte hitta det jag sökte, då jag visste att jag hade rätt så stod jag på mig men det spelade ingen roll, det var en "gammal" vara som inte finns kvar. Men oj då, här är den ju.- Det är visst en helt ny (!) vara som inte finns med i katalogen, det var därför jag inte hittade den. Så, man går vidare mot kassan där någon typ student i rastafrilla står och svär över sin kassa och är otrevlig för att streckkoden inte fungerar, som om vi kunder bryr oss om varför erat datasystem inte fungerar. Håll god min och skämta så länge, ingen vill höra gnäll när det är erat eget fel.

Svar:

Efter dina upplevelser hos oss har jag full förståelse att du inte vill handla här igen. Självklart är det inträffade
och dina intryck helt oacceptabla för oss.
Jag tror jag vet vilka tre medarbetare du beskriver i ditt mail och jag kan försäkra dig om att jag kommer ta ett samtal med dem. De kommer dessutom få ta del av ditt mail. Jag beklagar verkligen det inträffade!

Vill också tacka dig för att du har tagit dig tid att skriva ner det inträffade och maila till oss. Det är otroligt viktigt för oss att få feedback från våra kunder, både negativ och positiv.

För att tacka dig, inte för att köpa oss fria från skuld, skulle jag vilja skicka dig ett presentkort.
Återkom gärna till mig med din adress.

Det här är för övrigt ett lysande exempel på hur butiksinnehavare ska hantera klagomål. Jag blev förvånad, svaret kom 9 minuter efter mitt mail dessutom. Presentkortet om 3000:- dagen efter.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det här är för övrigt ett lysande exempel på hur butiksinnehavare ska hantera klagomål. Jag blev förvånad, svaret kom 9 minuter efter mitt mail dessutom. Presentkortet om 3000:- dagen efter.

Grymt. Man ska stå på sig. Jag antar att näringsidkare tar för givet att om de inte hör nåt från sina kunder så är kunderna nöjda.

Tycker själv det är ganska underhållande att korrespondera med myndigheter (speciellt, eftersom de är TVUNGNA att diarieföra och svara) och företag på det här sättet.

Var fick du presentkort på 3k? På ett ställe där alla varor kostar >20k !?

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Jag brukar också dra ut lite random mail men bara om grejer som hänt. Här kan du få lite utdrag:

Vidare kan man ju undra om er personal skall vara klädd i kamouflagebyxor och ha tatueringar i huvudet. En annan som hette Kjell lyckades verkligen inte hitta det jag sökte, då jag visste att jag hade rätt så stod jag på mig men det spelade ingen roll, det var en "gammal" vara som inte finns kvar. Men oj då, här är den ju.- Det är visst en helt ny (!) vara som inte finns med i katalogen, det var därför jag inte hittade den. Så, man går vidare mot kassan där någon typ student i rastafrilla står och svär över sin kassa och är otrevlig för att streckkoden inte fungerar, som om vi kunder bryr oss om varför erat datasystem inte fungerar. Håll god min och skämta så länge, ingen vill höra gnäll när det är erat eget fel.

Svar:

Efter dina upplevelser hos oss har jag full förståelse att du inte vill handla här igen. Självklart är det inträffade
och dina intryck helt oacceptabla för oss.
Jag tror jag vet vilka tre medarbetare du beskriver i ditt mail och jag kan försäkra dig om att jag kommer ta ett samtal med dem. De kommer dessutom få ta del av ditt mail. Jag beklagar verkligen det inträffade!

Vill också tacka dig för att du har tagit dig tid att skriva ner det inträffade och maila till oss. Det är otroligt viktigt för oss att få feedback från våra kunder, både negativ och positiv.

För att tacka dig, inte för att köpa oss fria från skuld, skulle jag vilja skicka dig ett presentkort.
Återkom gärna till mig med din adress.

Bauhaus? :D

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...