Bygga ett bollhav

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag har ett rum till övers på ca 12m2 som jag överväger att göra bollhav av. Var hittar man bollar? :confused:

Dagens tips, använd inte järndankar :tummenupp

Det var en idé som slog mig efter några öl (suprise!) på lokala hänget.. Jag googlade som hastigast på ifånen men hittade inget

Det vore ju rätt chill att komma hem efter en tuff dag och lägga sig i bollhavet med laptopen och en öl :banana

Tack för länkarna.. Jag ska höra vad det kan tänkas kosta!

Undra om det är nån i Svea som genomfört detta?

Har hört att såna bollhav är visst riktiga bakteriehärdar, snoriga ungar och inte regelbunden rengöring så frodas det nog ett och annat i såna! :gnissla
Annars en soft grej att göra!!! :yoparty

OT: Vad jag hört börjar man ta bort bollhav på grund av hygien. Ungar som gör sina behov gör inte jobbet angenämt för de som ska städa upp. Är syftet att ha det till barn i hemmet skulle jag tänka om.

Är det för att själv låta barnet inom sig komma fram - då kanske man ser det ur ett annat perspektiv.

Svarar visserligen inte på frågan var man får tag i bollar billigt. Vad har IKEA för utbud numera? Sist jag var där såg jag att man hade rätt stor avdelning för dem. Möjligt att de kanske har något?

Skulle nog försöka vända mig direkt till någon typ av grossist. Hör efter med någon på McD eller MAX. Även om många av bollhaven är bortplockade kanske de fortfarande har kontaktuppgifter till någon som saluför grejerna.

Gör det till ett kulturrum där duskan sitta och jobba på en pjäs, skriva poesi eller teckna kroki.

Jag va inne på samma ide för några år sen.. La tyvärr ner iden pga kostnaden men vart en liten uppblåsbar pool med bollar iallafall.. Hittar du nått ställe som säljer med ett hyggligt kubik pris så säg gärna till :)

Jag va inne på samma ide för några år sen.. La tyvärr ner iden pga kostnaden men vart en liten uppblåsbar pool med bollar iallafall.. Hittar du nått ställe som säljer med ett hyggligt kubik pris så säg gärna till :)

Jag ska kontakta alla grossister, så får vi se. Jag kan lägga ett par tusen, annars lägger jag ned idén

Fråga mig inte varför, men jag kom att tänka på Onkel Kånkels CP-Åke nu, fyra armar, elva ben, sjutton kilo pungkulesten... :va

Hahaha.. Låter som en fager karl

Egentligen så är det ju mest en kul grej. Efterfest i bollhavet vore ju svårslaget!

Förvisso skulle det ju bara sluta med spillda drinkar och diverse kroppsvätskor

Ett alternativ vore ett meditationsrum eller motsv.. Bara en förbenat massa tyg överallt, tända ljus och en otrolig mysstämning.
Ett liggrum?
Gästrum är jag för ung för.

Bäst respons får du nog om du lägger ut en förfrågan på något engelskt forum. Testa att skriva "I want to lie in a sea of balls, can you help me?" på till exempel menwithbigballs.com så får du säkert massor av hjälpsamma förslag. :tummenupp

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick