Jag börjar bli i behov av ett garage hemma att ställa projektbilen i eftersom vi kommer bli tvugna att flytta ur garaget vi hyr.
Frågan är vad som blir bäst/billigast.
Plattan tänkte jag fixa själv med lite hjälp eftersom jag har bra kontakter på grävare, grus och betong.
Fråga 1: Typ av platta, form eller L-stöd?
Fråga 2: Köpa byggsats och bygga själv eller ta in en snickare alternativt att låta en firma bygga hela rasket i lösvirke.
Det jag har tänkt mig är 2 bils garage där man kan gå runt bilarna utan problem och få plats med en arbetsbänk och en motorcykel.
Räcker 7x8 meter eller är det inte djupt nog?
Är det möjligt att börja bygga på L-stöden och gjuta i efterhand?
Vad kan ett sånt här kalas kosta, helt basic garage med 2 portar, plåttak och en luftvärmepump exlusive platta då.
Något mer jag bör tänka på?
Gäller ROT-avdrag garage?
Frågan är vad som blir bäst/billigast.
Plattan tänkte jag fixa själv med lite hjälp eftersom jag har bra kontakter på grävare, grus och betong.
Fråga 1: Typ av platta, form eller L-stöd?
Fråga 2: Köpa byggsats och bygga själv eller ta in en snickare alternativt att låta en firma bygga hela rasket i lösvirke.
Det jag har tänkt mig är 2 bils garage där man kan gå runt bilarna utan problem och få plats med en arbetsbänk och en motorcykel.
Räcker 7x8 meter eller är det inte djupt nog?
Är det möjligt att börja bygga på L-stöden och gjuta i efterhand?
Vad kan ett sånt här kalas kosta, helt basic garage med 2 portar, plåttak och en luftvärmepump exlusive platta då.
Något mer jag bör tänka på?
Gäller ROT-avdrag garage?
Last edited: