Det han frågade efter var ju inte felsökning utan vilka dimensioner och kontakter som han skall använda. Det är det dock ingen som har svarat på (eller jo, en)men et enkelt elsystem till en mc, där går du bet
Det han frågade efter var ju inte felsökning utan vilka dimensioner och kontakter som han skall använda. Det är det dock ingen som har svarat på (eller jo, en)men et enkelt elsystem till en mc, där går du bet
Jag hade dragit "kabel för kabel" på plats på maskinen, men så är jag varken utbildad eller snabb...*klipp*Har 6 konstaterade ledningar med internbrott, några har mer än ett.
Har upptäckt att jag har halv kontakt i en ytterligare. Troligen fler.
Felsöka något som är "felfritt" just då är rätt drygt. 8 kablar vid gaffeln halv taskigt lagat.
Någon har pillat på stammen på två ställen(krympslang och ej standard eltejp).
Det är vad jag har att bolla med.
Då det är en bunt kända fel börjar man ju fundera på resten.
Så för att slippa felkällor samt slippa fundera på sicket på övriga.
*klipp*
ja en och en har sin fördel men ännu snabbare.Jag hade dragit "kabel för kabel" på plats på maskinen, men så är jag varken utbildad eller snabb...
Ibland underlättar det att inte begripa hur lite man begriper...
Kontaktdon hade jag uteslutit i möjligaste mån, iallafall hade jag inte återanvänt något.
Krävs så lite, en illa utförd crimpning bara och så är det kört...
Kan säkert vara så att du kommer behöva några enstaka kontaktdon till styr-moduler, men om du har bra erfarenhet är det ju en småsak att ta ur stift/hylsor ur befintliga din, inspektera, löda/crimpa/bada i oxidlösare/kolla så att kontakt-trycket fortfarande är rimligt.
Och så skarva 50 mm bort från kontaktstycket istället.
Men allt beror ju på vad syftet med reparationen är.
"-Renovera till originalskick" ställer ju lite andra krav än "få ihop en billig pendlar-moppe"...
Jag hade köpt på mig en knippa Deutsch-don, 2, 3, 4-poligt, schyssta kabelskarvar och systoflex och limmande krympslang.
En ny favorit när det gäller "stum-skarv" kabel till kabel är såna här oisolerade skarvar. Kompletteras med limmande krympslang.
View attachment 460083
Area på kabel, kör något liknande det som redan sitter där, är inte det enklast?
Två kvällar så är det klart.
Troligen snabbare än att försöka rita upp något i cad...och fundera över hur många kardeler det ska vara i kablarna, temperaturklass på isolering osv.
Övertänk det inte, se till att bara göra det.
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |