Old Badger
SportHojsentusiast
Fan, man skulle kunna dra lite åt Münch Mammut-hållet och göra en pastisch på det ultraklumpiga stuket!
På med en doppelscheinwerfer fram från en av de sista Büssinglastbilarna och sedan en riktigt tjock sadel.
Yay!
Äsch, det går i vågor. Ibland bultar det i tinningarna, men jag väljer att se det som sker genom sotsvarta ironiglasögon.
Faktum är att en K100 / 1100 LT från 80-90tal, med den stora kåpan än idag faktiskt fungerar bättre ute på resa än det mesta som säljs idag.
Jag vet, jag har gjort mer än 10 Ironbuttkörningar på en gammal snut-LT, och bekvämare hoj under verklig körning får man leta efter.
Därför är det så skrattretande att en sådan duglig hojmodell ratas av nästan alla, och lämnas över till byggherrar som river av allt av värde för att reducera den genomtänkta kontinentkrossaren till en ytlig parkeringshoj som vissa fall ser ser årets längsta tur en helg varje höst när mustaschcharaden skall köras.
Mera mil, gott folk. Det är svaret på alla frågor, redan ställda eller ej.
vinkelslips döden slår till igen RIP
Münch Mammut! Inte klassiskt vacker men ändå lite K100.
Sedan finns det mycket man kan irritera sig på. Sär skrivning och amerikaniseringen på Sport Hoj är bara att vänja sig vid liksom att en väldigt åkbar motorcykel blir ett "konstverk" som kanske går att köra till fotograferingen.
Om vi bara skulle göra som alla andra tycker är bra får vi ett snävt liv.
Jag kör många mil på en SportHoj men ser inte ner på andra som inte gör som jag gör, fast jag är ju lite annorlunda... Känslosam inte ämmischonell!