Bygga rejshoj av en gammal Mille - bilddagbok!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nu har det jobbats lite till. Monterade tanken och den är så tvärfet! Har fått rainbow-flakes och klarlack på sig sen sist :)
Slipade alla kåpor i solen också. Underbart skönt. Nästan vårkänsla idag. För att verkligen toppa så hittade jag lack-kepsen bakom färgskåpet också och den åkte på. Ni ser ju hur jäkla glad man blir!

Jag mötte Lassie...

Din syster råkade inte åka tåg in till Göteborg (från Stockholms-hållet) i morse? Om inte så var det en doppelgänger. :)

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Vägkungen
ymca.gif

Skoja bara.
Kul med någon som gör något annorlunda.
Blir bra tråkigt när "alla" lackar hojarna svarta.
Det där blir kanon.

rilla.gif

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vackert! :D

Ska bli kul o puttra på Gotland Ring med Factoryn. Vridet kommer göra susen å de tajta banorna.

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Vackert! :D

Ska bli kul o puttra på Gotland Ring med Factoryn. Vridet kommer göra susen å de tajta banorna.
Aj, aj, aj... nu är du ute på tun is :gnissla
Har du inte läst sandstream:s lektioner angående vrid i V-twin och radfyra, nu är det nog bäst att du hukar dej för snart känner han lukten av ditt inlägg :D

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det är inte svårare än att man i vardagligt tal använder ordet "vrid" för att beskriva mycket effekt på låga varv. Och faktory-Aprilian har säkerligen mycket "vrid" ;)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Att lacken är sjuk är jag övertygad om....

;) Neh, men det är en klar skillnad på hur den ser ut i verkligheten och hur den ser ut när den först gått in i kameran, blivit digital, över till dator, upp på nätet och upp på en skärm. Den är väldigt mycket mustigare på riktigt och inte lika dassigt rosa... Jeje, maskerade en massa idag och fick testa vår nya spruta "the noisy little cricket" (från Men in Black - den ser ut som den yttepyttelilla bössan Will Smith får). Ytterst smidig att slå i en slatt färg i när man bara ska lacka små fält. Så bakkutsen närmar sig att bli klar. Ska se till att få upp nya bilder i morgon kväll! :)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Nya bilder!! :)

Gissa det nya instrumentet är ball. Den har extra allt - laptimer, växelindikator och hur många coola dioder som helst ;) GP Crono!

Har inte fått klarlack på bakkutsen men temat är klart iaf. Blev helt klart inte bra att har en vit outline runt dom silvriga baklysena. En tanke som blev kass... men men, det får gå. Försvinner nog i helheten.

Dessutom en bild på den glade lackaren samt tanken till Humlans endurancehoj. Ojojoj, en sån klarlack!!

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    91.6 KB · Visningar: 154
  • 2.JPG
    2.JPG
    78.7 KB · Visningar: 175
  • 3.JPG
    3.JPG
    97.1 KB · Visningar: 345
  • 4.JPG
    4.JPG
    42.4 KB · Visningar: 189
  • 5.JPG
    5.JPG
    49.6 KB · Visningar: 85
  • 6.JPG
    6.JPG
    54.4 KB · Visningar: 211

Baardh

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
ZX7R-TIC
är det suzuki rosa du har på hojen?
har nämligen byggt en calibra åt tjejen som är lackad suzuki rosa, tyckte jag kände igen färgen...

rosa är fränt:yoparty

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
Kan ju passa på att fråga - skulle plocka bort tanken och blev mäkta imponerad av att bensinslangen hade en snabbkoppling på mitten med en backventil på så att det gick väldigt lätt att ta loss... Den ENA slangen ja. Den andra slangen från tanken var en massiv stålomspunnen sak som var gediget bultad fast i insprutningsgrejset. Så den fick man snällt skruva bort, kopparbrickor ramlade ner mellan cylindrarna nånstans och det rann bensin överallt. Ska det vara såhär? Det var så dummt att jag var helt säker på att jag gjorde fel.

Om du har en assistent som håller tanken under nivån på spridarbryggan blir soppaslangen högsta punkten och ingen bensin rinner ut när du lossar den. Alltså låta slangen sitta kvar på tanken och lossa på motorn.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Angående mätaren va den jävulsk cool men min gud va boxar och skit vart lägger man det :va

ps snygg Honda i bakgrunden utan fälgar :D

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...