Bygga sm?

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Mjo hej ! heh ..
funderar på att Bygga sm av min ec.. dock nån som kanske har någon erfarenhet av detta.. Om priset kommer skena iväg + diverse.. har dock inte gjort nån sökning efter kanske tidigare projekt så hata mig inte :rolleyes: .. Sidanvisningar skulle sitta fint! Mvh // Teddy

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Fälgar lär kosta flis, tyvärr, annars hade jag gärna köpt o haft dubbla uppsättningar till min...

Är väll om man lyckas hitta ett par fälgar begagnade....

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
PM:a Mackan om SM frågor, han har byggt om sin CRM till SM. Du kan även PM:a Shoik ifall du behöver fälgar, det är dock RS-fälgar. Men kolla i Mackans gamla tråd där han visade upp sin SM så ser du att det faktist blir helt okej, bara man vänjer sig vid det. :tummenupp

Dessa är tippsen jag kan ge dig, jag kommer kräva bilder av dig om det blir något av "Projekt GasGas goes SM". :D

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Itacha75 skrev:
PM:a Mackan om SM frågor, han har byggt om sin CRM till SM. Du kan även PM:a Shoik ifall du behöver fälgar, det är dock RS-fälgar. Men kolla i Mackans gamla tråd där han visade upp sin SM så ser du att det faktist blir helt okej, bara man vänjer sig vid det. :tummenupp

Dessa är tippsen jag kan ge dig, jag kommer kräva bilder av dig om det blir något av "Projekt GasGas goes SM". :D

Okay tackar =) Jodå ska försöka att komma ihåg det men det är ju kul med att se hur det går från ruta 1 tills det är klart =) Men tack än en gång!

jompe4

blata kopia drygt 30 hp
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Under konstruktion
www.tws-motor.se kan du hämta reservdelslistor med mer på din gasgas och även till sm. Leta rätt på artikelnumrena du vill ha, så kan jag när jag har tid kolla priserna....

OBS: detta gäller enbart för blueninja!!!!!! :tummenupp

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
NSR_Martin skrev:
Fälgar lär kosta flis, tyvärr, annars hade jag gärna köpt o haft dubbla uppsättningar till min...

Är väll om man lyckas hitta ett par fälgar begagnade....

mina fälgar säjes som dom står för 2000:- utan däck, vet inte vilken sida du har drev, resp skiva på.
om det är rätt så är det bara typ bygga några distanser m.m. så ska det passa, som nämt snacka med mackan han har koll på det där, det som var värst i hans fall tror jag var att bygga distansen till frambromsen....

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
shoik skrev:
mina fälgar säjes som dom står för 2000:- utan däck, vet inte vilken sida du har drev, resp skiva på.
om det är rätt så är det bara typ bygga några distanser m.m. så ska det passa, som nämt snacka med mackan han har koll på det där, det som var värst i hans fall tror jag var att bygga distansen till frambromsen....
Vänster, som det SKA va, hehe... Har inte RS på högersidan?

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NSR_Martin skrev:
Vänster, som det SKA va, hehe... Har inte RS på högersidan?

hahaha fan då, sant så sant... men det går ju alltid att sätta fälgen baklänges ;) annars så får kanske det går att byta platts på drev o skiva... :3freak eller nått.....
fan har feber och ont i huvudet, tänker inte så bra just nu. :död

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Det som kostar är ju fälgarna däck medmera, själv fick man tag i Nsrfälgar , skivor, däck , drev , främrebromsok med slang för 2500kr så där kom jag billigt undan.
Sen är det bara att mäta för att se hur stora distanser du behöver och svarva till.
Det som det var mest pyssel med var att flytta främre bromsoket eftersom nya skivan var mycke större än den gamla, var lite pyssel med vinkelkap men till slut blev det fin fint.

Pma gärna om du behöver hjälp med något sen.

Ps. Mycke skönare körkänsla i nya fälgarna än dom gamla :banana

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Hade varit tufft om NSR fälgarna passade rakt av på WR, så kunde man "lånat" NSRens hjul lite :hihi
Men tyvärr passar det inte rakt av iaf...

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Får tacka för alla svar! =) Perfekt jompe4 ska kika igenom och spåna lite så pm:ar jag dig senare! Marcus Om jag stöter på massa problems så Spammar jag sönder ditt inkast närå hehe men det fixar sig nog! Får skynda på projektet lite .. Så man hinner åka så fort det blir väder för det! Dock är ju mina ekonomiska tillgångar små menmen får väl ta och Sälja kroppen då :D :tummenupp det löser sig! Blir Nog av att bygga Innan det är slut! Lägger upp Bilder på denna Tråd senare Over and out! roger that! :hihi

Snacka med farsan igår kväll där fick man ju avslag direkt och han sa att jag fick finansiera bäst jag ville själv hehe .. så det kommer nog ta ett tag är jag rädd :huvet

Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Kan hjälpa till med svarvning av distanser.

Jag har två sett med motardfälgar över kolla på mina annonser vid intresse.

Kan ordna distanser till Husqvarna WR125 så att det passar direkt.

:tummenupp

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
--
Jösse skrev:
Kan hjälpa till med svarvning av distanser.

Jag har två sett med motardfälgar över kolla på mina annonser vid intresse.

Kan ordna distanser till Husqvarna WR125 så att det passar direkt.

:tummenupp
kan du fixa distanser för bromsok också?

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
är ni galna, sluta disskutera gjutna fälgar. då är det snyggar om du har som du har! eker-fälgar ska det vara om det ska vara något alls! :fatta!

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Ja kan också tillverka bromsokadapters efter ritning.

Dessa måste köras i CNC-fräs i tex 6061 aluminium och är betydligt krångligare än att svarva vanliga distanser.

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
P-E skrev:
Seriöst ska du bygga en motard köp RIKTIGA motard fälgar. Går säkert få tag i ett par begade för några tusen i fint skick.

Köp INTE t.ex. NS eller RS fälgar. Blir fult enligt mig!

http://www.blocket.se/view/4336171.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=0

Finns säkert mycket billigare också.

hehe smaken är som baken, men visst är riktiga fälgar med eloxerade ekrar osv det snyggaste :)
men sen får man väll låta ekonomin styra i vissa fall, och frågan är väll om man är beredd att lägga ner ca8000 på bara fälgarna och sedan några tusenlappar till i däck och ytterligare några på skivor och drev m.m.

men men, vad vet jag. :rolleyes: har precis lagt ner en mindre förmögenhet på min 125:a så.... :3freak :död :Rockbanan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln