Jompa Motard
2höger fötter är inte bra
Jag vill HA en sådan !!
NoicE skrev:Störtfränt! Sitter du o knackar asm?
Originally posted by Oscar.m
Jag är på om det funkar till 18" hjul.
SuperKnutte skrev:Jag vill ha!!
Hmm.. Bygg in en trippmätare oxå?
K-Micke skrev:Om du ska ha en LED-display så borde du göra en autodimfunktion också.
Annars lyser det för starkt i mörker (eller för svagt i dagsljus).
triple skrev:Är det en PIC, eller? Har kodat lite sådana, smidiga starter kit som inte kostar skjortan. Hur fixar du givaren? hallgivare med inbyggd magnet? eller sätter du magneten på hjulet?
Kanske Atmel grejor föresten, det har jag inte tittat närmre på. Vad skall ni ha från MAXIN då? dom är billiga i små kvantiteter (gratis...) men svindyra om man skall ha mycket!
Snyggt är det iaf!
Det svåra blir nog att få dim-funktionen bra. Lyser den för starkt på natten blir man bländad men den måste lysa så att man ser den, även med andra lampor inblandade!
craffe skrev:Hehe, kan o kan. Känns inte som jag vill lova nåt innan jag fått fart på prototypen själv. Hatar att inte kunna hålla det jag lovar.
Men blir det efterfrågan så är väl planen att göra ett gäng.
Men just nu hänger det på att hitta nån som etsar kort, gör jag inte det får jag bygga nåt så jag kan etsa själv.
Vad kan man tänkas ta betalt för en sån tycker du?
Skriver i denna tråd vartefter den tar form!
Mvh / craffe
triple skrev:Det svåra blir nog att få dim-funktionen bra. Lyser den för starkt på natten blir man bländad men den måste lysa så att man ser den, även med andra lampor inblandade!
UnderDOG skrev:Craffe: Vad kör ni för MCU?
Förresten så är jag JÄVLIGT impad av ditt hemmalabb.
Köp oscilloskopen billigt?
Digitala samplingsoscilloskop med LCD-display börjar ju komma ner i trakterna av 10' nu, fortfarande lite för dyrt tyvärr
//Anders.
craffe skrev:...
Inte illa för en gammal Philips att göra 81 km/h på växel 3 av 4 :O
...
craffe skrev:Leker med PIC16F870 just nu, och som DrZeus nämner så blir det eventuellt att byta till atmel, beror lite på om vi hittar nån vettig kompilator till PIC'en
Mitt hemmalabb? De e mitt pojkrum ju, tänk på att jag bara är 26!
Jaja, man måste se till att man kan leka med saker man tycker är kul! Oscilloskopen kommer från universitetet från början, som skulle slänga dom, nu råkar jag känna en fågel där som kvittrade lite, så det va bara att slänga sig i bilen o hämta ett par.
Helst skulle man vilja ha ett minnesoscilloskop, men dom e väl lite väl dyra kanske...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|