Byggtråd - Cafébobber

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Bra tips :tummenupp Det verkar betydligt enklare (och billigare) än att göra nya styrkronor som SFRO föreslog.

Jo jag inser mer och mer att det var riktigt bra att det blev ombyggt, han tyckte egentligen den borde gå som amatörbyggd eftersom det nästan inte är något kvar av originalhojen, typ styrhuvudet och motorn.

öhhh,öhhh ha de´n äran!:crash

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Jag bygger så sakta att tråden försvinner... :gnissla Men nu har jag en nästan färdig bakskärm med fästen, och idag byggde jag ett fäste/rör till luftfiltret. Nästa steg är avgassystem, planen är att det ska bli något som har lite känsla av sidepipes.

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    97.9 KB · Visningar: 278
  • 3.jpg
    3.jpg
    100.5 KB · Visningar: 238

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
mycket grymt!

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gött! Samma design på häck som jag hade tänkt mig från början. Får köra stelben sen jag med ,)

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Jag bygger så sakta att tråden försvinner... :gnissla Men nu har jag en nästan färdig bakskärm med fästen, och idag byggde jag ett fäste/rör till luftfiltret. Nästa steg är avgassystem, planen är att det ska bli något som har lite känsla av sidepipes.

Det kan bli en fräck hoj det här:tummenupp Har du funderat nåt på tankbyte, kanske nåt lite droppformat, från nåt gammalt härke, tycker inte att linjerna stämmer riktigt.. men det är ju jag det.. hur som det verkar kunna bli fräckt det här.

Edit: Typ den här tanken från www.bikeline.se

Bifogat

• bobberstyle.gif
    bobberstyle.gif
    27.2 KB · Visningar: 86
Last edited:

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Det kan bli en fräck hoj det här:tummenupp Har du funderat nåt på tankbyte, kanske nåt lite droppformat, från nåt gammalt härke, tycker inte att linjerna stämmer riktigt.. men det är ju jag det.. hur som det verkar kunna bli fräckt det här.

Nja alltså jag har redan gjort ett tankbyte, originaltanken är ju en traditionell customtank och det vill jag inte ha. Då blir det ju en chopper :3freak

Grundidén är en blandning mellan bobber och caféracer. Oroväckande att du inte tycker linjerna stämmer, jag tycker att linjerna och helheten på ett bygge är det viktigaste, inte detaljerna. Jag tycker det ser ok ut, får hoppas att det bara är du som inte är van vid blandningen av stilar :krama

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Asballt! :tummenupp Gileratanken tycker jag funkar bra, gör att det sticker ut från det ordinära. Byt för guds skull inte till en sportstertank!!!!
Så bisarrt att det blir fränt även med fjädrad solosadel mot en cafe bakdel.:yoparty

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Nja alltså jag har redan gjort ett tankbyte, originaltanken är ju en traditionell customtank och det vill jag inte ha. Då blir det ju en chopper :3freak

Grundidén är en blandning mellan bobber och caféracer. Oroväckande att du inte tycker linjerna stämmer, jag tycker att linjerna och helheten på ett bygge är det viktigaste, inte detaljerna. Jag tycker det ser ok ut, får hoppas att det bara är du som inte är van vid blandningen av stilar :krama

jag kan delvis hålla med om linjerna. dom stämmer inte riktigt,
men funkar skitbra kan man säga :hihi tror de blir ännu bättre med lack på baken oså :tummenupp

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
jag kan delvis hålla med om linjerna. dom stämmer inte riktigt,
men funkar skitbra kan man säga :hihi tror de blir ännu bättre med lack på baken oså :tummenupp

Jo jag får väl hålla med er om att linjerna inte lirar hundra. Tror problemet i huvudsak är det "glapp" eller hål som blir mellan bakdelen av tanken och ramen. Övre ramröret från styrhuvudet borde luta mindre och sedan ha en brantare lutning från sadeln ner till bakhjul. Jaja - det får bli lite ruffigt...

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Jo jag får väl hålla med er om att linjerna inte lirar hundra. Tror problemet i huvudsak är det "glapp" eller hål som blir mellan bakdelen av tanken och ramen. Övre ramröret från styrhuvudet borde luta mindre och sedan ha en brantare lutning från sadeln ner till bakhjul. Jaja - det får bli lite ruffigt...

inget att bry sig om, de funkar kalas :tummenupp

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Byt inte tank!

Har fått liknande kommentarer, men det ger jag blanka fan i!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Det där är fö en klassisk sportstertank. Sk peanut-tank.
Har samma på min sporre, fast med släta sidor.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Inget sånt på detta bygge..¨

Snygg i all ära, men inte här.

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Fick lite prylar idag, cafélampa, hastighetsmätare med indikationslampor och backspeglar. Är grymt nöjd med lampa och instrument men halvnöjd med backisarna. De jag har på fightern är snyggare och bättre, dessa är klumpiga och har plant spegelglas :3freak Vad tänker man på när man tillverkar sådana... Kanske blir att jag besiktigar med båda och sedan kör med en, då ser det nog ok ut.

Bifogat

• 10.JPG
    10.JPG
    24.6 KB · Visningar: 83
  • 15.JPG
    15.JPG
    20.2 KB · Visningar: 80
  • 16.JPG
    16.JPG
    21.5 KB · Visningar: 98

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Speglarna ser iaf snygga ut!

Styrändesmonterade eller?

Är på jakt efter dlyika.

Vart köpte du dem?

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Hastighetsmätaren såg smutt ut, vart köpte du den?
Är den calibrerbar och digital också så vill jag ha en!

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Speglarna ser iaf snygga ut!

Styrändesmonterade eller?

Är på jakt efter dlyika.

Vart köpte du dem?

Handlade på Louis.de, jepp speglarna är för styrändarna. kostade ca 30 euro styck. Men som sagt, köp hellre sådana jag har på min fighter, det är sådana som var uppe i din byggtråd. Smäckrare och bättre.

Hastighetsmätaren såg smutt ut, vart köpte du den?
Är den calibrerbar och digital också så vill jag ha en!

Samma - louis, var prissänkt, tror det var 60 euro. Men den drivs med vajer och går inte att kalibrera. Man måste ha ett K-värde på 1,4 på en vajer från hjul eller motor. Verkar lite snurrigt att räkna ut k-värde, men det ska vara ungefär 2,75 varv på vajern på varje hjulvarv. Jag gillar det manuella - i alla fall på denna hojen :tummenupp

Last edited:

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Skitsnygg mätare!

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
ska du köra med nån frontkåpa el blir de "bara lyset"?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS