Byggtråd: Cafe-räcer Cb 985

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Thanks Ozeo, få en tummen upp av mästerbyggarn själv är inte alls fel!

Tror jag ska sänka cykeln 10 mm i fram i kronorna. Sen får det räcka. Lite lite svagt bakåtlut tycker jag också passar cykeln!

Vart mycket nöjd med färgvalet jag med. Får tacka pulverlackaren för att dom ansträngde sig lite och mixade till lite special flake o.sv i färgen!

Hade inte du nåt bubbla bygge på G? Vore kul å se lite bilder!

QUOTE=ozeo;4287716]me like! ser faktiskt ganska mycket bakåtlutande ut men alla former stämmer och personligen gillar jag den "satta" stilen, :tummenupp
sen så bara älskar jag dom där fälgarna i guld som du gjort,, kunde jag älska med dom skulle jag göra de :tungan[/QUOTE]

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Thanks Ozeo, få en tummen upp av mästerbyggarn själv är inte alls fel!

Tror jag ska sänka cykeln 10 mm i fram i kronorna. Sen får det räcka. Lite lite svagt bakåtlut tycker jag också passar cykeln!

Vart mycket nöjd med färgvalet jag med. Får tacka pulverlackaren för att dom ansträngde sig lite och mixade till lite special flake o.sv i färgen!

Hade inte du nåt bubbla bygge på G? Vore kul å se lite bilder!

QUOTE=ozeo;4287716]me like! ser faktiskt ganska mycket bakåtlutande ut men alla former stämmer och personligen gillar jag den "satta" stilen, :tummenupp
sen så bara älskar jag dom där fälgarna i guld som du gjort,, kunde jag älska med dom skulle jag göra de :tungan
[/QUOTE]

har inte hunnit nån vart med den. planer o delar införskaffade.
den andra funkar.. tja iaf oftast :) sitter o smider planer på att fixa luftstyrda dämpare till den.. har fixat kompressor o lite grejer.. jagar lite dämpare o så. men nog med de.. detta är en mc-tråd ...

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Electrizio!

Joxat med elen! Inge kul att ta tag i skiten, såg ju för jävligt ut....

Skalade isär det mesta. Bytt ut skadade kablar. Länsat bort lite som jag inte behöver. Förlängt och ändrat stammen då säkringsdosan är flyttad 1 dryg meter o.sv o.sv.

Vart rätt prydligt i el-boxen tycker jag?

Blinkrelä och start solenoiden sitter gömda under batteriet.

Ska börja tillverka batterikablar snart. Har köpt 10 mm2 kabel och skor.

Men jag har ju ingen riktigt kabelskotång modell större. Så jag funderar på att värma skorna med gasbrännarn, fylla dom med tenn och sen stoppa i kabeln???

Bifogat

• IMG_2381.jpg
    IMG_2381.jpg
    125.1 KB · Visningar: 288
  • IMG_2383.jpg
    IMG_2383.jpg
    116.5 KB · Visningar: 283
  • IMG_2384.jpg
    IMG_2384.jpg
    139.5 KB · Visningar: 404

Dr.Bike

Guest
Jepp.
Antingen löder du eller krymper/nitar du.
Inte både och.
Jag har crimptänger för grova kabelskor.
Glöm bara inte att flussa om du löder, och löd inte på för mycket tenn så halva kabeln blir stel som ett spett! :D

Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Provstart!!!!!!!!

Cykeln provstart = Micke lättad!

Går lite snålt på lågfart, men mid och topp verkar inte helt totalt off faktiskt!

Får se om det blir en liten lugn provkörning imorrn kanske, vem vet?

Dr:bike.

Hmm, använde mig av elektronik tenn.....inlagt flussmedel om jag förståt det rätt?

Aja, det slutade med att jag lödde alla grova kabelskor och använde krympslang. Verkade bli kanon!

Bifogat

• IMG_2388.jpg
    IMG_2388.jpg
    126.8 KB · Visningar: 431
  • IMG_2394.jpg
    IMG_2394.jpg
    132.4 KB · Visningar: 2,739

Dr.Bike

Guest

Går lite snålt på lågfart, men mid och topp verkar inte helt totalt off faktiskt!

Hmm, använde mig av elektronik tenn.....inlagt flussmedel om jag förståt det rätt?

Aja, det slutade med att jag lödde alla grova kabelskor och använde krympslang. Verkade bli kanon!

KUL!

Men du skulle ju ringa! (var inte hemma, men ändå! :D)
Kikar över imorrn om du inte jobbar.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
KUL!

Men du skulle ju ringa! (var inte hemma, men ändå! :D)
Kikar över imorrn om du inte jobbar.

Hehe, ja vet sorry!

Vart en liten provstart igår rätt sent så ville ju inte skrämma upp grannarna allt för mycket heller! =)

Dr.Bike

Guest
Hehe, ja vet sorry!

Vart en liten provstart igår rätt sent så ville ju inte skrämma upp grannarna allt för mycket heller! =)

Å den lät gött förmodar jag? :)

I övrigt är jag benägen att hålla med GustavO, särskilt som jag sett den på nära håll några gånger, och kan intyga att detaljfinishen är av högsta klass! :tummenupp

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike

Den ser riktigt grym ut.
Släng upp fler bilder.:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Mer bilder kommer!

Hehe, ja den bröllar bra fint, man går ju inte torr från en torrbrytning inte!!!

Vart lite uppstart idag också, ingen provtur än. Kopplingen kopplar inte ur för fem öre....

Oljebyte och mer mek står på listan nu!

Blir till att bänka cykeln i slutet av nästa vecka hos Racerepairs iaf!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
fy vad tjusigt! jag tycker den här hojen lätt är "IT" nu. den tråd jag längtar efter mest... jobba på nu! :Bugar

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Provkörning!

Japp, vart nån mils tokgasa ikväll/ inatt!

Hittade felet på kopplingen, några brickor som mecken *hrmmm* lagt fel...

Trot eller ej men cykeln känns faktiskt "lätt" och väldigt lättsvängd. Jämförbar med modern sport 600. Men så fort man får lite mer nerlägg eller ska bromsa hårt så märks det ju att cykeln är 28 år gammal....

Bestyckningen är ju heeelt off, fick en motortemp på nästan 130 grader nu, kändes lite väl mycket....

Bilder kommer!

Ajuste doc. några frågor!

Nere innanför den lilla alu. muttern på kopplingskåpan finns det ju en justeringskruv för kopplingen.

I boken står det skruva in tills det blir lätt motstånd, sen skruva ut 1½ varv. Justerade det så nu, men cykeln tjyvdrar ju en hel del.

Har jag missförståt, ½ - 1 varv kanske det ska vara i spel?

Sen är det ju ingen retur alls i fjädringen, särskilt inte alls i Öhlinarna. Var fjädringen verkligen såhär på 70-80 talet???

QUOTE=Dr.Bike;4307192]Å den lät gött förmodar jag? :)

I övrigt är jag benägen att hålla med GustavO, särskilt som jag sett den på nära håll några gånger, och kan intyga att detaljfinishen är av högsta klass! :tummenupp[/QUOTE]

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Fy vad den är snygg. Älskar hålen i drevkåpan. Den där ska du vara riktigt stolt och nöjd över :)

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Fy vad den är snygg. Älskar hålen i drevkåpan. Den där ska du vara riktigt stolt och nöjd över :)

Man tackar man tackar!

Provkörning idag med. Bestyckning fortfarande kebab...

Kopplingen injusterad så det lirar som det ska nu!

Chassit är lättkört men styrdämparn måste stå på hårdaste läget...(hehe) :yoparty

Men man undrar verkligen, var alla cyklar utan retur i fjädringen på 80-talet?

Öhlinarna är nyrepade med 10 w olja och nya tätpaket.

Gaffeln har 15 w olja, nya fjädrar och högre oljehöjd. ?????????

Bifogat

• IMG_2411.jpg
    IMG_2411.jpg
    113.8 KB · Visningar: 680
  • IMG_2397.jpg
    IMG_2397.jpg
    207.7 KB · Visningar: 708
  • IMG_2404.jpg
    IMG_2404.jpg
    142 KB · Visningar: 619
  • IMG_2414.jpg
    IMG_2414.jpg
    104.2 KB · Visningar: 992

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Du har byggt dig själv en riktig killer.

Var stolt!

Nuff said

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
När han kom till mitt garage sprang jag först ut och tittade på himlen i tron om att de va ett konstigt flygplan som kom ... gick några sekunder sen konstaterade jag att de nog var en konstig HD modell grövre som kom på gatan längre bort, innan jag till slut i fas tre kom på att ah, de e varken ett flygplan eller en hd, de e micke!

Låter högt och mycket! Dock inte speciellt vasst, hoppas de ordnar upp sig efter bänkning och bestyckning.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024