Viktor L
Moderator
Ni andra med specialbyggen, hör gärna av er till mig om ni har ett BRA bygge och vill ha det plåtat för att synas i lite tidningar ...
MVH
Johan
Ska komma ihåg det till när min GSX är klar.
Ni andra med specialbyggen, hör gärna av er till mig om ni har ett BRA bygge och vill ha det plåtat för att synas i lite tidningar ...
MVH
Johan
Noterade du bilen i bakgrunden först så är det inte så lite Ghey-varning här...Härlig bild!! Läcker bakgrund också, vad är det för bil, en 356a?
Förmodligen en 356a satt boxerfyror i dem också. Går relativt lätt att byta till bubbla motor har jag för mig, bara å byta svänghjul eller hur det nu var.... fast oftast så är det ju porsche motorn som hamnar i bubblan.Hehe, bra fråga? Nån slags porsche med bubbla motor som jag förståt det?
Noterade du bilen i bakgrunden först så är det inte så lite Ghey-varning här...
Förmodligen en 356a satt boxerfyror i dem också. Går relativt lätt att byta till bubbla motor har jag för mig, bara å byta svänghjul eller hur det nu var.... fast oftast så är det ju porsche motorn som hamnar i bubblan.
När jag sett klart på det andra såklart...
Kan la lägga ut den bilden här med . En bild hit eller dit...
Måste vara en bra fotograf du hittat du ...
Hoppas bilden uppskattas.
MVH
Johan
Inget direkt skoj jag hållt på med sista tiden. MEN vill jag ha hojen körbar till i vår / sommar är man illa tvungen....
*Fått tag i ett alu drev med 7 månaders leveranstid från Usa......
*Svarvat en alu hållare som ska hålla fast rostfritt nät i insugstrattarna!
Förra vintern var lite roligare eller
Vad är det för specialdrev som tar så lång tid att få? Du verkar klara det mesta du kan väl göra ett själv
Hoppas att dina "näthållare" fungerar dom är helsnygga. Mina nät sitter med tejp på utsidan, inte så vackert kanske.
Fortsätt å kör hårt, det ser bra ut.
Djupt imponerad vilket bygge!!
Har verkligen haft svårt för allt annat än ekerfälgar på caferacers , men är totalt helomvänd från och med nu!!
Kommer se på gamla klumpiga cb 900 med helt andra ögon framöver
Man tackar, man tackar!
Smygreklam återigen!
Mcm kommer troligtivs släppa reportaget om cykeln nu här inom nån vecka. 1 Mars snackade dom om sist! LÄS LÄS!!
Lite bilder.
Senaste jag håller på med nu (förutom att träna cross lördagar och Supermoto söndagar) är att svarva 8 avgassstossar modell "snabbkoppling / fjädrar" till Mats737 här på forumet. Kommer bli en liten delbetalning för nya motorn!
Blir det helt ny motor nu om jag har fattat rätt?
Så nu är min "delbetalning" till Mats färdigt!
Satan vilket jobb....11 timmar i svarven (och då drack jag faktiskt kaffet vid svarven medans jag arbetade!!!!)
Jo, jag tror jag byter hela bottendelen till en annan. Förhoppningsvis får Dr. bike ordning på min cylinder så bör jag kunna använda mina gamla 985 cc kolvar. Jag snyggade till kolvarna i svarven med våtslippapper och scotch brite. Mätte dom innan och efter behandligen. Blir alltså lite mer kolvspel än vad det ska vara. Men men!
Den fulaste kolven vart ungefär 0,01- 0,015 mm mindre än innan.
Jag flyttar även över min topp till nya bottendelen.
Hade väl tänkt putsa iordning bottendelen och lacka om blocken. Men ger nog fan i att öppna den helt enkelt!
Och sen har jag ju en hel cykel till att slänga in i förrådet till regniga dagar när man har för mycket energi! =)
Enormt snyggt bygge. lätt det bästa jag sett på väldigt länge!
Snygga trattar har du gjort dem själv? Har jagat till mig cb750four men det är stört omöjligt att hitta verkar det som.
Fortsätt det fina arbetet!
Tackar tackar!
Kollar du i början av tråden så ser du lite hur jag tillverkat dom. =)
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|