Mcm kommer troligtivs släppa reportaget om cykeln nu här inom nån vecka. 1 Mars snackade dom om sist! LÄS LÄS!!
Jag har läst det nu. Snyggt reportage
Stort Grattis.
Omnämnd på omslaget och lite lagom stylad byggherre oxå
Var är bilderna tagna?
Mcm kommer troligtivs släppa reportaget om cykeln nu här inom nån vecka. 1 Mars snackade dom om sist! LÄS LÄS!!
Bilderna är fotade i ett parkeringsgarage i Haninge och på Helenes bar & krog på Mariatorget!
"Tacklistan" jag skrev hade Mcm visst utelämnat, men men.. =)
Lite uppdates. Tvättat äckelmotor idag 3 timmar. Vart fin till slut!
Cylindern är klar, tack Dr. bike!
Skillnaden är slående mellan sliten hoj och fräsh hoj!!!
Snyft....mitt ex!
Men hon verkar ha hamnat i bra händer...
Mats
Fan vad jag gillar din hoj.
Nästa hoj jag ger mig på efter nuvarande projekt är avklarade är något i retrostil.
>>Pucken:
Man tackar man tackar!
Kör hårt! Väntar fortfarande med spänning på att du ska slutföra turbo bygget!!!
Mjaaaa..... Spänningen är ju inte direkt oliiiidlig
Btw såg hojen din i blaskan.
Den såg ju faktiskt ännu finare ut i tidningen! Mycket snyggt bygge. Hatt av!
Bilderna är fotade i ett parkeringsgarage i Haninge och på Helenes bar & krog på Mariatorget!
"Tacklistan" jag skrev hade Mcm visst utelämnat, men men.. =)
Lite uppdates. Tvättat äckelmotor idag 3 timmar. Vart fin till slut!
Cylindern är klar, tack Dr. bike!
Skillnaden är slående mellan sliten hoj och fräsh hoj!!!
Roligt formulerat; "... hade kanske inte kaffe i tanken..."
Nee, där har man bensin.
Gamla ägaren här.
Va snyggt det blev Micke, fick tag på tidningen igår. Vi får prova sammanstråla någon gång i sommar, vore kul att se den "live".
Grattis.
Man tackar, man tackar!!!
Hänt lite smått. Slipat och tvättat blocken igen. Den här gången vart det silverfärg istället för blästring (som vi alla vet hur det går.....)
Är på G att plocka ihop underdelen med koppling, startmotorkoppling, oljetråg o.sv o.sv.
Jag tvättade oljetråg och oljefilterkåpa i diskmaskinen för att vara på säkra sidan gällande rent från glas!
Det gick ju givetvis åt helvete, dom vart helt missfärgade. Helt mörkgrå!
Slutade med att jag blästrade om dom på jobbet (och handtvättade 3 gånger efter)....
=)
Ser ut som att det sitter förstärkta dragstänger till toppen. Är dom annolunda mot den gamla motorn?
Säg till när du behöver skruvar och shims.
Alltid kul att se att det händer saker på din hoj.
Mats
Tjena Mats!
Nja, om man ögnar på dom så ser dom likadana ut som på den andra motorn! Kan ju mäta iofs, men tror det är orginal!
Jag tänkte faktiskt maila dig precis! Har du tid att plocka ihop grejorna får du jättegärna skicka ner det i ett kuvert så gör vi upp med betalning o.sv över Pm.
Kommer inte ihåg vad jag skulle ha iofs, men nån Ventil så jag kan sätta ihop toppen är ju det viktigaste. Sen var det väl mest div. grejor till chassit jag köpte av dig om jag inte missminner mig? =)
Angående kolvarna som jag diskuterade med dig förut är min teori att kolvbulten är förskjuten. Effektvinst att vända på dom? Då i gengäld har ägaren innan fräst ett extra stort ventilurtag för att få lite extra toleranser så att säga..??
Jag ska till Skidbacken direkt efter jobbet idag. Kommer hem på Söndag, då skickar jag. Hoppas det är OK? Jag har antecknat vilka shims du ska ha. Sedan kanske du behöver nytt chims till Ventilen också. Kolv bak och fram...Är det överhuvudtaget förskjuten kolvtapp?
Jörgen K kan nog svara på den frågan.
Chassidelar är det väldigt ont om, du länsade mitt förråd sist
Mats
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|