korrekt bygge
jag satte distans på min z750 gaffel.. kapade sen inte dom långa fjädrarna.. vart bra mycket mindre svampig men lite väl hård retur.. om den sänker hojen ca 5 cm så kapa fjädrarna typ 3 cm så blir de nog najs
ekonomi byggt alltså
Inte slarvat...Trimmat. Åtmonstone 2 av rasen var effektorsakade. För att ta historian kort: köpte den med risig låda, körde tills det blev ohållbart och rev sen ner den under vinter och slängde i bra men beggade drev till 2,3,5 (om jag minns rätt), i samma veva infann sig en liten peningvinst som investerades i lite Motospeedgodis (1054 kit, Mikuni smoothbores, etc) vilket inte gillades av lådan. Sköt tvåns drev efter ett par månader, bytte mot ett splitternytt denna gång. Körde två månader till innan det var dags igen, denna gång blev det åter ett beggat som lämnades in för snedfräsning av klackarna och jag tror han härdade om dom med..
Tack för godkänandet hoj byggarn!
Ja, en 50 mm va saftigt. Klarade du dig på slaglängden som blev kvar?
Vad kan det vara orginal 120 mm? Sänka 50 mm i fram, hmm hojen måste ju ha wobblat nå galet?
Jag tänkte nog sänka max 20-30 i gaffeln. Kan nog skjuta upp gaffelbenen en 10 mm till kanske, sen kommer jag dö om jag slår huvet i dem....Öhlinarna blir 10 mm längre nu oxå som sagt. Vart la du distansen/ rörbiten då?
Jaha, ser man där! Ja min blir ju lite skrämd oxå, men inte så mycke som din iaf. Är lite småsugen på att hänga dit Rs förgasare också faktiskt.
Jaja, jag ser över lådan och fixar ingreppen så får det hålla sen. Annars så.....
hejsan ,bygget blir bara bettre o bettre ,gummit till ena dämparen e på g med post , fan du fick dom för billigt,
Blästrat och lackat om startmotorkåpa.
"Brytit" upp varvmätarhuset och bytt instrumenteringen till en friskare. Vilket jävla pill! Men det blev bra. Putsat varvräknarhållaren med Scotch.
Lite diverse grejor, lager, 1 st. beg vevstake. Komplett lagersats bottendel, ventilstyring o.sv o.sv.
bruka gå bra o göra egna grejer med uppbrutna orginalmätare
micke, du har ingen tjej va? hehe! på tok för mycket tid har du iaf! ge mej lite! kommer nog bli dö-läcker när den är färdig!
Du kanske skulle överväga att flytta "cutsen" lite mer bakåt, jag tycker att det oftast ser bäst ut om framkant på "bulan" ligger i linje med stötdämpar infästningen.
Lite typ så här... visst är jag grym i paint
Guw:
Där har du en bild utan bakdel om du har lust å göra ett försök!!! Alltid bra med input!
Vita grejen ska föreställa batteriet som sagt. Än så länge är inga fästen tillverkade för't så kan placera det nästan 50-60 mm längre bak och kanske 10-20 mm uppåt.
Baklykta har jag köpt en rund "indikator" lampa till lastbilar. Typ 50-60 mm i diameter. Passar nog in skitbra om man försänker in den i gjutningen en del.
Skulle egentligen vilja ha en lite mer tids-typisk med kanske kromad kant/ring runt om, nån som sett var man kan hitta?
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |