Nu är det ju bara ett problem, fjuckarna ser för jävliga ut i jämförelse med trattarna.
Hur blir resultatet om man lägger ner dem i en ultraljudstvätt, riktigt bra eller bara lite sådär???
Ja dom såg verkligen för jävliga ut. Men jag är inte orolig, för du fixar det!
http://www.kjell.com/?page=/kjellfakta/ultraljud/
(Ähh.. länken fungerar inte som den ska, det är tvätten på 1,4 liter och 700 spänn jag menar)
Köpte ja och började tvätta mina förgasare. Tyvärr är den så liten maskinen att bara halva förgasarhuset går i i taget. Till att börja med var jag väldigt besviken, det hände ingenting.
Provade med ljummet vatten och lite diskmedel. Blev inge bättre. Till slut provade jag med kokhett vatten, trots att dom rekomenderade att inte ha varmare vatten än 60 grader eller vad det va.. Då började det hända saker., så testade jag att ha i lite tvättmedel (maskintvättmedel för kläder.) Nu jävlar blev det rent. Vilket fall på aluminium. Munstyckena blev inte så snygga med tvättmedel. Dom blev aldeles svarta.
Så till slut blev det riktigt bra. Det var mycket pyssel och plock. Men förgasarena ser strålande ut nu. Har kört några beg kolvar i tvättmaskinen också. Perfekt för kolvringsspåren. Avgasventilerna gick den bet på.
För 700 spänn, tja, det är den värd. Men jag skulle gärna lägga 2-3000kr för en tvätt som rymmer 4-5 liter istället. Men tyvärr räcker inte det...
Mats
Last edited: