Lite klurigt hur man ska lösa den nedre linjen å gömma ram röret? Eller ska man låta ramrören synas å ha bakdelen "ovanpå"?
Hygglo!
Jag borrar och gängar ur en tändstiftkropp, sätter i en lång bult med en mutter på för låsning.
Hör av mig sen framöver, dröjer nog nån vecka eller så misstänker jag. =)
Mja, sen vare ju det där med graderna då. Är ju inte så insatt alls som sagt...
Vill ändra karaktären på motorn så att effektkurvan glider upp något något, lite mer svårkörd & "aggresiv" motor så känner jag mig som hemma.
Gott nytt för övrigt!
/ Micke
Aggresiv
Lite orginal kamtider:
Spel-----------1mm lyft-----0mm lyft
Inlet Open-----10-----------62 BTDC
Inlet Close-----35-----------35 ABDC
Exhaust Open--40-----------90 BBDC
Exhaust Close---5-----------70 ATDC
In 225 grader vid 1mm (Om jag räknar rätt 102,5)
Ut 225 grader vid 1mm (107,5)?
Mats
Ska nog försöka "försänka in lite i formen å sänka ner den över ramrören lite grann, en 10-15-20 mm kanske.
Thanks!
Svarvade insugsadaptrar igår i...4 timmar....
Verkar bli skitbra däremot, men klurar på vad jag ska "limma" dom med. Det är presspassning adapter - förgasarhals, men det ska ju helst inte dra tjuvlyft för förgasarehalsen är säkert inte 100% rund.
Vad tror ni?
Thanks!
Svarvade insugsadaptrar igår i...4 timmar....
Verkar bli skitbra däremot, men klurar på vad jag ska "limma" dom med. Det är presspassning adapter - förgasarhals, men det ska ju helst inte dra tjuvlyft för förgasarehalsen är säkert inte 100% rund.
Vad tror ni?
Fick planfräsa oljerörsbulten uppe i vänstra hörnet också för förgasaren får inte plats annars.. =)
Ozeo:
Har klurat lite å kommit fram till att du har rätt! Ska nog försöka "försänka in lite i formen å sänka ner den över ramrören lite grann, en 10-15-20 mm kanske.
För att föggarna inte ska krypa ut
Kan gå med att borra å gänga ett typ m5 i adaptern å dra i en stoppskruv som man drar i med loctite. Å optimalt ställe skulle vara att stoppskruven hamnar bakom flänsen där diametern blir mindre på föggehalsen in mot trottelhuset. Då kan inte adaptern krypa av föggen.
Du hade presspassning å 7056 T6 den e rätt hård va
Då e kanske INTE varianten att såga en slits typ avgasrör å sätta en slängklamma aktuell...
Visst, de går givetvis att helgardera med typ blå packningssilicon + o-ring. Då lär de nog sitta
Gjort nya "skenor" som ska hålla ihop förgasarna...i Rostfritt det med givetvis....Har snygga rostfria skruv också dito.. =)
Blir ett jävla pill att borra alla hål och få det rakt å bra. Som det är nu kärvar fuggarna lite på spjällaxeln faktiskt...
Vart presspassning + threebond + stoppskruv på insugen. Vart kanon! Tack för alla tips i den andra tråden.
Gjort nya "skenor" som ska hålla ihop förgasarna...i Rostfritt det med givetvis....Har snygga rostfria skruv också dito.. =)
Börjar lessna på allt pillerjobb nu, vill kapa, slipa satan nu lite granna....Men får ha tålamod nån vecka tills nu så jävlar!
MästertrimmareMickeRacing
Tuffing där!
Satt "Tag" på toppen.
Mats
Haha, japp! Har alltid märkt allt jag varit på sen jag började lajja runt.. =)
Törs inte säga vad det står för dock, men det är lite som att en konstnär signerar sitt verk...same same..(förutom att jag är mycket skickligare då)
Subtilt Micke....
Min "tag" är två 5 mm höga stansade bokstäver på DISKRET plats!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |