Byggtråd F4i till stunthoj.

wza

Guest
De Går Segt Nu

hey kompis du de går som segt nu tycker jag. ingen bur inge 12 stag.och du har inte kört mer en 4 meter och då jobba berra som motor. nää tycker de ska vända nu. ett + är ju att vi vet att vart grejerna är och jag har fåt mitt drev.har oxå köpt en olijepickuper av bruno på stuntforumet :tummenupp gissa vem som kommer få hjälpa mig att sätta dit den. jo satan... de glömde jag nästan har hittat nya skivor fram. här i timrå och riktigt skönt:) ja så kommer vår käre vän sedda!!!!!! hem snart :yoparty pz man

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Yeah.

Beställde en ny cdibox idag.. hoppas på att mätartjafset lossnar inom kort.
Annars har det stått ganska stilla.

Motorburen kom från usa, fastnade i 3 veckor i tullen och sen åkte den tillbaka igen. :(
Han har skickat om den nu iaf.

I övrigt så är allt lackat, all el dragen och 12staget sitter på plats.

Snart semester och rullar inte hojen då tar jag livet av mig. :D

Ps. Tack berra för att du agerade motor en stund. :yoparty :tungan

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Jaha. Fortfarande inga sadlar eller buren men nu är hon igång iallafall.
Efter massa strul med cdiboxar och instrument hit och dit lossnade det äntligen efter att nya transpondernycklar införskaffats. Dessa kodades in utan problem och hojen startade på typ på första. :)

Bilder kommer förhoppningsvis imorgon. Jekla regn idag ju. :)

Tack Moped och motor! Grym hjälp av er hela tiden. Nu slipper ni nog mig ett par dagar iallafall. :D

Morgondagen ska spenderas med att bygga en tillfällig sadel av plywood och silvertejp och sen ska det köras och se om allt funkar som det ska. :yoparty

Yeah!

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Efter massa strul med cdiboxar och instrument hit och dit lossnade det äntligen efter att nya transpondernycklar införskaffats. Dessa kodades in utan problem och hojen startade på typ på första. :)

Tack Moped och motor! Grym hjälp av er hela tiden. Nu slipper ni nog mig ett par dagar iallafall. :D

Morgondagen ska spenderas med att bygga en tillfällig sadel av plywood och silvertejp och sen ska det köras och se om allt funkar som det ska. :yoparty

Yeah!

nästa onsdags träff får du komma förbi med hojen.:yoparty

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6

Yeah!

Hmm... var du ute och körde idag? Jag såg fan en vit stunthoj påväg till jobbet! På björneborgsgatan mot Mopedochmotor, såg bra ut... jäkligt stuntigt!

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
nästa onsdags träff får du komma förbi med hojen.:yoparty

Givet. Fast jag får nog åka en egen sväng. :p
kollade upp drevet och det var 65 kugg. :yoparty :D :gnissla

Hmm... var du ute och körde idag? Jag såg fan en vit stunthoj påväg till jobbet! På björneborgsgatan mot Mopedochmotor, såg bra ut... jäkligt stuntigt!

Stämmer fint det. Premiärturen för att se så allt funkade. :tummenupp

Last edited:

wza

Guest
HEY man kul som fan i går. fixa kedjan och täningen så kan vi köra mer pz man

SDM

Det är fint med hoj! Eller? Jo, no är de
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
Honda cbr600 F4i
kul att du fick igång den. moste ut på pröva den en gång till med det nya 65 drevet. men jag är glad för din skul
:tummenupp

Westergren

Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
S3 -05, Perák -49, Z650 -82
Klockers, jag behöver öva på att fota hojar! Säg till så är jag där med kameran:tummenupp

Tänk om du skulle ha telefonjäveln på så du kan hänga med och fota när det ska stuntas också då! Elle äru full ellä? Faen.

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Tänk om du skulle ha telefonjäveln på så du kan hänga med och fota när det ska stuntas också då! Elle äru full ellä? Faen.

Tänk om du hade kunnat tänka litegrann och kanske ringt till jobbet... ska det vara så jävla svårt?!?! Sen så jobbade jag till 22.00 så jag hade inte kunnat vilket fall som helst.

Ja just ja, du har ett par skor som står och väntar på dig här i hallen... och jag vill ha tillbaka mina innan du besudlar dem med svamp!

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Mjaha.
Fick tummen ur arslet nu och visa hur den har blivit.
Andra dagen slog jag sönder framlampan med hälen på stövlarna och den är inte riktigt lika fin längre men va fan. :yoparty

Bestyckad med en tillfällig sadel av spånskiva + stoppning och en silvertejpad skvätt på baken också. :rolleyes:

Bifogat

• F4i Bak min.jpg
    F4i Bak min.jpg
    133.1 KB · Visningar: 92
  • F4i Snett fram min.jpg
    F4i Snett fram min.jpg
    49.1 KB · Visningar: 99
  • F4i Sida min.jpg
    F4i Sida min.jpg
    53.8 KB · Visningar: 117
Last edited:

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Kan ju fortsätta uppdatera lite i tråden även om det inte blir så mycket byggande längre. Mest reparationer. :tungan

I onsdags var jag och wza ute och tränade slowwheelies. Det gick faktiskt över förväntan så efter ett tankstop åkte vi tillbaka till industriområdet och fortsatte. Fixade upp första 12'an också. Tyvärr gick det inte lika bra på vägen ner med en sönderslagen motorkåpa och lite oljesprut som följd. :gnissla

Inse ironin att jag på torsdagen fick hem motorburen som jag väntat på i 10+ veckor. :huvet

Ah well, Svetsar kåpan på måndag om det går så får vi se vad som händer härnäst. :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept