låg sömnlös och funderade på bygget, varför har det avstannat? kunde faktiskt inte komma på en vettig anledning så jag började fundera på vad jag behövde göra för att komma igång igen. blev ganska snabbt väldigt entusiastisk och nu längtar jag till garaget, får släpa mig dit imorgon
oljeflaskorna måste bort, inte för att de inte passar in utseendemässigt utan för att de är för klena och håller helt enkelt inte tätt. istället tänker jag mig en större tank liggandes under sadeln, borde inte vara allt för svårt att svetsa ihop en rejäl tank? frågan är väl snarare om det hade passat in i bygget?
nummer två på listan är att dra om avgassystemet så det följer ramen och linjerna bättre (samt att få mer frigång mot framhjulet). därefter måste jag fixa till växelpinnen, jag kommer ihåg att det kärvade endel vid provkörningen vilket troligen beror på en snedbelastning i länkaget. får försöka skrota länkaget och fixa en enkel pinne istället, blir ju en simplare konstruktion som garanterat håller
tyvärr blir det inga bilder då jag snart skall iväg och resa men tjata tillräckligt mycket på mig så skall jag försöka dra igång igen när jag är tillbaks