Vad har flu för fräck stansmaskin?
flu har allt
Vad har flu för fräck stansmaskin?
behöver hjälp med smakråd, skall jag klä sadeln med skinn eller skall jag montera sadelgummi som man har på racekåpor? jag är rädd för att skinn blir svårt att få på plats samt att stilen inte passar in på hojen?
View attachment 360181
Hur har du tänkt dig med färgval osv. Kanske svart mocka sadel kan bli snyggt men det har ju lite nackdelar det med.
Rejjsigt och lite rått med bara skum på men jag tror att mocka eller nån Alcantara(eller va de heter) kan bli riktigt fint. Kanske är lite lättare att gömma kablage och fäste till blink o lampa om du klär den?
flu har allt
Rejjsigt och lite rått med bara skum på men jag tror att mocka eller nån Alcantara(eller va de heter) kan bli riktigt fint. Kanske är lite lättare att gömma kablage och fäste till blink o lampa om du klär den?
Alcantara tycker inte om vatten bara. Det är ett helvete att hålla rent! Personligen tycker jag det hör hemma på showhojar/knüll-püts-hojar och bilar.
Räjs-foam är snyggt, skin likaså.
Smakråd!
nu behöver jag all hjälp jag kan få, vilken färgsättning på ram, sving och tank skall jag ha? skall sadeln kläs med skinn eller racesadelgummi? har tänkt mig att linda avgassystemet med avgasbandage, vad tror ni om detta?
[
Smakråd!
nu behöver jag all hjälp jag kan få, vilken färgsättning på ram, sving och tank skall jag ha? skall sadeln kläs med skinn eller racesadelgummi? har tänkt mig att linda avgassystemet med avgasbandage, vad tror ni om detta?
Skippa linda och klarlacka. Klart.
Kanske en smula opraktiskt så jag slår ett slag för matta, metalliknande färger. Tänker på crescents gamla mountainbikes, fanns många fina där runt millenieskiftet. Borde inte blivit sämre. Gillar de matta kulörta lackerna också.
Vad du ska sitta på vet jag inte. Nästan oväsentligt då jag tycker mc och förare skall betraktas som en enhet, detta även om den ser väldigt ball ut!
Måste vara en sublim upplevelse att tuffa iväg på något du bokstavligen knåpat ihop själv, med oortodoxa lösningar dessutom. Strongt!
Får jag säga en sak om avgaset som det inte är någon brådska med, så tycker jag du ska skippa detta lindande. När du pallar....kanske dra röret som du gjort med den skillnaden att du följer ramen. Skulle passa på detta smäckra och utseendemässigt "lätta" bygge.
Röret finns nog med på andra bilden och borde heta "overflow". Dränering för överflödning således. Nålventilen på flottören juste? Flärpen på flottören rätt inställd?
Hojen blir riktigt fet
Ang lack så tror jag att du skulle kunna köra både ram och tank i typ pearl white och sen göra raceränder eller sidorna på tanken i samma kulör som du har på oljebehållarna. Ang avgas kan du nog köra som det är, ger en skön rå känsla. Ang sadel så bestäm dig efter att du lackat då det kan bli lättare att se helheten och få in känslan som blir även där.
Doppa hela hojen i klarlack och behåll stålet fritt.
asball
Skippa avgasbandaget..
Sen lackar du i valfri färg så kommer den se skitbra ut!
tack en kompis som kan PS har fått lite bilder som han skall labba lite med färgsättningar. oljebehållarna har jag för avsikt att lacka!
detta är ett starkt alternativ, jag väntar på PS förslagen så får vi se hur de står sig
en sak jag behöver hjälp med just nu är att få ner bullernivån, jag har provat med en originalburk men det låter fortfarande alldeless förmycket. jag tycker att det kommer ifrån insuget, kan man klä en burk i storlek som en glasslåda med skumgummi som kapslar in luftfiltret? eller hur går jag tillväga för att få tyst på motorn?
Nippeln på förgasaren är en dräneringsnippel där soppa rinner ut om den flödar över.
Se över flottören, nålen och munstyckena. Kolla även om acc-pumpen är frisk, finns renoveringskit till dem men en skojigare VM36 eller liknande behöver inte kosta så mycket heller och ger rätt mycket pulver, hört upp åt 4 extra hästar men det känns som en lyckosiffra.
acc-pump är väl just det min förgasare saknar? vad gör den för nytta, behöver jag den?
enligt denna sidan så är det "enricher valve". accelerator pump sitter längst ner förbundet med en pinne till gasen.Ser ut som den förgasaren du har nu har acc-pump. Med viss reservation för att jag missförstått konceptet.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=359632&d=1335302082
Där ser du en liten platta på förgasaren med en cirkel i mitten och tre skruvar. Om jag inte är ute och seglar så är det acc-pumpen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|