jyx
offroad, sport, custom...allt funkar
Michelin Anakee har jag haft på 2 hojar, går att åka undan bra med utan överraskningar på dom flesta underlag, kanske liiite hala vid mycket blöt vägbana men då brukar man ju ta det lite lugnare ändå
Ägnat dagen åt att svarva hjuldistanser och en ny axel till bakhjulet (det var mest flu som svarvade och jag tittade på, tack så mycket för hjälpen! ). Har även tillverkat "block" till kedjespänningen.
däck beställdes i veckan och skall komma någon gång i nästa vecka, så nu skall allt monteras ihop och dubbelkollas inför byggbesiktningen som är bokad 2 november hos SFRO
Ja ja du fräste ju allt själv och körde försänkaren i fingret helt själv, hur gick det behövde du sy??
Mvh Ulf
byggbesiktningen har jag avbokat nu två gånger, p.g.a. att däcken aldrig kommer.
så i väntan på däck och byggbesiktning kollar jag runt på bromsok.
någon som har tips på hur man hittar detta på bästa sätt?
-har kollat bromsok som sitter original på gaffeln och det passar inte då bromsskivan är för liten. helst hade jag velat ha ett fyrkolvsok, men ett flytande tvåkolvsok fungerar också.
jag vill till ett ställe där jag kan testa massa bromsok mot gaffeln för att se hur det passar.
någon som varit hos Bike i trollhättan och vet om dom låter en gå och kolla bland hyllorna?
byggbesiktningen har jag avbokat nu två gånger, p.g.a. att däcken aldrig kommer.
-har kollat bromsok som sitter original på gaffeln och det passar inte då bromsskivan är för liten. helst hade jag velat ha ett fyrkolvsok, men ett flytande tvåkolvsok fungerar också.
jag vill till ett ställe där jag kan testa massa bromsok mot gaffeln för att se hur det passar.
någon som varit hos Bike i trollhättan och vet om dom låter en gå och kolla bland hyllorna?
Trist som fasen att du fått avboka. Varför tar det sån tid med däcken?
Det gör dem.
Det enda kravet de har är att skruvar du av något från en ej demonterad hoj så ska det skruvas tillbaka igen.
Jag har varit nergrävd i gömmorna och letat svingaxeldistanser för massa årsedan.
första gången försvann däcken på göteborgsterminalen.
andra gången blev det felbeställt så då kom två 18" däck istället för ett 18" och ett 19".
har tagit totalt 3 veckor nu och jag har tröttnat rejält
Vilka klåpare. Förstår dig.
Finns det inget du kan pilla på med under tiden på hojen?
tanken är väl att få en byggbesiktning klar så man kan börja fixa med alla småsaker runt om kring inför färdigställandet utav hojen.
det är väl i första hand bromsok och adaptrar som jag kollar på nu, men det går inget vidare.. har kollat lite i göteborgsområdet men det är inga ok som passar med lättare modifieringar.
okej, men då är gäller det att ta med sig verktyg själv antar jag?
köpa större skiva?
jo tanken har slagit mig, men jag kan inte påstå att originaloket på en XJ600 N -94 är så porrigt så det var väl nästan tur att det inte passade
skall försöka komma bort till BIKE i trollhättan för att kolla vad dom har!
jo tanken har slagit mig, men jag kan inte påstå att originaloket på en XJ600 N -94 är så porrigt så det var väl nästan tur att det inte passade
skall försöka komma bort till BIKE i trollhättan för att kolla vad dom har!
Det skall finnas en Mc skrot i Partille... Men jag vet var den ligger. men jag har hört att han har ganska bra priser, och om man får med sig fel del kan man lämna tillbaka, bara de är i samma skick..
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|