Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack Blownharley! Ja det var smickrande av S&S, otroligt vilket intresse det blev! 84K visningar, 1,2K delningar och 2K likes sedan de la ut filmen igår :O Nu har jag typ 1K vänförfrågningar från folk jag inte känner
I fredags kunde jag provstarta motorn och göra inkörningen av de nya ventilfjädrarna. I lördags kväll gjorde jag provturer några mil med datorn i ryggan. Måste ju mappa om hojen lite nu eftersom det är nya kamtider. Men med hjälp av autotuning tack vare closed loop-systemet så går hon rätt bra redan nu.
Hojen piggnade till rejält på låg- och mellanregistret tack vare de nya kamtiderna med större lobseparation! Stark som bara den! Har bara kört upptill 4300rpm än.
Hojen har också mycket mindre ventiltickande nu med de nya mjukare beehive-fjädrarna jämfört med de gamla dubbelfjädrarna med dämpare.
Här nedan är två bilder från körningen i lördags. Efter att trafiken har lagt sig ska jag ut och köra lite till ikväll. Blir spännande att hos Evensson kolla om dessa ventilfjädrar klarar att följa kamprofilen upptill mitt varvstopp på 7000rpm, det vore ju himla skönt.
I fredags kunde jag provstarta motorn och göra inkörningen av de nya ventilfjädrarna. I lördags kväll gjorde jag provturer några mil med datorn i ryggan. Måste ju mappa om hojen lite nu eftersom det är nya kamtider. Men med hjälp av autotuning tack vare closed loop-systemet så går hon rätt bra redan nu.
Hojen piggnade till rejält på låg- och mellanregistret tack vare de nya kamtiderna med större lobseparation! Stark som bara den! Har bara kört upptill 4300rpm än.
Hojen har också mycket mindre ventiltickande nu med de nya mjukare beehive-fjädrarna jämfört med de gamla dubbelfjädrarna med dämpare.
Här nedan är två bilder från körningen i lördags. Efter att trafiken har lagt sig ska jag ut och köra lite till ikväll. Blir spännande att hos Evensson kolla om dessa ventilfjädrar klarar att följa kamprofilen upptill mitt varvstopp på 7000rpm, det vore ju himla skönt.
Last edited: