... modda valfri stor japansk radfyra-hoj till nära MotoGP-prestanda...
Fast det kräver ju bara kinakåpor med Repsol-lack, ett öppet slipon, tankpad med kolfibermönster och ett tonat kåpglas.
... modda valfri stor japansk radfyra-hoj till nära MotoGP-prestanda...
Fast det kräver ju bara kinakåpor med Repsol-lack, ett öppet slipon, tankpad med kolfibermönster och ett tonat kåpglas.
Borrade först, 2mm sedan upp till 5mm. Gradade hålen med 45-försänkare. Sen dremel med kapskiva mellan hålen så att den sista millimetern sparas åt filen. Sedan fila ut raksträckorna, sedan fasa dessa 45-grader med fil, så att det ansluter mot hålens fas.
Just need a little patience.... ;-)
Ja mina svar på hur jag gjort saker brukar inte falla i god gjord hos den med intresse för genvägar. Men så är ju också byggtråden 10 år
Dom åren tackar iallafall jag för...
Mycket intressant att följa just för inga genvägar tas.
Apropå de där 10 åren, nu när hojen börjar se ganska färdig ut i den här versionen... Ska du börja om från början på den igen, eller något nytt bygge?
Eller blir forumet lite fattigare utan en rejäl och maffig byggtråd med massivt kunnande?
Fast det kräver ju bara kinakåpor med Repsol-lack, ett öppet slipon, tankpad med kolfibermönster och ett tonat kåpglas.
Hej igen
För några dagar sedan påbörjades den 5:e punkten på vinterns arbetslista på Sportstern.
Jag har utseendemässigt aldrig varit helt nöjd med befintlig bakdel på sportstern, där jag låtit en bit av original-bakstänkskärmen fortsätta ut bakom kutsen för att agera regplåtshållare. Så nu är denna bortkapad. Den nya bakkanten förstärktes med en dubbelkrökt 1.5mm:s plåt som jag bankade till och TIG-svetsade in. Hålbild borrades sedan i denna så att jag kan skruva dit dels en ny hållare för bakljuset, dels en hållare för regplåten. Jag håller för närvarande på att tillverka dessa regplåts och bakljushållare. Denna mod kommer att ge bakdelen ett lättare och lite snyggare intryck.
View attachment 440333
View attachment 440337
Har jag missat att du skaffat en m-Unit till hojen? Har för att jag sett dig skriva nedsättande om dessa i någon annan tråd...
Det kan nog ha varit i denna tråd. Hela dragningen av ny el skedde den vinter jag monterade framgaffeln, bara att gå tillbaks i tråden. Nya M-unit har dock åtgärdat min största anmärkning: att motor ligger ihop med så mycket annat på "aux". Dvs en kortis i tex en skyltbelysning från Kina för 25:- löser säkringen till hela insprutning/tändning, dvs stoppar motorcykeln. Men gå tillbaks och läs, allt står säkert där. Det var nog vintern 2015/2016 jag monterade nya gaffeln och drog nya elen.
Jo, jag minns att jag läste om att du dragit om elen, men missade helt att du också installerade en m-unit. Men ja, just av den anledning du nämner skaffade jag den nya m-Uniten. Flera andra bra funktioner på den också.
Ja jag har sett YT-videosarna om den. Men jag blir bekymrad över att nu när de fixat en sak så har de trasslat till det på annat håll. Det värsta är ju deras val av startknappen för diverse merfunktioner. Helt olämpligt på en H-D, Guzzi, BMW eller annat hoj som har bilstartmotorer med bendix-drev. Kan bli mycket dyrt. Och om man (till skillnad från mig) inte har en iphone, jag då kan man nu riskera att hojen stannar mitt i en motorvägstunnel för att batteriet dött i mobilen. Riktiga korvmojsimpargrejer för hipsters, men inte min påse riktigt
Men fler aux-utgångar är bra.
Helt riktigt, man kan döda tändningen med dubbelklick på startknappen också(valbart). Får säga att jag är nöjd med min som stått ut med diverse misshandel.Har köpt den nya M-unit blue dock ej inkopplad ännu, Om batteriet till telefonen tar slut så vrider man bara om tändlåset eller slår till en "dold" brytare så kan man starta som vanligt, start knappen ser jag inga problem med heller, kommer att fungera bra, är motorn igång går det inte köra startmotorn om jag förstått rätt.
Har köpt den nya M-unit blue dock ej inkopplad ännu, Om batteriet till telefonen tar slut så vrider man bara om tändlåset eller slår till en "dold" brytare så kan man starta som vanligt, start knappen ser jag inga problem med heller, kommer att fungera bra, är motorn igång går det inte köra startmotorn om jag förstått rätt.
Helt riktigt, man kan döda tändningen med dubbelklick på startknappen också(valbart). Får säga att jag är nöjd med min som stått ut med diverse misshandel.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |