Ja precis. Blir ju liksom hävstång på styrningen då hjulbasen är bredare och man svänger genom att bromsa eller skjuta på och så kan man svänga hårdare men det händer att man tippar ?Koolt, camber vs inte camber då.. svänger snabbare, välter inte lika lätt eller ja?
Häftigt för en oinsatt person är ju en rulle just en rulle, o du visar ju att det går utmärkt att skapa specialare för alla möjliga olika saker o då högst troligt öka både prestandan o användbarheten.
Hur tänker du rent generellt när du börjar bygga? Är det från en bild eller något du sett eller går du på vad du tycker borde bli bra o ren intuition om hur saker skall/bör vara o bete sig.
Mycket intressant tråd då detta bygg ämne aldrig någonsin passerat mitt huvud.
I invalidgrupperna på facebook pratas det ofta om att försöka acceptera sin skada och hur många år det tar för det osv. och vissa gör det aldrig. För mig tog det typ 5min efter att dom lastat in mig i helikoptern. Många gör sig mer handikappade än dom är och blir kränkt över allt möjligt.Jag är väldigt imponerad av hur envisa o dedikerade somliga är/blir när någon tragiskt nog blir handikappad.
Har ju en granne som antingen vurpade eller blev påkörd när han var på väg hem på moppen, envis är han men inte på detta sättet, spelar tyvärr mest data spel o dricker öl.
Förlamad i brösthöjd pga avsliten/bruten ryggrad.
Kul att se att inte uppfinning rikedomen och inställningen kan själv försvinner med handikapp, personligen är ju ovanstående anledning alltid ett visst grubbel då funderingar kring om olyckan händer hur blir det då.
Väldigt inspirerande att se detta att livet är inte slut vid handikapp det gäller bara vilja.
Jo, man visste ju att ryggen gått åt helvete redan innan gräddvispen landat, så det var ju mest att hugga tag i att reda ut det som gick och acceptera det som inte gick.I invalidgrupperna på facebook pratas det ofta om att försöka acceptera sin skada och hur många år det tar för det osv. och vissa gör det aldrig. För mig tog det typ 5min efter att dom lastat in mig i helikoptern. Många gör sig mer handikappade än dom är och blir kränkt över allt möjligt.
I början när jag låg på sjukan trodde jag att jag äntligen skulle få tid att bygga klart alla plastmodeller och måla Warhammerfigurer men så vart det inte, dom ligger fortfarande och dammar igen medans jag härjar på ute och började trimma moppen och bygga motorcykel istället
Nej, och än mindre på vägar som lutar. Ju högre upp styrröret sitter desto mindre blir problemet och den lättare självstyr så att säga men den kommer fortfarande dra ut mot diket eller dit vägen nu lutar. Och då blir det att man sitter och bromsar med ena handen och skjuter på med den andra vilket blir väldigt skadligt för kroppen.Låsning på styrningen? Går inte det att lösa med försprånget och gaffelvinkeln?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|