Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Verkar ju lira nu?
Du ser ju väldigt glad ut iaf ;)

Hehe... Man får gratulera:) Kul att du äntligen fått ordning på grejjerna! Fullaphroigen hämtas dock på plats i piteå. :hihi

-Lägg den nollåriga fullaffen på ekfat, jag kommer om ca12år:fyllisar

Tackar. Jorå, Jag tog en 4 mila tur igår utan några som helst probs....... förutom tempmätarn o hastighetsmätarn, men det är ju världsliga saker.

Det är gött att bara ligga o mjölka han mellan 5-7000varv och känna tokvridet samt vissel o pysljudet:D
"Tyvärr" så bor man vid sveriges krokigaste vägar så det är svårt att släppa loss alla hästar.

Om det inte börjar jävlas igen så tar den här tråden semester nu.
Hoppas ni har lärt er en hel del om hur man inte ska bygga turbohoj för det har jag:D

Men man går ju redan i tankar om värre grejer fastän man inte hunnit tröttna på nu varande setup. -I'll be back!:fyllisar

P.s nya nicket blev jävla fånigt. -ska byta
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hehe... Man får gratulera:) Kul att du äntligen fått ordning på grejjerna! Fullaphroigen hämtas dock på plats i piteå. :hihi

Få se då, då var det race om andraplatsen då... Pucken? Vad tror du? 2 ljumna folkisar till vinnaren? Taget?

Slänger med en pava Rosita också så det blir fart i racet !:D

Ligger en rekvisition på en dunk ful-laphroaig i Hufvudstaden och väntar på Bladedge !:tummenupp
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
bra namn

hej
kul att du har fått igång hojjen o kört 4 MIL:krama
behåll namnet tokåke
kram peterpain
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej
kul att du har fått igång hojjen o kört 4 MIL:krama
behåll namnet tokåke
kram peterpain


Ironi eller ej,:va Så borde vi träffas nån dag o sparka däck, snacka tryck o pys, inspektera varandras byggen samt ta en tur, Lr?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ironi eller ej,:va Så borde vi träffas nån dag o sparka däck, snacka tryck o pys, inspektera varandras byggen samt ta en tur, Lr?

Först Prince.
Sen Puff Daddy.
Nu du.
Varför ska alla män byta namn nu för tiden ?!:va:D
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Först Prince.
Sen Puff Daddy.
Nu du.
Varför ska alla män byta namn nu för tiden ?!:va:D

För att gamla nicket var nåt wow-monster lr liknande. Men jag ska ha mitt riktiga namn istället. Vill nån kolla upp var jag bor o sno min hoj, so be it.
Men dom får vara beredda att skrika som grisar samt få ett o annat banjobattle innan de har hittat hit. He, he
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag körde en sväng med tjejen igår. Med tanke på avståndet mellan ic o framhjul så höll jag trycket lågt samt varvet långt från rött.
När vi kom fram kom kommentaren:

-Ha,ha Fy faan vad han går!:yoparty

Hon är ju ändå van att jag drar gixxern till rött så fort tillfälle bjuds.:D
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
ic

hej
lite kort på icn
ha en trevlig semester,hör av dig när ni är hemma igen
mvh peter
 

Bifogat

  • CIMG0581.jpg
    CIMG0581.jpg
    235.4 KB · Visningar: 103
  • CIMG0582.jpg
    CIMG0582.jpg
    242.6 KB · Visningar: 98
  • CIMG0578.jpg
    CIMG0578.jpg
    230.5 KB · Visningar: 112
  • CIMG0579.jpg
    CIMG0579.jpg
    249.6 KB · Visningar: 97
  • CIMG0580.jpg
    CIMG0580.jpg
    240.9 KB · Visningar: 103

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej
lite kort på icn
ha en trevlig semester,hör av dig när ni är hemma igen
mvh peter

Tack för bilderna! idag mosade jag ner en 125mm planfräs i ic'n för att få lite bättre frigång, det gick finfint! Värre var att löda igen hålen som skapades. Det ska finnas nåt som heter durafix som ska funka så det ordnar sig nog ändå.
ic4.jpg
En kul grej som hände på semestern.

Tre harley försedda bad motherfuckers, åkte i bredd på kringelikrok vägen i ca 50 knyck. Och tyckte de var kings of the road.
De fick bita rejält i gräset när 16år gammal surgixxer nedlusad med 50kg packning o spetta bakpå, varvades till rött.
När polaren gjorde samma manöver, fick det fan vara nog!
På första långraka kom ena tough guy'en ångandes i 160 blås. 50meter efter han passerat polaren blåste hjälmen hans av!!
När han kom tillbaka, höll polaren i hans hjälm, och han väste fram ett moloket -tack.:rofl
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Spritmissbruk o drifting.

Jag testade att löda ihop ic'n med durafix o det funkade skitbra! ...nästan iaf. Man borde kanske provat på några testbitar innan ic'n men det vore ju inte min stil så jag gick direkt på skarp bit. He, he..:fanmanärjudumihuvet)

Ett annat kanontips om man inte vill lägga en halv dag på att rengöra ic'n är att stoppa en trasa i inloppet innan man går loss med roterande fil.
Men,men, när jag förbrukat hemmets alla lösningsmedel för att frigöra filspån från fethinna i ic, så kom jag att tänka på den polska finkeloljan, som jag får av grannfrun varje år när hon åker till polen på tandläkarbesök. Den är helt jävla odrickbar och går inte ens att bju bort:huvet
ron.jpg
Fem sköljningar med filtrering senare var spånet borta:tummenupp


Det blev en längre testkörning idag. Fan vad ball det är:yoparty

Man sitter ju o fnittrar som en liten flicka, Thihihihi..

Men den wheelar inte:va

Jag tycker att det är svårt att avgöra om den går loss på kopplingen eller burnar.
När jag tog en korsning på 2:an med efterföljande 90g sväng så var inte kopplingsslir iaf.
Ofrivilligt slängde han ut röven i en powerdrift:yoparty
Likadant när jag drog om en bil och korsade en vitlinje så varvade han ur utan att det accade mer.
Men o andra sidan så har jag väldigt kort hjulavstånd så den borde wheela mest hela tiden vilket den också gjorde med 919:motorn, vilken medgav brickor under kopplingsfjädrarna vilket inte denna gör.(893 för er insnöde bladeåkare)
Det blir till att hälla ur castrol GPS oljan och inhandla marklunds busafjädrar för att vara på den säkra sidan.
Vilken olja rekommenderar ni andra turboåkare?
Dr bike har skrivit spaltmeter om ämnet men inte nåt om våtkoppling och turbo.
 
Last edited:

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Jag kör på den olja marklund säljer. Motul 5100 15w50. Funkar fint för mig, men kör ju dock med omfräst koppling och de hårdare fjädrarna. Finns en dyrare olja som han säljer också, men med tanke på oljebytesintervallerna jag haft pga demonteringar av tråget så har det inte riktigt varit ekonomiskt försvarbart med den hehe.

När man är klar med hojen och den är förädlad till max och livstids garanti infinner sig så kanske man lyxar till det... Nånting säger mig att det kommer dröja :va?
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Olja

Hej
Jag har motul i min motor har bytt 2 ggr i år och inte haft några problem med att den slirar eller drar onödigt mycket olja !!!!!
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag kör på den olja marklund säljer. Motul 5100 15w50. Funkar fint för mig, men kör ju dock med omfräst koppling och de hårdare fjädrarna. Finns en dyrare olja som han säljer också, men med tanke på oljebytesintervallerna jag haft pga demonteringar av tråget så har det inte riktigt varit ekonomiskt försvarbart med den hehe.
?

Jag borde kört med biltemaoljan fram tills nu eftersom det gått åt ca 25liter olja hittills i år. tyvärr så jobbar jag ju brevid BIKE så det har blivit deras billigaste castrol GPS a600 spänn för 5liter, av bekvämlighetsskäl:huvet

Idag blästrade jag mellanläggen i kopplingen,monterade nya lameller, hällde i motul 5100 olja och höjde laddtrycket:tummenupp

Nu slangar han så där gött!
Jag visade även peterpain hur man åker på breställ igenom kurvorna, he,he

Hej
Jag har motul i min motor har bytt 2 ggr i år och inte haft några problem med att den slirar eller drar onödigt mycket olja !!!!!

Tack för titten! Alltid trevligt att möta likasinnade, samt givetvis att ha fått prova din sinnessjuka hoj!

peterpainshoj.jpg
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Blästra inte plattorna! Jag har provat, dom slipar bort lamellerna på ett par repor, fanns absolut ingenting kvar av dem..
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag skulle gissa att det var en nödlösning inför finbesöket, eftersom Jon bor så ocentralt (dvs långt från Altersbruk) så skulle inte Marklunds hayabusafjädrar hinna fram i tid.

Blev det någon däcknötning i garaget eller är det jag som innehar rekordet hittills?:D

Helt galna vägar du har där nere i alla fall, flera mil med roliga kringelikrokvägar jämfört med här uppe där jag hittills har hittat typ två kurvor i hela Jämtland där man kan lägga ner hojen i mer än den vinkel den har när den står på sidostödet...:huvet
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Blästra inte plattorna! Jag har provat, dom slipar bort lamellerna på ett par repor, fanns absolut ingenting kvar av dem..
Öhh.. tack för tipset, men det är lite sent nu.:död

Jag skulle gissa att det var en nödlösning inför finbesöket, eftersom Jon bor så ocentralt (dvs långt från Altersbruk) så skulle inte Marklunds hayabusafjädrar hinna fram i tid.

Blev det någon däcknötning i garaget eller är det jag som innehar rekordet hittills?:D

Helt galna vägar du har där nere i alla fall, flera mil med roliga kringelikrokvägar jämfört med här uppe där jag hittills har hittat typ två kurvor i hela Jämtland där man kan lägga ner hojen i mer än den vinkel den har när den står på sidostödet...:huvet

Nope, Du är fortfarande ohotad burnkung!

Det där med kringelikrokväg är ett tve-eggat svärd när man åker tryck o pyshoj. Eftersom jag gillar att gasa mig ut ur kurvorna och effektkurvan är lodrät i mellanregistret, så blir det ofrivilliga powerdrifts lite då o då.
...Men adrenalinkicken som blir e´skön.:yoparty
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Hej

Hej
Så här var det,jag skulle möta herr Ellfors efter vägen då han skulle stå o vänta på mig så jag skulle hitta lättare,så långt inga problem.
Vi hittar varandra o skakar tass o sen fäls visiren ner o börjar köra mot upphärad hehehe vilket gasande.
När vi skulle svänga av till kringelikrokvägarna in mot dom djupa skogarna så tänkte jag här kommer jag aldrig att hänga med honom på hemmaplan kanske 50 meter in på första vägen från den stora ser jag bara att han får jorden hjulspinn powerslide först åt vänster å sen ännulängre åt höger kanske 20 meter då tänkte jag nu var det färdigåkt:yoparty sen fortsätter vi en bra bit i samma tempo och stannar sen vid en kyrka o snackar lite

Så var det:yopartylägger upp ett kort jag tog med mobilen när jag åkte hem senare så det kommer i kväll
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Blästra inte plattorna! Jag har provat, dom slipar bort lamellerna på ett par repor, fanns absolut ingenting kvar av dem..
håller med om att sandblästring inte e bra.däremot funkar det bra o skugga över stålskivorna med en blästersand bestående av nötskalskross.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top