Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jaha då har man fått fel kladd i hålet....../wachen.

Fel är det ju inte, det finns bara inget ultimat som håller toppen ut - annat än att svetsa upp det permanent - som inte är görligt på någe vis. På så vis är en 88-89 750 slingshot topp (den med 73 mm borr märkt "S2") det bästa utgångsmaterialet då golvet är höjt 5 mm i gjutningen.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det var midvinter 2010 och kung Bore höll den lilla byn upphärad i ett järngrepp. Elffors hade av misstag slipat slökant på kung bores slädmedar och inget kunde stilla hans vrede.

I ett försök att blidka kung bore hölls ett rådslag med byns äldste.
Man kom fram till att en c-kändis borde offras till kung bores ära.
Men eftersom inte ens en c-kändis kunde uppbringas, så valde man ut en handfull efterblivna vilka målades blåa och ställdes upp och ned på offeraltaret med spritflaskor i rektum.

Men kung Bore genomskådade bluffen och på natten sjönk temperaturen ytterligare. Speciellt tufft var det hemma hos Elffors där ytterligare 4meter snö föll o garagetemperaturen stadigt pendlade runt -40grader, gulglödgade el-element till trots.
Endast heta gräl med fröken lindsey om elräkningarna höll de stackarna vid liv.
View attachment 298284

Mitt i natten hördes ett öronbedövande muller:
"-Om du inte vill bli upptinad om 1000år som ismannen Ötzi, så får du åtminnstånne sätta jetdrift på slädjävelen!!!"

-Oookej Bore, darrade elfffors fram. Jag fixar det.
Tack vare ett gott samarbete med ett gäng tokiga norrlänningar, med långa bromsspår i kalsongerna, kunde äntligen järngreppet om den lilla byn släppa.
Strax efter midsommar lyckades Försvaret forcera den sista snövallen som bäddade in byn.

Allt gott slutet gott...

[YOUTUBE-ID]hG0Rq-FiHBQ[/YOUTUBE-ID]

:hihi

Johansson & co är fan inte kloka någonstans:rofl
Fan vad jag diggar norrlänningar!:D Så underbart, störtskönt och helknäppt megacoola allihop!:yoparty :D
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Generation Y anpassad turbokonverteringsguide..

Kolla in dom här tomtarna...:hihi

[YOUTUBE-ID]vFwdmrEqFkM[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

råttis

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Väröbacka
Hoj
HD Roadking Turbo 05
Elffors groupie ( Mr pain aussi)

jakten på laddtryck tycks ju gör den mest onormala varelse helt normal
både Elffors och han med det justa benet är ju helcoola, framför allt då orden ge upp inte existerar.
jag brände ihop en "Turbo king" dvs en turbo HD utan så mycket strul mappning (sprut tackom och lovom Herren Sebaot) ingen IC ingen kompsänkning 100HP på slangen och en och annan HD-nisse med HD brallor brillor och allt annat tjafs att bli långa i synen.
men vad är min bal på slottet....
håller tummar och andra kroppsdelar för max laddtryck
NI ÄGER FETT
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
I Italien heter det Bambino Fiasko.:fakta

Exxactamente:mattias

jakten på laddtryck tycks ju gör den mest onormala varelse helt normal
både Elffors och han med det justa benet är ju helcoola, framför allt då orden ge upp inte existerar.
jag brände ihop en "Turbo king" dvs en turbo HD utan så mycket strul mappning (sprut tackom och lovom Herren Sebaot) ingen IC ingen kompsänkning 100HP på slangen och en och annan HD-nisse med HD brallor brillor och allt annat tjafs att bli långa i synen.
men vad är min bal på slottet....
håller tummar och andra kroppsdelar för max laddtryck
NI ÄGER FETT

Tackar tackar. Då behövde du inte min fiina guide alltså..

[YOUTUBE-ID]vFwdmrEqFkM[/YOUTUBE-ID]
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det var midvinter 2010 och kung Bore höll den lilla byn upphärad i ett järngrepp. Elffors hade av misstag slipat slökant på kung bores slädmedar och inget kunde stilla hans vrede.

I ett försök att blidka kung bore hölls ett rådslag med byns äldste.
Man kom fram till att en c-kändis borde offras till kung bores ära.
Men eftersom inte ens en c-kändis kunde uppbringas, så valde man ut en handfull efterblivna vilka målades blåa och ställdes upp och ned på offeraltaret med spritflaskor i rektum.

Men kung Bore genomskådade bluffen och på natten sjönk temperaturen ytterligare. Speciellt tufft var det hemma hos Elffors där ytterligare 4meter snö föll o garagetemperaturen stadigt pendlade runt -40grader, gulglödgade el-element till trots.
Endast heta gräl med fröken lindsey om elräkningarna höll de stackarna vid liv.
View attachment 298284

Mitt i natten hördes ett öronbedövande muller:
"-Om du inte vill bli upptinad om 1000år som ismannen Ötzi, så får du åtminnstånne sätta jetdrift på slädjävelen!!!"

-Oookej Bore, darrade elfffors fram. Jag fixar det.
Tack vare ett gott samarbete med ett gäng tokiga norrlänningar, med långa bromsspår i kalsongerna, kunde äntligen järngreppet om den lilla byn släppa.
Strax efter midsommar lyckades Försvaret forcera den sista snövallen som bäddade in byn.

Allt gott slutet gott...

[YOUTUBE-ID]hG0Rq-FiHBQ[/YOUTUBE-ID]





ÄH, du sabba ju ändå den lilla seriositet som ändå existerade i tråden:D
Vilket makalöst klipp. Skrattade så tårarna trillar. Tack för det!
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Nu har jag läst tråden från början till slut (eller, hit i alla fall). Skrattade så jag grät på vissa ställen, fy fan va roligt skrivet.

Two thumbs up :Bugar

Men jag lider med dig och alla bakslagen. Jag vet hur det känns, det värsta är när det strular pga något man själv har orsakat, när det sedan är löst fortsätter andra saker att strula pga det första strulet. Ungefär där är jag med bilen just nu :va lagade kylaren igår efter att ICn skavt hål i den, hmm. Verkar funka nu i alla fall :D

Keep up the good work, jag skall aldrig mer klaga när Murphy kommer på besök.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu har jag läst tråden från början till slut (eller, hit i alla fall). Skrattade så jag grät på vissa ställen, fy fan va roligt skrivet.

Two thumbs up :Bugar

Men jag lider med dig och alla bakslagen. Jag vet hur det känns, det värsta är när det strular pga något man själv har orsakat, när det sedan är löst fortsätter andra saker att strula pga det första strulet. Ungefär där är jag med bilen just nu :va lagade kylaren igår efter att ICn skavt hål i den, hmm. Verkar funka nu i alla fall :D

Keep up the good work, jag skall aldrig mer klaga när Murphy kommer på besök.


Det sura är ju att man endast har sig själv att skylla 99%. För det var ju inte biltillverkaren som klämde in jätte ic'n framför orginalkylet,eller hur?:D
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
EXAKT, bara för att det får plats en 3" IC så betyder det inte att det är rätt :D Blev sådan där skön milimeterpassning också, men det åtföljande chsssiich ljudet när den gled på plats. Går fint det här tänkte man :brinnerup NOT.

Men det hela började när folk sade att SAABs t7 motorer inte håller för mer än 300hk (kolvarna spricker), Äää, klart dem gör, håller alltså... NÄ, det gjorde dem inte, hade 327hk (inte bänkat utan teoretiskt framräknat på luftmassa) å fick ett litet haveri. Blev till att riva skiten och byta till kolvar och stakar som håller. Och det där motorhaveriet förde med sig massa andra problem. Byggde med högre komp för att jag inte gillar faktumet att veven snurrar utan att det händer något... Det gör att bilen laddar snabbare (tidigare), skulle köra lite lugnt med bilen tills jag bytt till ett snällare program... MEN, jag kör, vill hem, lastbil i vägen, ja, vad gör man.!?

Gasade lite försiktigt, när jag kommer upp på 4000varv (för första gången sedan renoveringen) så smäller det till som FAN under huven, får snällt rulla om lastbilen och kommer med nöd och näppe hem (man stannar ju inte för små skit grejer, när kolven sprack körde jag 3mil hem, man får ju inte vara rädd:D ), hur som helst hade min fina lilla IC gått i 3-delar :(

Sen pajade soppapumpen, luftmassamätaren, tändkasetten och då kylaren pga min "lite" större IC.

Hmm, fan också :huvet

Men nu é bilen på G och så fort vägarna torkar upp så skall det loggas med bredbandslambda och plockas +400hk :banana

Skall inte kapa din tråd mer, men visst fan är det man själv som bjuder in Murphy på kaffe gång efter annan.

Hur som helst så är det fantastiskt att du kan hålla modet uppe och bara gräva ner mer tid och pengar i projektet :Bugar

Det sura är ju att man endast har sig själv att skylla 99%. För det var ju inte biltillverkaren som klämde in jätte ic'n framför orginalkylet,eller hur?:D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
...Åssså lite on topic relaterat, dvs överladdning av surblade för den som svårligen kan minnas detta längre.
Efter lite dividerande i teknik forat om strålningsvärme o vattenkylda oljekyl.
Visade Dr bike o Andersson att skåpet kunde stå på lite olika platser, men defenitivt inte där jag trodde att det skulle stå.

Men en liten polett som trillade ner var att mina ånglåsproblem från i sommras, så om inte orsakats så åtmindståne förvärrats av min dragning av soppaledning. Så idag fick soppapumpen en placering som är mer vanilj än risgrynsgröt o ketchup.
DSC01783.jpg

Lite annat som pågått i det fördolda är omdragningen av oljematarledningen v3.0, man undrar ju hår svårt DET kan vara, men det kan det tydligen.. Wasteklockan fukkade up v2.0
Jävla poppis ställe det där stället mellan avgasrör o motorblock!

DSC01787.jpg
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hemskt så tyst det blev här när du klämde till med ett seriöst inlägg som omväxling...:D

Det är som du säger mycket som ska rymmas framför motorn, vattenkyld IC skulle ju spara mycket plats där även om det blir lite stök med att placera efterkylet på något bra ställe.

Köpte förresten en hayabusa i delar förra veckan, säljaren lovade nyskick fast jag tycker att kåporna ser rätt plastade ut...:gnissla
 

Bifogat

  • Hayabusa byggsats.jpg
    Hayabusa byggsats.jpg
    45.5 KB · Visningar: 103

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kul att det händer lite med bågen också, så att det inte bara blir en massa lallande och spammande här i byggtråden:D

Vad var det för fel på den förra placeringen av soppapumpen?:va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top