Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
ÄHhhh! Jag ångrar mig, det blir ingen modifiering av kompressorhus...

DSC01790.jpg

:D
Gryym tråd! Och att du fortsätter trots dessa jävla motgångar!

Det kallar jag strongt :Bugar

Och jävlar vad du kan skriva :rofl Garvade nästan ihjäl mig när jag såg videon om hur man slänger på en turbo :rofl:rofl

Lycka till!


Kul att det uppskattas. Jag tycker det livar upp lite i vintermörkret!
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
ÄHhhh! Jag ångrar mig, det blir ingen modifiering av kompressorhus...

Hehe, fräsigt! Fan vad du har kört av mycket :D Vad händer? Platsbrist eller? I det lilla hålet till höger om det stora hålet kan du ju sätta en liten visselpipa för det riktiga turbotjutet. Eller en sån där man lockar på ankor med. Hörde en Subaru en gång med en sådan där ankpipa på utloppet på dumpen och det lät... annorlunda... :rolleyes: Kör på det! Nä, dags för öl.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hehe, fräsigt! Fan vad du har kört av mycket :D Vad händer? Platsbrist eller? I det lilla hålet till höger om det stora hålet kan du ju sätta en liten visselpipa för det riktiga turbotjutet. Eller en sån där man lockar på ankor med. Hörde en Subaru en gång med en sådan där ankpipa på utloppet på dumpen och det lät... annorlunda... :rolleyes: Kör på det! Nä, dags för öl.

Platsbrist kan man ju lungt säga..

Finns bara krokiga vägar här, dvs inga sidostöd/luftfilter kombo's här:huvet
Hade du inte en polare med ankvissla på en 1127:A:D

Kapa mer jefla fegis !:D
:HetsPuck

Nu ska jag dricka konjagare !:banana

Oki doki!
Btw kölndrickat smakar apa:zpy
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Platsbrist kan man ju lungt säga..

Finns bara krokiga vägar här, dvs inga sidostöd/luftfilter kombo's här:huvet
Hade du inte en polare med ankvissla på en 1127:A:D

Ja, det är inte mycket plats någonstans på en hoj. Framförallt inte där framme... Får du inte plats med någon liknande snorkel som jag har? Och suga luft genom sidokåpan? Men nu har du redan börjat kapa i turbon så det är kanske dumt att komma på andra tankar nu.

Nja, vi pratade om att montera en sådan, men det blev aldrig av. Var fasen köper man en sådan? Jag skulle kanske prova :)
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Hehe, fräsigt! Fan vad du har kört av mycket :D Vad händer? Platsbrist eller? I det lilla hålet till höger om det stora hålet kan du ju sätta en liten visselpipa för det riktiga turbotjutet. Eller en sån där man lockar på ankor med. Hörde en Subaru en gång med en sådan där ankpipa på utloppet på dumpen och det lät... annorlunda... :rolleyes: Kör på det! Nä, dags för öl.

Typ något sådant ?

http://www.youtube.com/watch?v=h5mrQmQ_W8E
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Radietrattande tajken seriously..

Så här blev kompressorhuset med nye tratten. Dessutom blev kompressorhuset 22mm smalare något som var välbehövligt!

DSC01793.jpg

Nästan synd o dölja den med ett luftfilter. Den har nog kraften att psyka sönder vilken yatzymupp som helst vid rödljusen:yoparty
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Så här blev kompressorhuset med nye tratten. Dessutom blev kompressorhuset 22mm smalare något som var välbehövligt!

View attachment 299178

Nästan synd o dölja den med ett luftfilter. Den har nog kraften att psyka sönder vilken yatzymupp som helst vid rödljusen:yoparty

Jävligt smutt! :tummenupp :yoparty
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Jävligt smutt! :tummenupp :yoparty

vafalls har du kapat den förstklassiga alusvetsen som jag gjorde hemma i lägenheten !!!!
kan man önska sig en sån fin alutratt om man frågar snällt:Bugarden kommer att prydas av ett kn filter till en fittmo (fiat ritmo)
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Har du M56x1.5mm gänga i inloppet då?

Sanningen är att jag satt stopp för jobb åt andra nu på ett tag.
Men om du lagar upp min gamla rötna ådi efter besiktning så minskar ju min arbetsbelastning.....
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Så här blev kompressorhuset med nye tratten. Dessutom blev kompressorhuset 22mm smalare något som var välbehövligt!

View attachment 299178

Nästan synd o dölja den med ett luftfilter. Den har nog kraften att psyka sönder vilken yatzymupp som helst vid rödljusen:yoparty


Tjusigt, Men jag ser att du behöver en nedre kylarslang till en hayabusa
(vänstersidan)

Denna har en böj just för turboinstalationer
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu börjar det bli för lite svammel i den här tråden. :7peta

I egenskap av god kamrat lägger jag in ett tips på hur man bränner både hörsel och pengar på kaffekokning.

[YOUTUBE-ID]gkwL78wQ6s0[/YOUTUBE-ID]
 

D-K

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Ort
Vadstena
Hoj
KX 250F -09
Ah, en "pulse-jet" motor. Den o-effektivaste motorn som nånsin uppfunnits!
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ah, en "pulse-jet" motor. Den o-effektivaste motorn som nånsin uppfunnits!

Detta är den absolut coolaste kaffekokaren ever!

Så vik hädan ur tråden, du icke förbehållslöse beundrare av märkliga motorer!!:fatta!
 

D-K

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Ort
Vadstena
Hoj
KX 250F -09
Detta är den absolut coolaste kaffekokaren ever!

Så vik hädan ur tråden, du icke förbehållslöse beundrare av märkliga motorer!!:fatta!

Haha, jag har inga förbehåll!

Funderade på att bygga en sån förra vintern... Men sen blidde det inget...
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Idag blev det segdragna projektet filterplatta till kompressorhuset klart.

Version 1 blev stor som ett hus, och skulle tagit i motorn. Så det blev inget fittmofilter, tyvärr var det ju redan beställt.....
Nu blir det betydligt credddigare Nissan micrafilter, ni vet bilen mest förknippad med blåhåriga fattigpensionärer. :D
Som lök på laxen hade jag bestämt mig för att försöka få filtret att följa kåpans linjer vilket innebar att filterplatta skulle luta i x- antal grader. 5,7grader visade sig vara max vad som var praktiskt genomförbart:gnissla

Efter svetsning av interndumphålet samt utloppsböj slog sig trattgängan så tratten inte passade längre. Genom att använda sig av det gamla tjyvtrickett knackning medelst hammarskaft på mutter medans man vrider skruv, i det här fallet kompressorhus, så lyckades jag nästa dra tratten i bott. nästan...
På vägen ut tokskar tratten i kompressorhuset och inget våld i världen kunde få den lös:huvet
Med hjälp av ett mirakelmedel kallat Lindra kunde till slut skiten lirkas loss. Men tre gängvarv i huset var totalförstörda.

Idag hittade jag en M56x1.5 tapp på jobbet att rensa kompressorgängan med, vad är oddsen för att hitta en sån udda gänga:Bugar
Eftersom min dag peakade kl 06:00 så gick jag hem o lade mig.

(borde ha gjort iaf)
 

Bifogat

  • DSC01798.JPG
    DSC01798.JPG
    29.4 KB · Visningar: 124
  • DSC01799.jpg
    DSC01799.jpg
    235.7 KB · Visningar: 119

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu börjar det bli för lite svammel i den här tråden. :7peta

I egenskap av god kamrat lägger jag in ett tips på hur man bränner både hörsel och pengar på kaffekokning.

[YOUTUBE-ID]gkwL78wQ6s0[/YOUTUBE-ID]

:Bugar:yoparty:banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top