Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Dom lämnade mig helt ensam på jobbet igår kväll de sista 7timmarna.
...Det var kanske liite oansvarigt av dem:D

DSC01802.JPG

Jag har fnulat en hel del på designen, men hur designar man ett simpelt filterlock?:va
Hur som, det kommer att bli svartlackat och prydas av rostfri skruv, det blir säkert bra.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Skulle din chef råka surfa in i den här tråden och se vad du pysslar med på dagarna så lär det följa med en sexsiffrig faktura i nästa lönespec...:D
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
kolla in den här "snygga" hojen jag hittade.....
-apfulCBR900.jpg

Mycket smutt o clean installation som såldes av en firma i uessa:D

Givetvis behövdes inte kompsänkning för att nå 360hp men däremot vatteninsprutning och lustgas men bara vid bänkning. ...för kylningens skull:gnissla
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
kolla in den här "snygga" hojen jag hittade.....
-View attachment 300467

Mycket smutt o clean installation som såldes av en firma i uessa:D

Givetvis behövdes inte kompsänkning för att nå 360hp men däremot vatteninsprutning och lustgas men bara vid bänkning. ...för kylningens skull:gnissla

Satan att du inte bygger på en sån där snegg BossHoss.
Då hade kylet lätt kunnat döljas bakom ena positionslyset.

Sitter för övrigt och luktar 5/56 pga ett ivrigt pillande på pumpen !
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag är religös!!

Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk.

Detta är mycket förvirrande för oss som söker djupare kunskap så att även vi kan få se ljuset.

Religionens budord skulle kunna se ut så här:

1. Du skall inte ha andra profet vid sidan av mig.
2. Du skall inte missbruka Murphy, den ondes namn, ty Murphy kommer inte att lämna den man ostraffad som missbrukar hans namn.
3.Tänk på att hålla uppstartshelgen helig.
4. Visa aktning för din far och din mor, så att du får leva länge i det garage som Murphy, din antagonist, gifit dig.
5. Du kan icke under några omständigheter uppnå högre effekt än din profet.
6. Du skall icke begå vevstaksbrott.
7. Du skall icke stjäla profetens portnings koncept.
8. Du skall icke vittna falskt om din senaste bänkning
9. Du skall icke ha begär till din nästas hoj.
10. Du skall inte ha begär till din nästas laddtryck eller hans turbo eller hans wastegate, eller något annat som tillhör din nästa

Skulle dessa budord beivras skall den otrogne straffknullas med grovt salt.



Idag pratade jag med ortodox laddtrycksprofet som med bestämdhet hävdade att en perfekt prepparerad 4v motor för turbo aldrig nånsin och aldrig kommer lämna mer än 95hk/liter innan laddtryck.

All annan info om byggen som lämnar bättre siffror är bara snömos.

Största problemet med trimmningen idag var att det gick 13 trimmade glädjebänkar på dussinet.
Förövrigt upplyste han mig om att Topfuel aldrig har varit över 4000hk
allt annat snack om 6000-8000hk är bara för att locka folk till tävlingarna.
Han hänvisade till en bekant som hade både 7 åring folkskola samt en 2 veckors kurs i fox strott, som hade räknat fram detta:Bugar


Mvh/Förvirrat fucko
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk.

Detta är mycket förvirrande för oss som söker djupare kunskap så att även vi kan få se ljuset.

Religionens budord skulle kunna se ut så här:

1. Du skall inte ha andra profet vid sidan av mig.
2. Du skall inte missbruka Murphy, den ondes namn, ty Murphy kommer inte att lämna den man ostraffad som missbrukar hans namn.
3.Tänk på att hålla uppstartshelgen helig.
4. Visa aktning för din far och din mor, så att du får leva länge i det garage som Murphy, din antagonist, gifit dig.
5. Du kan icke under några omständigheter uppnå högre effekt än din profet.
6. Du skall icke begå vevstaksbrott.
7. Du skall icke stjäla profetens portnings koncept.
8. Du skall icke vittna falskt om din senaste bänkning
9. Du skall icke ha begär till din nästas hoj.
10. Du skall inte ha begär till din nästas laddtryck eller hans turbo eller hans wastegate, eller något annat som tillhör din nästa

Skulle dessa budord beivras skall den otrogne straffknullas med grovt salt.



Idag pratade jag med ortodox laddtrycksprofet som med bestämdhet hävdade att en perfekt prepparerad 4v motor för turbo aldrig nånsin och aldrig kommer lämna mer än 95hk/liter innan laddtryck.

All annan info om byggen som lämnar bättre siffror är bara snömos.

Största problemet med trimmningen idag var att det gick 13 trimmade glädjebänkar på dussinet.
Förövrigt upplyste han mig om att Topfuel aldrig har varit över 4000hk
allt annat snack om 6000-8000hk är bara för att locka folk till tävlingarna.
Han hänvisade till en bekant som hade både 7 åring folkskola samt en 2 veckors kurs i fox strott, som hade räknat fram detta:Bugar


Mvh/Förvirrat fucko


HAHA , Låter som E....d


Ps. Min lämnar 107hk/liter MED plenumet kvar och med pluggad orginalskorsten
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
HAHA , Låter som E...d


Ps. Min lämnar 107hk/liter MED plenumet kvar och med pluggad orginalskorsten
Ha! bara glädjebänkning:D


Faktiskt inte. Det var på en välrenomerad speedshop i ljungskile. Då fattar alla utan att jag behöver peka ut nån....
 
Last edited:

Jojje62

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
Blomstermåla
Hoj
KTM 129 SA -16, Suzuki M1800R -09, Hayabusa Turbo motor i bil
Måste varna dig!
Ser du några i vita rockar som har en långärmad tröja med sig, öppna inte dörren:D

För jag vill ju gärna läsa fler av dina inlägg:tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu gå det trögt med turbandet..
Mycket beroende på garagetemperatur, snömängd ute samt en känsla av "det är så lite kvar att göra att det fixar jag lätt när snön smält bort"

En annan pinne i hjulet nu är att svensk bilbekämpning fått upp ögona för den gamle ådin.
Att ligga o kräla i smältslaskvatten på ett garagegolv som är pyttepytte lite varmare än noll grader och brottas med rundragna bromsrörsnipplar, fast kärvade spindelleder, skurna bultar samtidigt som smältvattnet hela tiden droppar en i ansiktet får en att verkligen komma i kontakt med sin inre Lasse Kongo!!

Om man dessutom lyckas spräcka skruvstycket i två delar och fucka upp framvagnsinställningen så biljäveln går krabbgång så är transformeringen total!

Men vad är et kvar att göra då?

1. Snika till sig ett par radialok billigt av pain o modda dit dem.
2. få tag på filtert. E-9225 om det är nån som har ett på hyllan:tungan
3. köpa, klibba, lacka o såga sönder nytt kåpset
4. plocka ner o polera upp:gråta
5. om plats o samtycke finnes ( i tidsschemat) -fräsa egna h-profilstakar.
Vilket nog är en nödvändighet om man ska över 300hk:huvet


Ehhh!!! -Håål käääftenn.!!!!!
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
nä, du har säkert rätt, glömde bort titeln på tråden där för en stund, go on.

Det går med lätthet läsa ut mellan raderna att du anser att det är dömt att misslyckas.

Kul! Det triggar mig.

vad är kriterierna för att det faktiskt lyckades då?

För mig räcker det med att stakarna inte går av vid 300-350hk under ett par säsonger -säg 2

Om det ska vara 100% effektuttag 10000mil nonstop i en 500hk maskin så ger jag mig på förhand:tummenupp

Btw. jag har sett Flu's hoj o den var helt klart en "thinking outside the box" hoj utan några synliga katalogdelar. det är en Gs750 med 1127spis med en kkk k29 monterad under sadeln med 1000mm långa primärpipor byggd under Per Gildebrands o lennart Zanders övervakande.

Det går inte två på dussinet det kan jag lova!
 
Last edited:

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Stakar....!!!

Det går med lätthet läsa ut mellan raderna att du anser att det är dömt att misslyckas.

Kul! Det triggar mig.

vad är kriterierna för att det faktiskt lyckades då?

För mig räcker det med att stakarna inte går av vid 300-350hk under ett par säsonger -säg 2

Om det ska vara 100% effektuttag 10000mil nonstop i en 500hk maskin så ger jag mig på förhand:tummenupp

Btw. jag har sett Flu's hoj o den var helt klart en "thinking outside the box" hoj utan några synliga katalogdelar. det är en Gs750 med 1127spis med en kkk k29 monterad under sadeln med 1000mm långa primärpipor byggd under Per Gildebrands o lennart Zanders övervakande.

Det går inte två på dussinet det kan jag lova!

Kör med orginalstakar och över 400 hk,de har gått 3 säsonger på strippen och innan dess 500 mil på gata med ca 300hk.Varvar ju inte mer än 10600-1100rpm så då håller de ihop,det är lagren som ger sej ca 2 tävlingar sen är 3ans lager dåligt och det med 120psi i oljetryck./wachen
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Kör med orginalstakar och över 400 hk,de har gått 3 säsonger på strippen och innan dess 500 mil på gata med ca 300hk.Varvar ju inte mer än 10600-1100rpm så då håller de ihop,det är lagren som ger sej ca 2 tävlingar sen är 3ans lager dåligt och det med 120psi i oljetryck./wachen

Jag hade maximum boost som frukostlektyr idag, och i den stod det att under den del av "power load" Där "compressive load" var som störst ökade bara med ca 20% när effekten dubblades.
Däremot var det ju som vanligt att "tensile load" (belastning vid stakens övre vändpunkt) ökade i kvadrat med varvtalet. vilket betyder att varvet dödar stakarna.

Men! har man hållt en carrillo h-profilare brevid en blade orginalstake. Så glömmer man lätt bort teorin, o tänker -hirohito din snåle jävel!!! du måste skämta med mig aprrillo!
 
Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top