Elffors
Tibnor är min speedshop...
- Gick med
- 21 Aug 2008
- Hoj
- , Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Eländes elände. Här här du lite uppmuntring från dagens pilsnerskruvning.
[YOUTUBE-ID]gpAW14luQpo[/YOUTUBE-ID]
Ha,ha! Nu blev man glad igen!
Det ska inte vara lätt här i världen, när du fått upp prässitjonen kanske du kan fräsa ett par billetcylindrar till mig. Skulle vara toppen med ett par riktigt styva cyllar som jag kan fodra.
Har funderat på det där. Man går i depån i mantorp och ser de hemkokta billetmotorerna o tänker på maskinparken på jobbet.
Så då har man ju blivit sugen på att göra en egen billet twin som låååååång tidsprojekt.Det är ju helt klart görbart. Vi (högmans) kunde ju till och med tillverkat kamaxlar,stakar, kugghjul, toppar,block osv om man hade velat. i princip allt utom kolvar. Men att bygga en helt egen motor från grunden som dessutom ska prestera kräver en enorm kunskap om hur allt interagerar in i absurdum.
Men nu brinner det i knutarna ordentligt, iomed att firman ska läggas ned och vissa maskiner ska med till nya bolaget andra säljas, så kommer min vevstaksfräsar maskin försvinna inom ett par månader samt att två nyckelgubbar jag behövde för att slutföra har redan sagts upp. efter sista mars finns det ingen möjlighet att tex härda på firman
Men jag tänker starta upp egen firma här hemma. Tanken är ju att ha bla både cnc svarv och cnc fräs. Eller rättare sagt nc svarv/fräs, men det är det ju knappt nån som vet vad det är..
Om det realiseras kan jag mycket väl tänka mig att göra ett par billet cyllar till en sothora, det är ju ändå hojintresset som är drivkraften till firmastarten, annan tillverkning är ju bara ett nödvändigt ont.