Stromma
Medlem
Kommer inte den där returpumpen att snurra onödigt fort om den sitter på vevaxeln?
Kommer inte den där returpumpen att snurra onödigt fort om den sitter på vevaxeln?
Om jag fattat saken rätt så körde r1-t på turbo-bike.net men en reedventil i plenumet för att motorn inte skulle behöva suga luften så lång väg i sugfasen.
vilket resulterade i laddtryck vid lägrevarv.
jag har börjat spåna på utformningen av plenum, och jag tycker det verkar vara en intressant lösning.
Är det någon mer som har erfarenheter av denna metod?
Om jag fattat saken rätt så körde r1-t på turbo-bike.net men en reedventil i plenumet för att motorn inte skulle behöva suga luften så lång väg i sugfasen.
vilket resulterade i laddtryck vid lägrevarv.
jag har börjat spåna på utformningen av plenum, och jag tycker det verkar vara en intressant lösning.
Är det någon mer som har erfarenheter av denna metod?
Jag kör så på en av mina Bonnevillar, på tomgång så står turbon stilla, det är rätt coolt. Visst svarar den lite bättre om man står och gasar i friläge men när jag kör så märker jag ingen skillnad så bry dej inte om det, reedventiler gjorde nog mer nytta på gamla 80-tals turbo hojar med tröga system
Lite vid sidan om ämnet,svar till Andersson:
Jag har byggt den och så la jag in några fler bilder i garaget.
http://www.sporthoj.com/garage/?mcid=1890
Lite vid sidan om ämnet,svar till Andersson:
Jag har byggt den och så la jag in några fler bilder i garaget.
http://www.sporthoj.com/garage/?mcid=1890
Det kanske var Mr Murphy som stod i skuggorna och surade över att det går framåt för bygget ditt?
Det kanske var Mr Murphy som stod i skuggorna och surade över att det går framåt för bygget ditt?
Tack ryggdunkar kan man inte ha för många!Btw, kul att det händer grejjer! Keep it up!
Använd fyrbackschuck för bövelen!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |