bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har funderingar på att få dig ett 19 tums bakhjul på KLR650:in för att öka på däckvalet. Tanken är väl främst att få tillgång till 19 tums dubbdäck då det verkar omöjligt att hitta 17 tums dubbdäck.
Alternativet är ju att byta fälgbana och ekra om eller hitta ett annat hjul som passar. Om man kan hitta ett hjul från en cross som passar hyfsat, är ju lite som ska stämma som axeldiameter, placering av drev och bromsskiva men om man nu hittar nåt som går att få dit med hjälp av att svarva distanser och sånt hur påverkar det att det saknas ryckutjämnare?
På is och snö spelar det väl mindre roll men vad händer om man skulle få för sig att lägga på däck lämpliga för grus och sen köra grusvägar sommartid och som det då blir lite då och då några mil asfalt?
Alternativet är ju att byta fälgbana och ekra om eller hitta ett annat hjul som passar. Om man kan hitta ett hjul från en cross som passar hyfsat, är ju lite som ska stämma som axeldiameter, placering av drev och bromsskiva men om man nu hittar nåt som går att få dit med hjälp av att svarva distanser och sånt hur påverkar det att det saknas ryckutjämnare?
På is och snö spelar det väl mindre roll men vad händer om man skulle få för sig att lägga på däck lämpliga för grus och sen köra grusvägar sommartid och som det då blir lite då och då några mil asfalt?