Byta däck och balansera själv?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Svårt att ta lossa däck?

Har aldrig bytat däck själv, eftersom vanliga däckfirmor inte vill/kan skruva av fälgen så undrar jag vad som är så svårt? tänkte själv skruva av fälgen på (fd.) och undrar vad man skall tänka på.

Och hur mång gånger per sommar byter du däck då?

Finns många här som gör av med många uppsättningar däck per sommar, och då kan det även vara enklare att lägga om själv än att åka till gummiverkstaden hela tiden, sedan blir det en hyffsad slant om du lägger om 15 däck på en sommar.

kithseefried skrev:
det verkar som ni gått till klåpare om ni får repor,med dagens maskiner med fälgskydd och annat får man vara bra klantig om man repar fälgen :arsele

men är man snålk.. så går man till sva... petter och då får man räkna med repor :rofl

fattar inte vad man gnäller om, man kan köpa hoj för tiotusentals kronor och sedan inte ha råd eller vill inte underhålla hojen???

är som att köra bmw m5 och gnälla över att man måste ha helsyntet varje år för 600kr :3freak

Jag pyntade 25 spänn för att låna däckmaskinen på OKQ8.. tog mej nårra minuter å byta däcket, å inte en endaste repa blev det. Fast det är klart, man behöver ju lite kunskap å en vettig mack...

Nja, så mkt däck gör jag inta av med. Kör inte så extermt mkt eller hårt, sliter mest på "touringranden" :D , men eftersom däckfirmorna är livrädda för att skruva av, tja snarare när det skall på igen, så jag undrar vad man skall tänka på eftersom det lätt verkar bli fel!? Har en däckfirma hemma runt hörnet så jag tänkte ta av däcket/fälg o få dom o byta det. Ringt till MC-firmor men då är det minst 1,5v väntetid o den är inte besiktgad ännu. (päronen börjar klaga)

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick