sandstream
Guest
Nej, usch vad hemskt det vore att ha en hoj man gillar men som många andra harAndre_A skrev:Och dessutom ingen dussinhoj...
Nej, usch vad hemskt det vore att ha en hoj man gillar men som många andra harAndre_A skrev:Och dessutom ingen dussinhoj...
sandstream skrev:Nej, usch vad hemskt det vore att ha en hoj man gillar men som många andra har
Jag tycker man ska välja den hoj man gillar bäst själv och skita i hur många andra som har en likadanAndre_A skrev:Hehe, gillar man en hoj så mycket är det klart man ska ha en. Men jag tycker i alla fall det är roligare att ha något som inte alla andra har.
sandstream skrev:Jag tycker man ska välja den hoj man gillar bäst själv och skita i hur många andra som har en likadan
mike_bike skrev:Återigen en tråd som slutar i pajkastning. Ducce bäst ,nä japs är bäst, ducce, japs, ducce, japs.
MagnusK skrev:Jag pratar om 2 år
amullo skrev:Jo.. Och det var ju inte direkt en överaskning att det skulle bli så heller.
Zee skrev:Vart har du fått dessa prisuppgifter ifrån? Det verkar vääääldigt billigt, speciellt för en fyrventilsduc. När jag skulle serva min desmodue fanns det inte en verkstad i hela södra och västra Sverige som gjorde det för under 4000kr, ventiljust och kamremsbyte ENDAST. På en 2-ventilare alltså! Och då räknar jag in Ducati Malmö, Halmstad Gustav, Biscaya, m.fl. Priset på motsvarande service på en 4-ventilare borde ligga på fel sida av 6000-krs-sträcket.
Pratar vi om svartjobb eller?
Tomas skrev:Ja den här tråden drar iväg =) Jo det är självfallet att totalkostnaden drar iväg på en nyare hoj. Men som många skriver så är det kul att prova på något nytt. Men som jag skrev tidigare så är det väl bara till att prova de olika hojarna som kan vara intresanta. Inget ont mot Ducati, jag är nöjd men den, men det kan vara kul att se hur andra delar av hoj världen ser ut.
Ringde runt och kollade försäkringskostnader igår för att få en uppfattning. Var inte så skrämmande summor om man valde halvförsäkring. Frågan om man vågar ha det på en 04. Folksam kom fram till ett pris på 6000 om den var halvförsäkrad halva året och garageförsäkrad andra halvan på en R1:a. Helt okej, men det förutsatt att man vågar halvförsäkra.
Tack för alla svar!!
Jag har bara trafik på min 05:a och det går utmärktTomas skrev:Helt okej, men det förutsatt att man vågar halvförsäkra.
sandstream skrev:Jag har bara trafik på min 05:a och det går utmärkt
yonsson skrev:Jag tror tyvärr att SP-1an och Millen blir för dyra att försäkra. Vill max hamna på 1500/månaden påställd för helförsäkring.
yonsson skrev:Men vad finns det för alternativ?
VTR, SP-1 och Mille? Har jag missat nån?
Jag tror tyvärr att SP-1an och Millen blir för dyra att försäkra. Vill max hamna på 1500/månaden påställd för helförsäkring.
IvarS skrev:Prova en Aprilia Mille, den är betydligt rappare än en gammal 916
Dessutom får man betala in och hämta ut skatten 1 gång i månaden och dessutom mixtra med andra papper en gång i veckan. Ett jävla jobb enligt mig, men har man en försäkring på 3000/mån så kanske man hittar orkenMilleducce skrev:Har en kompis som ställer på/av sin hoj de gånger han kör. PÅ det viset får han ner sin försäkringskostnad.Tror det är på Bilsport &MC. Men det är klart , om man kör ofta så är det ingen lösning.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |