bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som har tips på nån lämplig gaffel att välja till min CB250N, är till mittmitt kompressorbygge? Jag är tvungen att hitta på två ändringar till för att kunna SFRO besikta hojen och då är inne på att byta ut framgaffeln för att ändra fjädring och bromssystem fram vilket tillsammans med kompressorn borde räcka.
Nån som har tips på lämplig gaffel, helst ingen guldig upp och ner vänd gaffel och så skulle jag ju gärna velat ha ekerhjul om man ändå ska byta ut grejer. Vill ju inte ha nån tok styv gaffel då vägarna är av sämre Norrbottnisk standard där jag bor.
Funderar även på svingen om man kunde byta ut den mot nåt kraftigare med bättre lagring om man ändå håller på men det primära är att få till nog många ändringar för att kunna besikta hojen via SFRO.
.
Nån som har tips på lämplig gaffel, helst ingen guldig upp och ner vänd gaffel och så skulle jag ju gärna velat ha ekerhjul om man ändå ska byta ut grejer. Vill ju inte ha nån tok styv gaffel då vägarna är av sämre Norrbottnisk standard där jag bor.
Funderar även på svingen om man kunde byta ut den mot nåt kraftigare med bättre lagring om man ändå håller på men det primära är att få till nog många ändringar för att kunna besikta hojen via SFRO.
.