Thundercat
Ringmärkt
Snart dags för luftbyte.
FaanOLJEKYLD GSXR skrev:Bytte du luft i luftburken också? Det ska du göra innan du ställer in för vintern.
OLJEKYLD GSXR skrev:Bytte du luft i luftburken också? Det ska du göra innan du ställer in för vintern.
El Garto skrev:Åk till en mack som ligger så högt över havet som möjligt och pumpa i ca 5% mer luft än vad som är rekommenderat (för att kompensera för syreförlusten).
Djävlar vad det går!
majtii skrev:Nej för bövelen. Se till att få ur all gammal luft innan du ställer in den. Startar mycket lättare på våren sen.
Har hört att om man vänder på fas och nolla i kontakten till kompressorn så kan man pumpa ut luften ur däcken så det blir enklare att byta. Stämmer det?
Thundercat skrev:Jag har hört att man skall byta ut luften i däcken i början på säsongen så man inte kör omkring med gammal luft i däcken. Byter ni luft?
Kawasaki/Nils skrev:Kan någon förklara för mig hur jag ska lyckas få ut ALL gammal luft ur däcket. Sist jag bytte rullade jag hjulet framåt med ventilen urskruvad för att den gamla luften skulle tryckas ut men när jag rullat ett varv var det fortfarande luft kvar. Frågan är, är det gammal eller ny luft jag har? Jag satte mig på cykeln för att öka trycket men jag undrar om den nya luften "smög" in på ena sidan i ventilen medans den gamla motsträvigt trycktes ut på den andra.
Långa farbron skrev:Du måste bänka den,annars kan du få problem med att du får fel blandning mellan ny och gammal luft.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|