Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
TwinSucker skrev:2115130Äbsolut jätteolagligt, att du alltid ska vara så rebellisk
Det står ju på burken... "Not for highway use"
PLUS att raceluften är tyngre än lantluft för ökat grepp...
Oj!
TwinSucker skrev:2115130Äbsolut jätteolagligt, att du alltid ska vara så rebellisk
Det står ju på burken... "Not for highway use"
PLUS att raceluften är tyngre än lantluft för ökat grepp...
Boris skrev:2115616Ja, jag brukar byta luft.
Nackdelen är att vid inbromsning fortsätter virveleffekten vilket resulterar i längre bromssträckaaLcATRAZ skrev:2091856Ni ligger efter grabbar. Lämnade precis in mina fälgar för ventilportning och plastning. På detta sättet erhåller man virveleffekten när man fyller på luft och syremolekylerna behålls i gasform med vänsterspinn. Detta minskar gyrokrafterna i höga hastigheter och man kan räkna med ca 30 hästar extra. I shit you not!
För 2000kr/fälg så portar jag dina ventiler. Bättre än turbo!
/a
speedhunter skrev:2115399Tänk på att fylla upp med rätt mängd luft runt hela däcket, annars får ni ju problemet med obalans, ja ni vet vibrationer eller tom vobbling!
EPO skrev:2115679Använder du helsyntetisk luft, delsyntetisk luft eller helt vanlig naturlig luft ???????????????
Nu när jag bytade däck på Duccen så ville däckfirman ta ut en statlig miljöavgift på den gamla luften.Boris skrev:2115738Vanlig luft som är gratis, måste ju byta när det är så bökigt att samla in den gamla luften som pyst ut under vintern.
Ja du...Detta dilemma...Se till att kolla med snuten om de kan ge dig lite uppgifter om några stöldligor som härjar i trakten.Är ju en jäla omsättning på sån luft..Men annars så gäller det att vara skeptisk,som vanligt.Provblås den,snodd luft har en heeelt annan smak, du känner det när du andas in.fox9racing skrev:2116543Ringde på en annons på beganad kvalitetsluft till bra pris idag. Misstänker att luften kan vara stulen, ska åka och kolla på luften ikväll. Vart ringer jag för att kolla upp luftnummer på luften? Så att jag vet att han är den rätta ägaren.
Var precis och kollade och provblåste luften. Och den var helt okej inget skumt alls, men det var luft avsedd för banåkning (Not for highway use)Kymi skrev:2116655Ja du...Detta dilemma...Se till att kolla med snuten om de kan ge dig lite uppgifter om några stöldligor som härjar i trakten.Är ju en jäla omsättning på sån luft..Men annars så gäller det att vara skeptisk,som vanligt.Provblås den,snodd luft har en heeelt annan smak, du känner det när du andas in.
fox9racing skrev:2116794Var precis och kollade och provblåste luften. Och den var helt okej inget skumt alls, men det var luft avsedd för banåkning (Not for highway use)
Är polisen hårda med kontroller på det här om jag skulle köra på gata med luften? Vet att det brukar vara mycket blås-kontroller nu runt valborg. Hur hårt straff kan man få?
lilltrollet skrev:2116695Varje säsong kränger jag av däcken från fälgen för att få ut all gammal luft så har jag byggt en kammare likn. ett blästerskåp där jag kan få absolut vakuum där inne monterar jag tillbaks däcken på fälgen, observera nu att däcken är helt tomma på luft.
Därefter så gör jag som nån tidigare så handpumpar jag i lantluft ifrån en liten by utanför pajala där det finns en liten norrlänning som tillverkar torr och fin luft. När jag pumpar i luften i däcket så måste fälg och däck ligga på sidan till jag fått upp halva trycket, därefter vänder jag på fälgen för att få samma tryck över hela hjulet.
Nu när jag har torr norrlänsk luft så skickar jag fälgen ner till österrike på höghöjdsträning som pågår 2veckor, där gör dom olika test och kör in hjulet åt mig, sedan när jag får tillbaka det är det bara att montera och jag måste säga att det är lätt värt arbetet för hojen går som en dröm på vägen...
Ajdå, borde nog hålla mig borta från den luften kanske.whitesnake skrev:2116804fängelse i ca 1-3 år kan det bli, specielt om du kör för sackta med den luften(funkar bara i farter över 140Km/h)
Såkallad fulluft..Måste höja ett varningens finger här..Finns langare som lagrar oerhörda mängder luft i kroppen.Bara kolla på friskis..man ser vilka som är i den branschen.Ska du "tanka" över den luften i en egen tank, se då till att ta det vääääldigt försiktigt...Bara en liten varning.Kan hända riktigt otrevliga saker..Men luften kan göra ca5-6 minuter på varvtiden på den ökända ringen..Menar ju inte DEN ringen, utan den i Tyskland..fox9racing skrev:2116852Ajdå, borde nog hålla mig borta från den luften kanske.
Är tydligen extra mycket kontroller nu för att det förs in mycket olaglig luft i Sverige. Tydligen sväljer "langarna" luften för att sedan låta det komma ut ur andra änden när dom kommit in i landet, för att inte åka fast i tullen av lufthundar.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |