Byta till glidarhoj??

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Ktm 690 smc R
Jag är. Själv inne på att byta min cbr mot någon glidare, är inte ute efter något effekt monster hade tänkt mig. En dragstar 650 elle 1100 tycker det ser sjukt mysigt ut när dom kommer glidandes i snigel fart! Är det någon som vet någon som är intresserad av ett byte är det bara att höra. Av sig inga lik är av intresse!!!!

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
mm just det, en sån ser väldigt lockande ut, men inte som enda hoj just nu. Jag har inte haft möjligheten att provköra en ÄN dock. sen finns ju MT-01 också ..
Det står begagnad på Yamahacenter i Hbg, prova...
hmm MT-01 tror du skulle bli rastlös jämfört med vad du kör nu.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Blir alltid lite depp när denna frågeställning kommer upp. Men visst skulle jag kunna tänka mig o ha en glidare också

Men de levererar inte vad hojkörning handlar om, alls, tycker jag. (Ja jag har provat o jag vet att smaken är som baken)

Skulle jag ha en glidare som komplement skulle jag satsat på en H-D, se tidigare inlägg + motorgången. Japanska är ju helt könlösa jämförelsevis tycker jag. O sen alla dessa plastkåpor som ser ut som sånt med funktion men som bara döljer sådant som är fult.

Nä, som enda hoj satsa då på en
Moto Guzzi V11 eller Griso
Triumph Thunderbird Sport
Triumph Thruxton
Ducati 900 SS eller Monster

Fina o flanera med fina o cafera med samtidigt går de att luta i böjarna. Det handlar ju om å få nått tillbaka när man kör, typ liksom änna.

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Du drack mycket i helgen ser ja! Kanske borde lägga av med det å alla dåliga ide er om Kromslådar! Inget att ha!

Spjutskakaren

Medlem
Gick med
11 Mar 2011
Hoj
FZS 600 - 00
Jag tycker det är en klart skön känsla att tuffa fram på en glidare. Inte bättre eller sämre än att höra motorn yla på 12 000 varv, bara annorlunda. Nu har jag visserligen bara en halvsportig 600:a som jag haft för att frosta av körningen efter några års hojfrånvaro samt för att pendla med, men eftersom jag tänkte byta upp mig till våren känner jag igen tankarna.

Idag finns ju dessutom en del "glidare" med lite annat temperament än förr. T ex Ducati Diavel, som redan nämnts, Triumph Thunderbird och H-D:s V-rod. Tyärr är alla dessa ganska dyra, men drömma går ju...

I mitt fall kommer jag nog förmodligen välja nåt liknande det jag redan har med större motor, typ Z1000, SV 1000S eller FZ1 eftersom jag pendlar den isfria tiden av året. Hade jag haft en annan budget hade jag dock helt klart övervägt att ha en glidare också.

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Hornet 600, LS650
Hade en Dragstar 1100 Classic förut. Skönt ljud men trist att dra fotplattorna i backen varje kurva. Har nyligen kommit på att den hade varit fina att bygga bobber på men skulle aldrig byta mot Horneten. Får väl se när garage och budget tillåter en MC, en bobber och en moppe :)

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
troligtvis. 50 hästar mindre och 50 kilo mer. men den ser cool ut

60 hästar mindre och 60 kilo mer...
Jag tycker att en V-Rod ser cool ut men tappade intresset när jag provkört den. Visst kan det vara härligt att glida på en krokig väg i sommarvärme på en glidare. Men jag har ibland behovet av att avreagera mig med en hoj som kan accelerera lite kvickare än VW kombin... (naturligtvis på ett trafiksäkert sätt och bara i lagliga hastigheter om någon skulle ha en åsikt...)
Jag har en XS650 till salu om någon skulle vilja skaffa det optimala bobber/chopper bygget...

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
200 fick du ut nåt av ecu-flashen?

Ska till Yamaha Center så fort jag samlat ihop lite pengar igen. Grabben fyller moppe om drygt en vecka och därför är jag för tillfället i en ekonomisk svacka. Lovar ha fixat det till nästa tur YC i Hbg lovar ca 30 hk till i mellanregistret. Köper någon XS650'en gör jag det nästa vecka...

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Oj 30 häst :O
Vissa säger att det ger rejält med förändring på min också, så jag e också sygen

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...