Bra inlägg. Jag tänkte också i de banorna. Men skrev det inte eftersom det inte var riktigt det om TS frågade om. Men du tänker rätt, tycker jag (som själv kör Thruxton). En Bonneville skulle också göra jobbet att både glida nerför stadens gator och vara snygg, och en stund senare kunna ta en snäv kurva på en krokig 70-väg. Med ett bullersystem på sin hoj så har man väldigt roligt på en Bonneville ute på landsvägarna.......Nä, som enda hoj satsa då på en
Moto Guzzi V11 eller Griso
Triumph Thunderbird Sport
Triumph Thruxton
Ducati 900 SS eller Monster
Fina o flanera med fina o cafera med samtidigt går de att luta i böjarna. Det handlar ju om å få nått tillbaka när man kör, typ liksom änna.
Jag är nog ganska partisk i denna fråga, men har du funderat på XV1700 Warrior? För mig passar den ypperligt. Bra tryck i maskinen och samtidigt bra bromsar och fjädring för sin klass. Brukar åka med snabbare hojar och det är inga som helst problem att hänga med och samtidigt passar den bra till att bara glida omkring och mullra med.
Funderar man på ex en Mean Streak så är det inte mycket pengar emellan till en Warrior och man får enligt mig en betydligt mycket bättre hoj.
Mvh Bjarras
Bra inlägg. Jag tänkte också i de banorna. Men skrev det inte eftersom det inte var riktigt det om TS frågade om. Men du tänker rätt, tycker jag (som själv kör Thruxton). En Bonneville skulle också göra jobbet att både glida nerför stadens gator och vara snygg, och en stund senare kunna ta en snäv kurva på en krokig 70-väg. Med ett bullersystem på sin hoj så har man väldigt roligt på en Bonneville ute på landsvägarna.
mellan en Warrior å en M1800r så är hoppet inte heller så stort .. betydligt mera motor
Tack för vettiga tankar och info!
Är lite inne på att göra den åt Exelsior's boardtrackhojar från tidigt -20tal hållet??
Större motor skulle ju vara ett stort plus men vill hemskt gärna ha dubbla linkertar!
Helst skulle man ju haft en luftkyld 2-takts detroitdiesel med littlefield 14-71 blower på, det vore ultimat, men man vill ju inte ha hojkraken ska se ut som en mustang mamba med stora 70cm3 trimmet!
Mvh Tobbe
Nu har jag bytt APAN mot en Kawasaki Vn 900 Custom en special med mattsvart lack och rullat 0mil 2010 ska bli spännande när sommaren kommer!!
Till er fartdårar vill jag bara säga jag har provat fart så det räcker 7e nack kota kaputt och nästan hela ryggraden komprimerad så då kanske det är en bra ide med en slö glidare dom få mil jag klarar per år??
All respekt åt sporthoj jag blev förälskad direkt när jag provade för ett par år sen men väger upp om det är värt att dö för eller bli totalförlamad??
För handen på hjärtat vid vilken fart är sportis underbarast!!
Bobber låter ju inte helt fel? Av med allt krafs så kanske det blir fart i kawan oxå??
Mvh Tobbe
Detta är även min upplevelse av att ha ett högt styre och framflyttade fotpinnar. Förutom att jag blev trött i armarna av att hänga på styret tog svanskotan och korsryggen större delen av belastningen. Jag fattar inte hur folk kan tycka att det är bekvämt att sitta så!Såg att du hadde lite ryggpajj , jag bytte min custom mycket FÖR att jag hadde ryggpajj .... man sitter med fötterna framåt och kan ej "fjädra" med benen vid gupp o skit dvs korsryggen får endel pisk
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |