Varför inte en TDM.
Man sitter riktigt bekvämt. Enligt en del tester jag sett så är den såpass lätthanterad att den kan ge många av 600cc R-hojarna en match på bana.
Accelererar riktigt bra upp till hundra.
Enligt fabriken ska det ta 3,5 sekunder dvs ungefär samma som en R-1 -08. (Över 100 är den givetvis totalt chanslös)
Min personliga åsikt om den är att den känns lätthanterad och är pigg upp till alla farter som hittills varit aktuella för mig. Jag kan utan problem köra 30 mil på raken utan att kliva av den. För det mesta ligger jag på 0,5 l/mil. Jag får pina den hårt för att komma upp i 0,6. Då drar kompisens Tiger 1050 lätt 0,8-0,9.
Försäkringen ligger för mig på ca 5000 kr/år för helförsäkring med färskt MC-kort.
Vill man hänga på väskor så går det utan att det ser helt malplacerat ut.
Sen är dämparna både fram och bak ställbara både på dämpning och förspänning. så det går att ändra väghållningen om man vill. Jag har dock inte testat att mixtra med det.
Den enda nackdel som jag upplevt är att rutan lyfter turbulensen lagom upp till hjälmen (Jag är 185 lång) vilket gör att motorväg i 140 inte är direkt tyst. En högre eller lägre ruta hjälper kanske. Jag har dock hittills inte brytt mig.
I övrigt är det en väldigt trevlig hoj.
Vill du köpa en så får du leta någon annanstans för min är inte till salu. Om inte priset är väldigt rätt då.
![Tungan :tungan :tungan](/img/smilies/crazya.gif)