Tjena!
Jag bytte packboxar och olja på min hoj för något drygt år sen. Jag hade problem med att gaffel slog igenom vid hård inbromsning. Det blev lite bättre och besiktningsgubben gav godkänt efter lite tvekan. Den blev inte BRA, men bättre. Man får ta i hårdare för att få den att slå igenom nu
Så nu ska jag ge mig på skiten igen.
Frågan är - I instruktionerna (som jag fick av Bikerbitch, tack!) står det såhär:
"The outer tube and inner tube anti-friction rings or metal slide rings must be repaced along with the oil seal any time the fork is disassembled"
Som en god snåljåp med lite brådis så sket jag såklart i detta! Spelar det nån roll? Eller är det fjäderbyte som gäller nu när allt annat är testat?
Jag bytte packboxar och olja på min hoj för något drygt år sen. Jag hade problem med att gaffel slog igenom vid hård inbromsning. Det blev lite bättre och besiktningsgubben gav godkänt efter lite tvekan. Den blev inte BRA, men bättre. Man får ta i hårdare för att få den att slå igenom nu
Så nu ska jag ge mig på skiten igen.
Frågan är - I instruktionerna (som jag fick av Bikerbitch, tack!) står det såhär:
"The outer tube and inner tube anti-friction rings or metal slide rings must be repaced along with the oil seal any time the fork is disassembled"
Som en god snåljåp med lite brådis så sket jag såklart i detta! Spelar det nån roll? Eller är det fjäderbyte som gäller nu när allt annat är testat?