ca 45 stulna hojar hittade..

George

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
2012, Kawasaki Z1000
..i göteborgshamnen på en trailer på väg till utlandet. Mer vet jag inte :huvet

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
George skrev:

Kanske någon som inspirerats av filmen "Gone in 60 seconds"...

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Kraschpucken skrev:
Vad har du fått denna spektakulära information ifrån George?
Med tanke på hans smiley, så kanske det var hans trailer med stulna hojar? o_O

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Hoppas på fler snabba uppgifter. Inte för att jag skulle få tillbaka hojen men hade kul att veta om min gamla hoj som snoddes i september kanske var med där. Hoppas detta räddar många människors mc sommar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Låter lite mysko måste jag säga, men man får hoppas det är sant.
45xgrov stöld för att tjäna, vad - 400 lappar? är man så slut så vet man nog inte hur man bokar en container.
Men som sagt, hoppas det är sant. :tummenupp

DiaZ

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Diaz
Skiter i princip i hojarna. Bara idioterna som stulit hojarna åker fast och får sig en överraskning i baken i finkan så är jag nöjd!

:bankaskitenur:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Markus skrev:
45xgrov stöld för att tjäna, vad - 400 lappar? är man så slut så vet man nog inte hur man bokar en container.

Grejen är den att det inte räknas som grov stöld att sno en hoj. Ialla fall inte den jävla idioten som snodde min hoj och en grannes. Han fick villkorlig och sen fick han betala skadestånd till mig och grannen samt en mack där han och hans äckliga snorkumpaner hade snott ett släp! Jag anser att det är grov stöld men jag vet inte riktigt vart gränsen går.....tydligen inte vid två hojar och ett släp ialla fall :va
Jao jao...lite off topic kanske...hoppas att grisarna torskar och blir någons stjärtgossar i finkan!!

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Markus skrev:

45 x grov stöld ger mig veterligen bara samma straff som 1 x grov stöld. Enkel logik är då att skall man hålla på med jävelskap skall man hålla på med mycket jävelskap.

Sätter fyra och femti på att alla spår leder till Sune Jönsson, Parkbänksallé 4, Malmö.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Okej, vet inte vilket land och vilken mottagare då? Borde ju framkomma om det nu är sant vad som sagts.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
är det sant så är det bara att hoppas på att snuten :fatta! i deras ägghjärnor och att de sen får ruska galler med någon som känner någon som :brinnerup dom.

:banana

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chiefen skrev:
Grejen är den att det inte räknas som grov stöld att sno en hoj.

Det beror på, antingen är det grov stöld eller tillgrepp av fortskaffningsmedel. Det gick inte att bevisa att de som snodde din skulle avyttra den va? Isf blir det tillgrepp, om man säljer är det stöld. Skumt, men så är det.

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Xj900 2001
George skrev:

Kan man inte fylla trailen med poliser eller legosoldater istället....kan tänka mig att mottagarna får en mild chock när de öppnar upp..... :banana

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Markus skrev:

Dom får nog lite mer än 8900,00/ st..Om vi spekulerar att dom får 30`/st - så går dom med en liten vinst på 1 350 000,00.

Men jag hoppas verkligen att dom får fast dom ( om nu detta är sant ) hitter inget på internet:(

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Markus skrev:
Det beror på, antingen är det grov stöld eller tillgrepp av fortskaffningsmedel. Det gick inte att bevisa att de som snodde din skulle avyttra den va? Isf blir det tillgrepp, om man säljer är det stöld. Skumt, men så är det.
Det låter rimligt! Har för mig att idioten som snodde min hoj (det var bara en av kräken som torskade) åkte dig för tillgrepp. Har domen här nånstans !?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Zilversurfer skrev:
Dom får nog lite mer än 8900,00/ st..Om vi spekulerar att dom får 30`/st - så går dom med en liten vinst på 1 350 000,00.

Men jag hoppas verkligen att dom får fast dom ( om nu detta är sant ) hitter inget på internet:(

Jag tror inte det finns en chans att de får så mycket. Stulna lyxbilar säljs för under hundringen vill jag minnas att jag läst, typ 50' till och med. Och jag betvivlar att det är fler maffiasnubbar i öst som vill åka 98:ans R1.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Markus skrev:
Jag tror inte det finns en chans att de får så mycket. Stulna lyxbilar säljs för under hundringen vill jag minnas att jag läst, typ 50' till och med. Och jag betvivlar att det är fler maffiasnubbar i öst som vill åka 98:ans R1.
nog fan lär dom få mer än 8900 ialf

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...