Café Räser GSX 1100 -81

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
En fråga till er som har likadana moppar.
Hur fan ser ni något över instrumenten ?

Cockpitten på en Airbus 380 har ju mindre mätare !:D

MC Doktorn

Guest
GSX 1100 -81 måste vara en av de fulaste hojarna som sett dagens ljus.
Eller fulsnygg kanske är bättre.
Vissa hojars design kräver tillvänjning.

Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
En fråga till er som har likadana moppar.
Hur fan ser ni något över instrumenten ?

Cockpitten på en Airbus 380 har ju mindre mätare !:D

Vadå "se över", man instrumentflyger helt enkelt:D. Mäktig maskin kräver mäktiga instrument.....eller så byter man ut till något mindre.

/Ingvar

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Vadå "se över", man instrumentflyger helt enkelt:D. Mäktig maskin kräver mäktiga instrument.....eller så byter man ut till något mindre.

/Ingvar

Med Laverdastyret så får man sträcka lite på sig.
Men man ska ju ha blicken långt fram.

Byter till mindre??? Helgerån!

Designen är fullständig som den är nu!

En skojjigare motor kommer det klart bli i vinter. :tummenupp

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Med Laverdastyret så får man sträcka lite på sig.
Men man ska ju ha blicken långt fram.

Byter till mindre??? Helgerån!

Designen är fullständig som den är nu!

En skojjigare motor kommer det klart bli i vinter. :tummenupp

Jag har en instrumentpanel till en -84 liggandes hemma. Där har Suzuki nästan lyckats överträffa sig själv när det gäller design. Något mäktigare kan man knappt föreställa sig:D .

/Ingvar

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag har en instrumentpanel till en -84 liggandes hemma. Där har Suzuki nästan lyckats överträffa sig själv när det gäller design. Något mäktigare kan man knappt föreställa sig:D .

/Ingvar

Är det den som man lätt förväxlar med en heliiiikopterplatta :va :D

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Heliiiikopterplatta är väl inget, mer som ett hangarfartyg. Dessutom såg den nog gammalmodig ut redan -84:D.

/Ingvar

Som en bred kvinnoröv då, lättare att hoppa över än att springa runt !

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98

/Ingvar

Ooo, det är väl samma som gsx400fws -85 om jag inte minns fel. En sådan har jag åxå.... i hyllan. Ökade maxfarten med 10km/h lr så genom att ta bort den ;-)

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Suzukis genom tiderna mest utflippade mätarhus var ju den på wankeln tycker jag :näsblod

Allt på den maskinen såg skumt ut, baklyset var också en höjdare vill jag minnas. Motorn var det väl bajonettfattning på så den enkelt kunde bytas ut efter ett hundratal mil:D .

/Ingvar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Allt på den maskinen såg skumt ut, baklyset var också en höjdare vill jag minnas. Motorn var det väl bajonettfattning på så den enkelt kunde bytas ut efter ett hundratal mil:D .

/Ingvar

Ja både baklampan och mätarhuset såg ju ut som brödkavlar. Designern hade en djup och osund fascination för cirklar tror jag. Tom kolven snurrar runt. :dummer

800px-Suzuki_RE_5_Detail_Armaturen.jpg

Ikväll är det Barkarby! ;) Blir jag inte bullerstoppad får vi ta det där Jurassic-rejset! ;)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hmm, vill du ta höjd för ev walk-over:D .

/Ingvar

Inte då! :D men jag rår ju inte över bullertestet. Sist jagvar där fick jag köra, men det var enda gången hittills i år pga av att de inte mätte då. Låter det för mycket kan vi ju ta kistarakan på väg hem till stan, som förr!

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Inte då! :D men jag rår ju inte över bullertestet. Sist jagvar där fick jag köra, men det var enda gången hittills i år pga av att de inte mätte då. Låter det för mycket kan vi ju ta kistarakan på väg hem till stan, som förr!

Hade jag kunnat komma idag hade jag stekt Er alla! Basta! :rolleyes:

Du e en jävel på att smita Jörgen. Svängde precis upp på trottoaren vid MC.D på svea förra onsdagen och såg att du och Bushido puttrade iväg. :hojsmilie

// Linus

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Hade jag kunnat komma idag hade jag stekt Er alla! Basta! :rolleyes:

Du e en jävel på att smita Jörgen. Svängde precis upp på trottoaren vid MC.D på svea förra onsdagen och såg att du och Bushido puttrade iväg. :hojsmilie

// Linus

Och när jag återvände 20 minuter senare efter att ha lotsat Bushido ut på rätt motorväg var du gone :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Trafikgruppen kan mäta upp en slutfart, man kanske t.o.m kan få den på papper i form av ett inbetalningskort:D .

/Ingvar

:D

Om det inte regnar kan vi åka 402 på lördag! Anmäl dig du också vetja! Jag kör på hojen dit! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3760604#post3760604

Med lite tur och mycket lust att åka idag så kanske jag kan rodda i mitt schema och skriva in Barkarby istället. Då får Ni passa er! :blah

You wish! :D

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S