Så här då eller....?
Dock inte militärgrän utan Candy Jade Green!
Njaaaaeeij, just DEN färgen kan du NOG hoppa över...
Är det någon som har ett,
eller vet vad det skall vara för tanklock till denna plasttank ?
Annars är det nog till att hålla ett öga på E-bay efter ett Dunstall tanklock (samma modell användes dock säkert av andra märken från samma tid, dvs Rickman, Seeley, osv...)
Lycka till, bygget ser lovande ut
Mvh
Danne
Njaaaaeeij, just DEN färgen kan du NOG hoppa över...
I grått/silver känns tanken betydligt mindre....
Kan tänkas bli en svart rand och gamla Honda racing dekaler, HM vingarna!
Alltså lite mer Manx stuk !!!!
De vingarna kan du hitta i original/replikaform på M7 racing! KOlla deras hemsida. Tips!
Tack Danne
Är det din tank på bilderna?
Jag kollade faktiskt med Ingvar i STHLM, han sa att det var i stort sett omöjligt att få tag i ett sånt, möjligtvis på just Ebay...
...men det kan ta tid.
Däremot kunde han plasta om tanken och sätta in ett nytt Monza lock, och det vore ju gött!
Har förresten börjat sätta ihop hojen igen, lackade aluminium detaljerna, som jag var på väg att polera upp till spegelblankt, hinner inte vänta på detta i år, jag vill ÅKA !!!!!
Alternativt så kapar du bakramen bakom stötdämparfästena och låter cutsen vara som den är.
Skulle se ut som nedan, men då är hojen ensitsig för alltid...
Monza-locken ser ju alltid bra ut, men nog vore det ju lite synd att måsta sätta kniven i en fräsch Dunstall-tank.
Jag skall höra mig för med några bekanta som kanske kan gräva fram ett originallock ur gömmorna.
Behöver bromsljuse finnas på en -72:a?
Nä. Fr.o.m -75 det också. Men självbevarelsedriften säger att man bör ha det.
Räcker det att handbroms-ljuset funkar, så jag slipper ha den fula bromskontakten vid bromspedalen.....???
Det räcker ju. Du har det ju för din egen skull, inte för besiktningens eller polisens.
Det räcker ju. Du har det ju för din egen skull, inte för besiktningens eller polisens.
Jo det är klart, jag tar väl och fixar fästet för den lilla kontakten då....
Alternativt så kapar du bakramen bakom stötdämparfästena och låter cutsen vara som den är.
Skulle se ut som nedan, men då är hojen ensitsig för alltid...
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |