Caféracer på cb500four

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
http://www.thetankshop.com/

Här finns det handknackade sadlar/cuts samt dito plast.

De i plast blir inte så förtvivlat dyra att köpa därifrån, om man värderar sin egen tid med plastsölande och ett oftast mediokert slutresultat.

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72 Caferacer
Sant! Då kan man ju lägga den tiden på att putsa fram lite mer metall på hojjen !!!

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Förslag på cuts, ta en orginal tank, låna döskalle-burken, kapa tanken på mitten, föra ihop denna med en sits av något slag.....

Bara att fixa till bakändan och stoppa in en gammal Lucas lampa !!!

:)

Bifogat

• Förslag på cuts.JPG
    Förslag på cuts.JPG
    78.5 KB · Visningar: 230
  • LU525.jpg
    LU525.jpg
    2.7 KB · Visningar: 3,525
Last edited:

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Perfekt då spar vi in den vikten, för blinkerserna !!!
Själv har jag satsat på att gå ner 10kg i vinter för att få en snabbare hoj

Jag tog en tank och kapade ur lite (i paint) resultatet blev ok tycker jag....
...värre i verkligheten

Bifogat

• cuts av tank.JPG
    cuts av tank.JPG
    234.5 KB · Visningar: 657
Last edited:

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Förslag på cuts, ta en orginal tank, låna döskalle-burken, kapa tanken på mitten, föra ihop denna med en sits av något slag.....

Bara att fixa till bakändan och stoppa in en gammal Lucas lampa !!!

:)

Där kan du vara inne på rätt spår! Borde gå fint att modda in lucaslampan där och iaf en del av lucas kopiorna har ju inbyggt skyltlyse också.

Bikeline säljer en lucaskopia för strax under 300 spänn.

Just placeringen av skylten brukar vara det som är svårt att få till snyggt.

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Min första hoj var en cb500 four från 1976. Den var moddad med WP 4-1,caferacerdyna, speed7 toppkåpa. Den gick som satan på den tiden. Höll jämna steg med Hondas 750,varvade förbi rödmarkeringen på högsta växeln 10500rpm och gjorde 210km/tim.

En kompis till mig har gjort en några stycken bakdelar till cb500 twin (caferacerstuk). Tror att han har pluggen kvar om du skulle vara intresserad. Vet förstås inte om den passar.

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Tack för tipset, sägs att det ska va svårt med justeringen av vacuumförgasarna i hop med andas-fritt-filtren....????

Sånna här vill jag ha...

http://www.danmobility.se/product.asp?c=1674411341&n=1387906048&pn=1685968539

Har dem o kan bara säga att skenet från dem inte är det bästa. Ska satsa på ett par lite större med dioder. Vet inte om det är dioder i dessa, i så fall är det för få iaf. Eller för klen lampa. Bilisterna har svårigheter att lägga märke till oss redan:näsblod Men snygga är dom...

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Har dem o kan bara säga att skenet från dem inte är det bästa. Ska satsa på ett par lite större med dioder. Vet inte om det är dioder i dessa, i så fall är det för få iaf. Eller för klen lampa. Bilisterna har svårigheter att lägga märke till oss redan:näsblod Men snygga är dom...

Hur stora är blinkerserna egentligen, svårt att se på bilden..?

Last edited:

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Nu har jag suttit och lekt lite med den tanken på tanken, och att göra om en tank till cuts, det kanske skulle funka ???

Bifogat

• Cuts av tank 1.JPG
    Cuts av tank 1.JPG
    177.2 KB · Visningar: 501

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nu har jag suttit och lekt lite med den tanken på tanken, och att göra om en tank till cuts, det kanske skulle funka ???

NEJ !!

Plaströven som Wiseguy tipsar om blir bättre.
Inte sååå stor "bulle"

Ekerholm

Guest
tycker att du ska dra ner styret mer så du ligger mer ner när du kör.. ska ju se ut som att du maxar hojen ju... du ska ju ligga över tanken...

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08

För stoooooor, jag skulle hellre se den mindre åt alla håll bort med iaf hälften av remsan under sitsen, försök att krympa övriga mått typ 5 cm åt alla håll. Just nu får iag jag intrycket att den ser alldeles för stor ut gentemot den lilla tanken.

Dom man brukar se färdiga och som har "fått till det" är oftast bara marginellt bredare än vad ramens bakre bredaste punkt ungefär vid stötdämparinfästningen.

Skaffa nån form av byggskiva, lera eller liknande och prova dig fram till den form du gillar.

Last edited:

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
För stoooooor, jag skulle hellre se den mindre åt alla håll bort med iaf hälften av remsan under sitsen, försök att krympa övriga mått typ 5 cm åt alla håll. Just nu får iag jag intrycket att den ser alldeles för stor ut gentemot den lilla tanken.

Dom man brukar se färdiga och som har "fått till det" är oftast bara marginellt bredare än vad ramens bakre bredaste punkt ungefär vid stötdämparinfästningen.

Skaffa nån form av byggskiva, lera eller liknande och prova dig fram till den form du gillar.

Jag är rädd att tanken blir för kort då, det ser faktiskt lite lustigt ut !!!!:va

Bifogat

• För kort !.JPG
    För kort !.JPG
    187 KB · Visningar: 284

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj

I så fall måste jag skaffa en längre tank också, så här kanske ?

Bifogat

• För längdtank.JPG
    För längdtank.JPG
    187.5 KB · Visningar: 257
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring