TheWhip
Medlem
Jag vill att du ska veta, att oavsett vad alla andra säger, så tycker JAG att du är duktig!
Tack brur!
Jag vill att du ska veta, att oavsett vad alla andra säger, så tycker JAG att du är duktig!
Den bara dog och när jag försökte starta den klickade det bara., Testade rulla igång den hände inget och när jag tryckte på kicken sen så var det stumt... Enligt ordförande för XS750-klubben här i Sverige så är det torligtvis ett vevstakslager som gått, han hade varit med om det på en av sina 13 XS750...
Men helvete va trist att höra!
Har du kollat så att det inte är bensin som blandat sig med oljan? Det är ju bara en tidsfråga innan dom där kranarna pajar och dom har knäckt många motorer genom åren. Jag har kopplat ur vakuumfunktionen och kör med extrakranar inline.
Ok, riktigt surt, lycka till med felsökning & renovering.
Kan hända att jag har motor eller delar efter helgens köp.. ska få med 3 reservdelsmotorer när jag köper min.. hoppas bara dom inte sålt skiten redan, fick inte tag i dom igår. Håller tummar och allt
Edit: hämtar motorerna på lördag. Men som sagt okänt skick. Kan lika gärna vara lagerras där med.. tänkte hooka upp alla och testköra dom för diagnos när jag installerat mig någorlunda i nya verkstan
Japp. Hoppas du slipper slipa vev.. dyrt sånt.
Går inte att slipa till dessa motorer för det finns inga överdimensionslager. Yamaha tyckte visst att veven var en slitdel så det är bara att byta.
Fy fan...
Nitlott med motorerna..
Följde bara med en vev som var ras den med. Verkar vara nåt som går
Ska prova flamsprutning o lägga på ny lageryta. Om det inte kostar mer än en ny vev...
Hittar ni några kranar som passar så posta vilka! Oljan luktade bensin på den jag köpte med..
Det ska finnas manuella kranar som passar på mikesxs men tror dom är rätt dyra så jag kör med billiga kinesebaykranar inline tills vidare. Tror inte det finns några kranar som passar från nån annan modell heller tyvärr.
Får nog bli egen tillverkning där med då.. min motor ska fan inte skära!
Fast får väl se. Tyckte oljan luktade bensin på den jag köpte också..
Edit: har läst på lite. Det finns visst överdimensioner på lagren. Problemet är att en del vevar är slipade till största överdimensionen från fabrik av någon anledning. Så har man tur har man en vev som kan slipas om..
Det är inte överdimensioner i vanlig mening utan bara olika storlekar för att kompensera för att man inte kunde tillverka vevar och stakar med tillräcklig noggrannhet. Det finns stämplat på stakar och vevar vilka storlekar dom har och så räknar man ut vilka lager man ska ha. Det är dock ett väldigt smalt spann mellan dom olika lagerstorlekarna så du ska ha extrem tur om dom lämpar sig som överdimension efter slipning för det är dom inte tänkta som.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |