Me...? Talking to me?
Nej, tyvärr. Dels för att jag är en gammal surgubbe som bara klarar av att hacka på andra men aldrig visar upp något eget, men främst för att jag inte dricker kaffe.
Nej, verkligen!
Jag dricker inte kaffe, tycker inte om att umgås och föraktar korta sträckor.
Cafékulturen betraktar jag helst utifrån. Och hånar.
Sorry. Du får ta det jag säger med en stor nypa salt, men jag så mätt på "byggen" som inbär stympande av funktionsdugliga hojar.
Framförallt retar det mig att byggherrarna bygger "retro" efter en mall som aldrig fanns.
Man tittar mer på varandra än på det som verkligen var.
En speciell sorts bruna våffelmönstrade handtag verkar vara standard 1A bland dagens caféknuttar.
Inget man såg när det begav sig.
Däremot trimmades det! Det var borrning till folienivå på fodren, det var kammar med idiotlyft och dårduration.
Det var FART! Nu är det yta.
Så, nej, jag har inga bra förslag till ett cafébygge.
Jag tänder på hojar som osar fisk av alla insekter dom fångat. Jag gillar idén med förare som springer bak i depåboxen och byter hjälm samt drar en annan jacka över stället för att det skall se ut som man bytt förare. Jag kallar fortfarande vävtejp för KR-tejp inne i mitt huvud. Jag ser knäppningarna från en svalnande motor som ett personligt misslyckande.
Ditt utgångsmaterial är hopplöst att bygga caféracer på.
De gjutna hjulen och den hiskeliga tanken är båda tunga markörer som måste bort - och har du fortfarande kardandriften kvar, samt CV-förgasarna som omöjliggör användandet av de i kretsarna så viktiga podfiltren.
Skall du absolut bygga på just den hojen du köpt röstar jag för h.ysons förslag att bygga en pastisch på dåtidens långloppsracers. Materialet duger till det, och med rätt glasfiber omkring kan bulltanken från XS1100 faktiskt platsa.
Kort, hög kuts, neoprenduk som sadel.
Eller bygg en chopper av din XJ 900! Du har lika stor chans att hamna rätt där, som längs caféspåret.