När röken läckt ut slutar det att fungera.
No shit!
Var nästan inte bara elen som slutade, mitt hjärta var nära att lägga av oxå... Skrämmande när sådant händer.
El är INTE kul om det börjar krångla
Har precis suttit och läst igenom tråden en gång till....
/Karl
Men tackar!
Ja man har ju velat lite fram och tillbaka under byggets gång och det var en jävla tur att baken blev som den blev. Ångrar mig inte en sek. nu.
Hoppas bara att min låsmekanism kommer funka för övre bakkåpe-delen så den blir lite användbar.
Köpte ett nytt tändlås idag men det var såklart för stort ( ca 4 mm
på djupet) så jag fick sno tändlåset från min chopper och peta in det nya i den istället. Alla sätt är bra utom dom dåliga
Har även bytt ventilkåpspackningen då jag märkte att den läckte lite.
Köpte 2 av 4 bromsslangar idag oxå, dom hade såklart inte alla som jag behövde.
Imorgon blir det ny olja + filter, ska försöka mig på att ställa in fuggarna och gå på jakt efter en hydralfirma som har öppet eller försöka hitta färdiga slangar.
Om någon har ett 2-delat styrdämparfäste för gaffelbenet med en dia på 54mm så hör gärna av er, detta verkar mer eller mindre omöjligt att få tag på. Öhlins skulle iof. få in om 2 v. men de skulle ha nästan 1000 riksdaler för ett
.
Roffes väntar på att få hem från japan och alla andra som säljer 54 mm:are verkar köpa sina från roffes eller vet inte när de ska få nya....'
// Linus