Caferacer GSX 1100E -80

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Mycket bra färgval! Jag tror att det blir skitsnyggt... :tummenupp

Det tror jag med.
Efter 3 andra spruckna deadlines så är det nu satt till Ons nästa vecka för då ska lackering en senast vara klar, förmodligen tidigare. :cpparty
Men den deadlinen lär man ju hålla som dom andra :rolleyes:
Har iaf. köpt allt utom stålomspunna bromsslangar, bromsvätska, framdrev, dekaler och olja så en omöjlighet är det inte... :gnissla

// Linus

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

Hojen lär bli kul att köra i regn :rolleyes:

// Linus

:näsblod inte..
min e nästan okörbar i regn.. men ack så snyggt :)

klipp till en läderbit o gör hål i den el nåt likn..
sen om det börjar egna så sätter du den på gaffeln precis ovanför hjulet, drar runt den o spänner med nåra läderemmar så de blir som en platta ovanför..
om du fattar..
det tar nog bort ganska mycket om man absolut inte ska ha skärm :)

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Mekar och mekar EL!!! Man blir tokig vad tid det ska ta. Desutom så sa det sviiich, kom lite rök och luktade "radio bilarna på grönalund" ... Mitt fina biltema nödtemporära tändlås har sett bättre dager, tro mig. :D
Visste att den var i klenaste laget men när det hände så var det ingen belastning på kablaget ens :va

:näsblod inte..
min e nästan okörbar i regn.. men ack så snyggt :)

klipp till en läderbit o gör hål i den el nåt likn..
sen om det börjar egna så sätter du den på gaffeln precis ovanför hjulet, drar runt den o spänner med nåra läderemmar så de blir som en platta ovanför..
om du fattar..
det tar nog bort ganska mycket om man absolut inte ska ha skärm :)

Bra tips! Så får det bli tills/om det blir framskärm.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Grattis!
Du har bidragit till ozonlagret.
Kortslutningslukten är ozon.

All elektronik drivs av rök.
När röken läckt ut slutar det att fungera.

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Har precis suttit och läst igenom tråden en gång till bara för skojs skull och det ska bli jättekul att se hojen efter lack, tycker du har valt helt rätt färg! Jag tror det kommer se exceptionellt bra ut och det är helt rätt stuk på heja hojen.

Lycka till i fortsättningen också! :tummenupp

/Karl

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100

När röken läckt ut slutar det att fungera.

No shit!:D
Var nästan inte bara elen som slutade, mitt hjärta var nära att lägga av oxå... Skrämmande när sådant händer.
El är INTE kul om det börjar krångla :fakta

Har precis suttit och läst igenom tråden en gång till....
/Karl

Men tackar!
Ja man har ju velat lite fram och tillbaka under byggets gång och det var en jävla tur att baken blev som den blev. Ångrar mig inte en sek. nu.
Hoppas bara att min låsmekanism kommer funka för övre bakkåpe-delen så den blir lite användbar.

Köpte ett nytt tändlås idag men det var såklart för stort ( ca 4 mm :mad: på djupet) så jag fick sno tändlåset från min chopper och peta in det nya i den istället. Alla sätt är bra utom dom dåliga :D
Har även bytt ventilkåpspackningen då jag märkte att den läckte lite.
Köpte 2 av 4 bromsslangar idag oxå, dom hade såklart inte alla som jag behövde. :huvet
Imorgon blir det ny olja + filter, ska försöka mig på att ställa in fuggarna och gå på jakt efter en hydralfirma som har öppet eller försöka hitta färdiga slangar.

Om någon har ett 2-delat styrdämparfäste för gaffelbenet med en dia på 54mm så hör gärna av er, detta verkar mer eller mindre omöjligt att få tag på. Öhlins skulle iof. få in om 2 v. men de skulle ha nästan 1000 riksdaler för ett:dummer.
Roffes väntar på att få hem från japan och alla andra som säljer 54 mm:are verkar köpa sina från roffes eller vet inte när de ska få nya....'

// Linus

Last edited:

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Ja... det rullar sakta på... har fortfarande lite el kvar att göra, ska köpa framdrev imorgon, styrdämparfäste är på g. Det ända som gör mig sömnlös är att jag får ingen ordning på förgasarna. Förmodligen är de helt felbestyckade och jag blir nog tvungen att lämna in hojen när den är klar för bänkning, om jag ska få ordning på fuggarna.... Är ju inte så haj på det själv.

// Linus

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
ska köpa framdrev imorgon Det ända som gör mig sömnlös är att jag får ingen ordning på förgasarna.

// Linus

Vad är problemet med förgasarna? Finns ju utmärkta xperter här på forumet Brink lr Biker xvis. Är det ngt enklare kanske jag kan hjälpa till. Har ju pysslat lite på egen hand och har väl förhoppningsvis lärt mig något på vägen, lr så har jag chansat rätt:tummenupp

Hur mycket offset behöver du på framdrevet? Vart ska du handla? Kommer du köra 630 lr 530?

/Uffe

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Vad är problemet med förgasarna? Finns ju utmärkta xperter här på forumet Brink lr Biker xvis. Är det ngt enklare kanske jag kan hjälpa till. Har ju pysslat lite på egen hand och har väl förhoppningsvis lärt mig något på vägen, lr så har jag chansat rätt:tummenupp

Hur mycket offset behöver du på framdrevet? Vart ska du handla? Kommer du köra 630 lr 530?

/Uffe

Den är helt åt fanders felbestyckad och lättast är att få upp hojen i en bänk och bestycka om den.
Så om någon vet ett bra ställe/eller en eldsjäl som kan få detta gjort, pm:a mig eller skriv i tråden.:)Bugar) Ava mc tar 2225:- men tar inga äldre hojar (max 10 år) på högsäsong :mad: :huvet

Sedan så blev det ett 10 mm offsetdrev (av biker66) med 530 kedja som var för kort + att den tar i mina förstärkningar vid det nedre stötdämparfästet. Så nu blir det att demontera baksvingen och ta fram kapen :( :mad: :huvet :huvet :huvet :huvet

Det ända som känns bra just nu i dessa mörka tider är att kedjan ligger precis i mitten mellan däck, sving och ram :yoparty

Lackarn har dessutom inte hört av sig än och inte ett ljud om mina bromsslangar har man hört....:mad:

Känns som att det är lite brist på energi i projektet just nu....

// Linus

Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kul att drevet verkar vara rätt !
Ring Henning, en intressant bekantskap som bänkar din hoj till överkomliga priser i Åkersbergatrakten. 08-59035657

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Ring Henning, en intressant bekantskap som bänkar din hoj till överkomliga priser i Åkersbergatrakten. 08-59035657

Var bara tvungen och åka ner till garaget på lunchen och kolla så att det funka:D

:banana
Damn! redan fått många svar på kunnigt folk.

Man tackar och bugar för alla svar.

// Linus

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Ok så med 10mm offset så linjerar kedjan bra? Antar att du använder drevhållaren från GSX:en. Tänker nog jag göra iaf. Den är ju några mm lägre bygger tightare mot däcket.

Att det går i lite stå emellanåt tillhör ju, om det gläder lite så kan jag ju tala om att min hoj än så länge är en hög delar spridda lite här och var. Det mesta införskaffat förvisso(utom kedja o drev)men fälgar och kaross på lack och en sketen dekal på väg ngn stans i världen.
Ska börja sortera i högen till helgen och putsa skruv:tummenupp Med lite tur så kanske svinger kommer på plats också. Så din hoj är ju närmast färdig jämfört mot min.

/Uffe

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Ok så med 10mm offset så linjerar kedjan bra? Antar att du använder drevhållaren från GSX:en. Tänker nog jag göra iaf. Den är ju några mm lägre bygger tightare mot däcket.

/Uffe

Japp jag har använd gsxdrevhållaren och damn, det är precis att kedjan inte tar i däcket, svingen eller ramen har bara ett par mm till godo. :gnissla
Jag har även ett kanppt befintlig distans drevsidan för att kunna flytta ut drevet så långt som möjlig. Hjulet ligger visserligen 1,5 mm fel men annars skulle kedjan ta i förstärkningen på svingen...

Henning är aldrig fel.
Se till att inte ha bråttom bara! :D

Och jag vill ju inte ut och köra nu...:rolleyes:
Duktig men långsam? finns ju ett par sådana gubbar i världen.

// Linus

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Och jag vill ju inte ut och köra nu...:rolleyes:
Duktig men långsam? finns ju ett par sådana gubbar i världen.

// Linus

Inte långsam på så vis, men var beredd på att diskutera precis vad som helst mellan himmel o jord... :D

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Bra, lite (eller mycket) prat är helt ok. Jag tänkte på gubbar som är duktiga men får aldrig arslet ur vagnen.
Får ta och ringa honom nästa vecka.

// Linus

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bra, lite (eller mycket) prat är ok. Jag tänkte på gubbar som är duktiga men får aldrig arslet ur vagnen. Får ta och ringa honom nästa vecka.

// Linus

Han kommer att sitta på en stol och röka och dricka cola och berätta oräknerliga motoranekdoter för dig under det att du febrilt mekar med din skållheta cykel för att kolla upp alla saker han sagt åt dig att kolla eller åtgärda efter första repan. :hihi

När du är klar så kommer du att få avbryta honom tills slut, då reser han sig äntligen och bänkar din hoj igen, varefter du kommer se på kurvan att allt han sade stämde. Sedan kommer du få nya order om byte av munstycken och nålar och annat som du får av honom. Sedan mekar du igen och får höra mer anekdoter. Ungefär så! :hihi

Men du kan vara lugn, taxametern är bara på när Henning inte sitter på stolen och drar stories! ;)

Henning kan se på kurvan om du har en sliten kedja eller ej, han är kusligt säker ibland.

/J

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Även om han är säkert ruskigt duktig men hur nogrann är hans bänk?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Även om han är säkert ruskigt duktig men hur nogrann är hans bänk?

Det var han som introducerade Dynojetbänkarna i Sverige. Hans bänk är i gott skick och ger inga glädjesiffror. Framförallt vet han hur man oprererar sin dynojetbänk

Det är svårt att vara på din fråga, men det förstod du nog.

/J

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...