Caferacer GSX 1100E -80

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln

Och jag vill ju inte ut och köra nu...:rolleyes:
Duktig men långsam? finns ju ett par sådana gubbar i världen.

// Linus

Duktig och pratglad.... :D
Du får lära dig hur man bland annat bygger ett vattenkraftverk, isolerar värmerör, bygger högtalare... :tummenupp
Allt detta och lite till medans det bänkas.
Du kommer också få en hel massa tips om hu du skall trimma mera.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det var han som introducerade Dynojetbänkarna i Sverige. Hans bänk är i gott skick och ger inga glädjesiffror. Framförallt vet han hur man oprererar sin dynojetbänk

Det är svårt att vara på din fråga, men det förstod du nog.

/J

Just det svaret jag ville ha. Kanon då kommer han få ett samtal när pengarna börjar rulla in! :tummenupp

Nä det är så himla svårt att veta hur en del bänkar är kalibrerade så man vill ha svart på vitt vad hojen ger eller hur blandningen är utan en massa glädjesiffror!

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Själv skiter jag fullständigt i hur mycket effekt jag får. BARA HOJEN GÅR!! :4skrika och att den inte går som en påsse nötter.

// Linus, en som vill ut och åka nu.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Själv skiter jag fullständigt i hur mycket effekt jag får. BARA HOJEN GÅR!! :4skrika och att den inte går som en påsse nötter.

// Linus, en som vill ut och åka nu.

Det kommer nog att lösa sig hos Henning, bara topp och bottendel är i ok skick.

/J

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nogrann hur då menar du?
Slutsiffran?
Resultatet blir bra i hans bänk.
Mycket kunskap och erfarenhet.

Tyckte jag skrev det i förra inlägget. Utan glädjesiffror utan svart på vitt exakt hur blandningen är samt vad som behöver göras, sen är det alltid roligt och vet hur många pållar också!

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

/J

Just det så var namnet, kom ju aldrig så långt föregående säs, av förklarliga skäl, att jag fick motorn "kontrollerad" efter renoveringen:yoparty hos MS. Och min egen på känn bestyckning därtill.
Gick bra gjorde den iaf.

Men efter dom här inläggen får man nog ställa sig i kö, Rimbo lr hur?

/Uffe

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Just det så var namnet, kom ju aldrig så långt föregående säs, av förklarliga skäl, att jag fick motorn "kontrollerad" efter renoveringen:yoparty hos MS. Och min egen på känn bestyckning därtill.
Gick bra gjorde den iaf.

/Uffe

Åkersberga! Både du och jag har bränt förbi Hennings plejs på onsdagsturerna. Det roar mig varje gång vi dundrar förbi där, att bara jag vet att det finns en kuf i en av villorna som i motsats till majoranten njuter av vår sång! :hihi

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100

/J

Ja, motorn går :gnissla men den är ju inte i bästa skick med sina 7500 mil på ryggen. Det ska bli nästa års vinterkapitel i denna tråd.

Gick bra gjorde den iaf.

/Uffe

Hur mycket nudlar och hur mycket måste man sparka ihop för att renovera en gsx:a? på en höft?

För övrigt känns lite bättre nu och på måndag efter helgens alla festligheter ska det bli nya tag. :näsblod

// Linus

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Ja, motorn går :gnissla men den är ju inte i bästa skick med sina 7500 mil på ryggen. Det ska bli nästa års vinterkapitel i denna tråd.

// Linus

Det är rätt slitstarka maskiner det där, man det är klart att det är bra att gå igenom motorn nästa vinter. Det hade jag också gjort!

Gör ett kompprov på den vetja. Varmkör den först och glöm inte att tejpa gashandtaget på fullt under provet och glöm framförallt inte bort att ta bort tejpen när provet är klart. :näsblod

Har du ingen kompmätare så kan du gör det hos Henning. Han vill ändå ofta ta ur stiften och kolla mellan körningarna. Han kör old school när han bestyckar motorer.

/J

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++

Hur mycket nudlar och hur mycket måste man sparka ihop för att renovera en gsx:a? på en höft?

För övrigt känns lite bättre nu och på måndag efter helgens alla festligheter ska det bli nya tag. :näsblod

// Linus

När du skall renovera är http://www.stigsmotormekaniska.se/ en bra leverantör av maskinarbeten. T.ex. renoverar han vipparmar och slipar om kammar, något som du troligen behöver åtgärda på en långmilare. Om oljebytena är skötta brukar motorerna hålla ihop väldigt bra, sällan några stora saker.

/Ingvar

Katana org

Gick med
30 Apr 2005
Hoj

// Linus

Har du fått tillbaks något från lackeringen än? Min "lackman" är ju lite mer än lovligt manjana!
/Uffe

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Har du fått tillbaks något från lackeringen än? Min "lackman" är ju lite mer än lovligt manjana!
/Uffe

Jo, jag fick tillbaka grejerna igår. Var mycket stressad när jag hämtade sakerna då jag var sen till ett möte och han inte tid till att titta igenom allt riktigt noga. När jag sedan kom till garaget för att titta närmare, ve och fasa när jag märker att det är några riktiga fula rinningar på bakkåpan. :huvet
Nu fixar dom det utan tjafs, men det är väl bara att räkna in det i mina vanliga motgångar just nu....

// Linus

Last edited:

Katana org

Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Jo, jag fick tillbaka grejerna igår. Var mycket stressad när jag hämtade sakerna då jag var sen till ett möte och han inte tid till att titta igenom allt riktigt noga. När jag sedan kom till garaget för att titta närmare, ve och fasa när jag märker att det är några riktiga fula rinningar på bakkåpan. :huvet
Nu fixar dom det utan tjafs, men det är väl bara att räkna in det i mina vanliga motgångar just nu....

// Linus

Ok halvdant jobb alltså? Eller bara otur...
/Uffe

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...

// Linus

Surt! Tur att de gör garanti-jobb på det i alla fall... :)

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Nja, jobbet var bra gjort, nog bara otur. Sedan så hade inte min bakkåpa den där "köp finishen" från första början, men jobbigt att börja pendla till tumba från nacka.

Sedan tror jag inte att det var deras bästa lackerare som tog sig an mina saker. Är nog skillnad om man kommer in med en Challenger -67 vs mina klumpar för lackering.

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Så då har man äntligen fått tummen ur.
Fixat lite till och elen när som på när klar. Lacken är fixad och stripad och nu väntar jag bara på sido dekalerna från skin industri.

Ett par kassa smygfoton...

Bifogat

• DSC00060.JPG
    DSC00060.JPG
    85.7 KB · Visningar: 716
  • DSC00061.JPG
    DSC00061.JPG
    86.6 KB · Visningar: 805

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
En riktig eyecatcher :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Så då har man äntligen fått tummen ur.
Fixat lite till och elen när som på när klar. Lacken är fixad och stripad och nu väntar jag bara på sido dekalerna från skin industri.

Ett par kassa smygfoton...

SNYGGT Linus!!! :tummenupp :klappar

/J

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...