Caferacer GSX 1100E -80

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Helt klart frän hoj! Jag trodde inte att det skulle gå få till något så tjusigt med tanke på vad du byggde på, men där hade man fel.

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Ser riktigt fint ut det där! Klang och jubel! Korv och ballonger!
Jag har nitverktyg om du saknar, har nitat kedjor två ggr på sista veckan så mitt handlag är på topp.

Age before beauty! :hihi

Det vore kul att ses i Norrtälje! Bygdens hopp D1ce får visa oss var man finner de bästa mjukglassarna.

/J

Nitas:va har ju egentligen aldrig monterat någon MC-kedja förut. Ny alltså. Men nog tyckte jag att det var ett vanligt U-Clipp på originalkedjan som ligger i garaget.
Men hissen har väl kanske stannat halvvägs på mig här!
/U

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nitas:va har ju egentligen aldrig monterat någon MC-kedja förut. Ny alltså. Men nog tyckte jag att det var ett vanligt U-Clipp på originalkedjan som ligger i garaget.
Men hissen har väl kanske stannat halvvägs på mig här!
/U

Det lås som medföljer kedjan är ofta ett clipslås. Men jag tycker att du ska handla ett nitlås istället! Många kör med clipslås och är nöjda medan andra, i likhet med mig, inte litar på dem.

/J

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:tummenupp

Super snygg!
Gillar tank motivet! :)

Sadeln ser dock lite hård ut :hihi

SCRAP

Fotograf.
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
Honda FT-500 -82 ,Honda NSR -91(såld)
Fy satan va vacker den är :tuttar Skapar verkligen ha begär. Hoppas man får möjligthet att titta på den på riktigt, ska du ta hojen till nån träff i sommar?

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Hojjen blev väldigt bra. :tummenupp
Snygg och stilren med ett eget stuk. Bra jobbat.
Jag hoppas att vi ses på vägarna i sommar så att jag kan kolla in den ordentligt.

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Det lås som medföljer kedjan är ofta ett clipslås. Men jag tycker att du ska handla ett nitlås istället! Många kör med clipslås och är nöjda medan andra, i likhet med mig, inte litar på dem.

/J

Ok då är jag med! Man köper ett löst lås alltså. Specialverktyg? Biker har uttalat ett studiebesök då det är dags för drev o kedja så det ordnar sig säkert:tummenupp Han sitter ju på offsetdrev. Nu är det ju så att en viss Linus köpt hans sista av en storlek! Hoppas nu bara inte att det är det som jag kommar att behöva:confused:

För övrigt så tror jag att jag såg herrn komma tuffandes genom söderledstunneln i fredagskväll vid 22.30 tiden. Hade ett uppnosigt mc ljus i backspegeln genom tunneln. Såg att det var du då jag hade vänligheten och släppte förbi dig ute på centralbron:) . Hoppas man åker hoj vid nästa möte, och att du står still så man får "flukta" på den STORA motorn... Välputsat han jag skymta iaf:yoparty
/U

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja precis, man köper lösa lås.
Man använder ett sk nitverktyg för att dela på/kapa kedjan och sedan nita ihop låset.
Det går med vinkelslip, dorn samt kulhammare och mothåll också. Är det första gången kan det vara bra att ta hjälp om man är osäker.

Jo det var nog jag. Jag har kört 70 mil i helgen! Det mesta verkar funka bra, bytte alla 3 oljorna samt checkade magnetpluggarna och sågade upp filtret igårkväll. Det såg bra ut!

Ok då är jag med! Man köper ett löst lås alltså. Specialverktyg? Biker har uttalat ett studiebesök då det är dags för drev o kedja så det ordnar sig säkert:tummenupp Han sitter ju på offsetdrev. Nu är det ju så att en viss Linus köpt hans sista av en storlek! Hoppas nu bara inte att det är det som jag kommar att behöva:confused:

För övrigt så tror jag att jag såg herrn komma tuffandes genom söderledstunneln i fredagskväll vid 22.30 tiden. Hade ett uppnosigt mc ljus i backspegeln genom tunneln. Såg att det var du då jag hade vänligheten och släppte förbi dig ute på centralbron:) . Hoppas man åker hoj vid nästa möte, och att du står still så man får "flukta" på den STORA motorn... Välputsat han jag skymta iaf:yoparty
/U

Last edited:

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
hojen blev skitsnygg, blev jätteinspirerad att bygga nått sälv. När kommer det flere bilder, vil se stora detalierade bilder från alla kanter..! :)

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
hojen blev skitsnygg, blev jätteinspirerad att bygga nått sälv. När kommer det flere bilder, vil se stora detalierade bilder från alla kanter..! :)

Ska sno med mig kameran imorgon (ons) för att ta lite snyggare bilder utomhus.

sånt får du vänta med tills de är American Carshow hemma i Norrtälje :tungan

Nu hade jag turen att åka hoj iaf. Visserligen en ganska trött HD men det var fint väder och en skön åktur.
När det blir American Carshow så blir det camaro iaf.

// Linus

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Ska sno med mig kameran imorgon (ons) för att ta lite snyggare bilder utomhus.

// Linus

Perfekt! Det har jag väntat på!

Jag gick bara runt ett kort tag på Custom Bike Show i helgen, sedan kom jag på att det enda jag var sugen på var att åka på hojen så jag for runt och åkte 20 mil den dagen istället! Hoppas du hade kul där! Vi får ses på hojarna!

/J

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Ruskigt snyggt bygge. Blir lite sugen på att själv börja bygga.

Var går gränsen för att regga som amatörbyggt / ombyggt fordon ??
Får man byta sving / gaffel utan att regga om ?

Le Mans

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2006
Hoj
ducati
:tummenupp Oerhört lyckat! +++++

"Det bästa från olika tider och stilar"
"...muskler med finess och känsla...med en historisk blinkning..."
"...lyckad blandning -men ändå liksom kompromisslös"
"...tidlös skönhet, blandat med gammal råstyrka -som en genetisk coctail" "...skön mix mellan Apocalypse Now och Baile Funk"
"50, 60, 70, 80, 90 och 00 -tals musik":tungan

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Ruskigt snyggt bygge. Blir lite sugen på att själv börja bygga.

Var går gränsen för att regga som amatörbyggt / ombyggt fordon ??
Får man byta sving / gaffel utan att regga om ?

Jag åker på en sfro bes. och en omreg. bes. pga. av att jag byter ut baksvingen och byter till en monodämpare bak. Men det är inte så farligt

Tack alla andra!!

// Linus

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Linus, vart blir det av bilderna!?!

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Ja, det undrar jag med.
För fint väder här i tokholm. Skärgården och öl lurade ut mig på sjön... :näsblod
Grillfest ikväll men ska göra ett tappert försök imorgon...
Varit garage-lat på tok för länge nu.. ska skärpa mig :gnissla

// Linus

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Den är ju grym! :tummenupp Hoppas de löser sig snabbt med bromsarna och knasarna!

Otippat att vi skulle träffas på grillningen :näsblod

#6 Limpan

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Den är ju grym! :tummenupp Hoppas de löser sig snabbt med bromsarna och knasarna!

Otippat att vi skulle träffas på grillningen :näsblod

Ja det var lite otippat får man säga. Lycka till med kort och hoj!

Var nere i garaget igår och fixade lite med förgasarna och tog ett beslut... :gråta
Ja, vad ska man säga... Har slagit huvudet i väggen eller något men jag vill byta ram innan jag fortsätter. Är fan inte helt nöjd + att det blir jobbigt och dyrt att vänta med att byta ram till i vinter. Om jag skulle reg.bes denna ramen och sedan byta så skulle jag få en extra kostnad på 4000 riksdaler (sfro + reg.bes) för att sedan få pynta nästan det igen på den nya ramen.
Ett av problemen är att den är obes. nu:huvet annars hade man bara väntat med en reg.bes...
Ska försäka dra igång choppern som åkte på ett kolvringsras förra sommaren så man har något att åka på iaf.

Men jag ska få igång den denna säsong :mattias
Någon som har en gsx1100 80-81 ram över?:bow

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...