Dr.Bike
Guest
Nu hänger jag inte med...
VARFÖR vill du byta ram?
Går den inte igenom bes?
VARFÖR vill du byta ram?
Går den inte igenom bes?
För att när jag tog bort lite fästen så blev det lite "guppigt" i ramen + att mina förstärkningar inte är dom vackraste, stör mig på sådant.
Hela meningen med att bygga är ju att man ska bli nöjd till 100% annars förstör man hela grejen... + att det kommer kännas bra när man väl är klar och inte har gjort några genvägar.
Satsat mycket tid och pengar och detta är det jag stör mig på, så varför inte fixa det..?
Man är åter igen på "gör om, gör rätt".
Edit: har redan ev. en ram på g så det blir inte så många steg tillbaka
För att när jag tog bort lite fästen så blev det lite "guppigt" i ramen + att mina förstärkningar inte är dom vackraste, stör mig på sådant.
Hela meningen med att bygga är ju att man ska bli nöjd till 100% annars förstör man hela grejen... + att det kommer kännas bra när man väl är klar och inte har gjort några genvägar.
Satsat mycket tid och pengar och detta är det jag stör mig på, så varför inte fixa det..?
Man är åter igen på "gör om, gör rätt".
Edit: har redan ev. en ram på g så det blir inte så många steg tillbaka
Nä nu tror jag att det är någon som fått solsting eller börjat och tulla på semesterbiran!
WTF, är du på riktigt eller, det ser ju ...
Men ska du byta till en likadan ram kan du ju flytta över ramnumret så kan du regbesiktiga med den här å sen byta ram när du har tid och lust.
Eller är jag ute och seglar optimist jolle nu?
Jag tycker att du verkar sträng med dig själv iom det beslutet. Å andra sidan är jag ju pedant själv och vet hur det ä...
Mvh
J
haru provat o bes den som den är?
kan ju gå igenom oså.. vad vet dom vad för sving där ska va?
vet väl ej hur många dämpare den har..
vad du gjort med gaffel o fälgar ska dom bara bry sig om de ändras tumstorlek, men de kollar dom säkert inte.
Jag åker på en sfro bes. och en omreg. bes. pga. av att jag byter ut baksvingen och byter till en monodämpare bak.
// Linus
Med så svarta kolvsidor så ser det ut som att kolven blivit överhettad pga av för stor blow-by förbi det slitna ringpaketet. Sedan har aluminiumet smält hela vägen ned till övre kolvringsspåret varefter iaf övre kolvringen kommit lös och brutits i delar. Du verkar ha en tuffare körstil än jag trodde Linus!
Det ser ut som en Yamaha XS 450 eller 650 motor det där?
Mvh
J
Det är en CB 500T motor.
Körde ganksa lugnt med den hojen.
Körde landsväg hem från landet när det började ryka och spotta olja från vevhusventilationen.
Men ser inte så¨bra på bilderna men kolven har slagit sönder toppen eller så har små delar av ring och kolv lagt sig mellan kolv och topp och klämt sönder allt.
Hur som hälst är det tillbaka på gsx med den ramen jag har. Vill ha en hoj nu snabbt så man kan ut och åka.
Kanske slipper en sfro bes. oxå.
Bara axel avståndet är lika långt som org. så ska det vara ganska lungt.
// Linus
Hur löste du att få kedjan att hamna i linje med bredare bakhjul monterat, och som jag förstår det, utflyttat bakdrev?
Gsx´ens ryckutjämnare och ett 10 mm offsetframdrev, lite tajt dock mellan däck, ram och svingförstärkning men det går.
OK - är 10 mm offset max innan kedjan går mot ramen då!? Är det 180 däck?
En sak till - var får man tag på offsettade framdrev? Eller bygger man själv
QUOTE]
Biker66 här på forumet är allas vår "kran" vad gäller offsetdrev.
Det jag använder nu är dock homemade, två drev sammansvetsade med kransen kvar från det ena och splinesen på det andra, eftersom jag kör GSXR 750 kedja och bakdrev.
OK - är 10 mm offset max innan kedjan går mot ramen då!? Är det 180 däck?
En sak till - var får man tag på offsettade framdrev? Eller bygger man själv
QUOTE]
Biker66 här på forumet är allas vår "kran" vad gäller offsetdrev.
Det jag använder nu är dock homemade, två drev sammansvetsade med kransen kvar från det ena och splinesen på det andra, eftersom jag kör GSXR 750 kedja och bakdrev.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |